Probleme in functionarea site-urilor bancare pentru operatiuni online, poprirea conturilor bancare de catre ANAF sau executori judecatoresti fara informarea clientilor sau transferurile de bani din strainatate in Romania care dureaza prea mult sunt cele mai multe reclamatii primite la adresa bancilor pe site-ul Reclamatiibanci.ro.
Problemele de accesare a conturilor bancare online la BRD, prin serviciul de internet banking mybrdnet, au fost printre cele mai frecvente reclamatii din ultima perioada.
Clientii bancii nu au reusit sa-si vizualizeze conturile sau sa efectueze operatiuni din diverse motive: fie pentru ca site-ul bancii nu a functionat deloc sau intermitent timp de 2-3 zile, fie din cauza alotr probleme tehnice, precum logarea cu ajutorul parolelor sau autorizarea efectuarii diverselor operatiuni, precum plati si transferuri de bani.
Operatiunile online sau cu ajutorul cardului sunt tot mai frecvente, de aceea se inmultesc si numarul problemelor ce apar, chiar posibile fraude.
De asemenea, platile internationale conform reglementarilor SEPA ale zonei euro impun reguli uniforme pentru toate bancile europene, inclusiv cele din Romania, motiv pentru care clientii au inceput sa se planga de nerespectarea acestora.
"Este normal ca un transfer interbancar din Italia in BRD Romania sa se efectueze in 5 zile lucratoare?", este o alta intrebare pusa de clientul unei banci romanesti.
Poprirea conturilor la cererea ANAF sau a executorilor judecatoresti este o alta problema frecvent reclamata de clientii bancilor. Acestia sunt nemultumiti in primul rand de faptul ca nu sunt anuntati cu privire la declansarea operatiunii silite, astfel ca se trezesc brusc cu contul blocat, din care nu-si mai pot retrage banii sau sa efectueze plati.
"In ce baza/lege, banca vireaza banii dintr-un cont de salariu catre fisc/ ANAF, fara a mi se aduce la cunostinta daca am la un moment dat pusa poprire pe conturi?", a intrebat cineva. Vezi aici raspunsul
De asemenea, clientii bancilor se plang deseori ca banca si creditorii abuzeaza de procedurile de poprire, fie blocand conturi de care nu se pot atinge, precum cele pentru alocatiile sociale pentru copii sau burse de studenti, fie restrictionand accesul la sume mai mari de bani decat cele permise de lege.
De asemenea, bancile sunt acuzate ca nu deblocheaza rapid conturile proprite, odata achitate datoriile.
"ANAF mi-a poprit contul la Raiffeisen Bank in baza unor masuri de executare silita, dar dupa ce am achitat datoria, poprirea a fost ridicata, conform unei decizii ANAF din 18.12.2014 si inregistrata la Raiffeisen Agentia Horezu in 29.12.2014. Cu toate acestea, desi am cerut la banca sa mi se deblocheze contul, nici pana astazi, 29.12.2014, nu s-a intamplat acest lucru si nu am acces la cont. Ce pot sa fac? Ma puteti ajuta?" Vezi aici raspunsul