Reclamatiile primite de Raiffeisen Bank de la clientii sai au crescut cu 12% anul trecut, echivalentul a 5.530 de plangeri, pana la un total de 51.047, ceea ce inseamna in medie 140 de contestatii zilnic. Banca mentioneaza ca in ciuda faptului ca a crescut numarul clientilor nemultumiti de serviciile bancii, cazurile rezolvate pozitiv s-au mentinut la un nivel ridicat, de 75%, fata de 77% fata de anul precedent.
Reclamatiile la adresa Raiffeisen Bank s-au inmultit in ultimii doi ani: de la 36.327 de plangeri in 2012, acesteau a ajuns la 45.517 in 2013 si la 51.047 in 2014.
Raiffeisen mai mentioneaza ca 97% dintre clientii care au facut reclamatii au fost fidelizati, fata de 96% in anul precedent.
Banca a masurat si satisfactia clientilor fata de modul in care le-a tratat plangerile, pe o scara de la 1 la 5, gradul de multumire fiind de 3,2, mai redus decat in 2013, de 3,3.
Clientii Raiffeisen Bank au reclamat banca austriaca si pe site-ul Reclamatiibanci.ro, dedicat rezolvarii problemelor clientilor bancilor prin consultanta gratuita si educatie financiara.
Cinci reclamatii dintr-un total de 120 au avut ca tinta Raiffeisen Bank, ultima plangere referindu-se la faptul ca banca retine de pe cardul unui client o suma mai mare decat ar trebui, pentru recuperarea unei datorii.
Wi-Fi gratis in 115 agentii Raiffeisen Bank
Raiffeisen incearca, pe de alta parte, sa-si atraga clientii de partea sa, oferindu-le servicii complementare, precum accesul gratuit la internet, printr-o retea Wi-Fi, accesibila in 115 agentii din orasele mari.
Raiffeisen se lauda ca la indicatorul Net Promoter Score, calculat ca diferenta intre clientii dispusi sa recomande banca prietenilor sau cunoscutilor si altii care nu ar recomanda-o, are un are un punctaj de 33, mai ridicat decat media pietei bancare, de 22 in 2014.