De anul viitor vom scapa de problema cozilor la administratiile financiare pentru plata taxelor si impozitelor, pe care le vom putea achita de acasa sau din orice loc, la orice ora, din fata calculatorului sau de pe telefonul mobil, accesand site-ul ANAF la sectiunea "Spatiul privat virtual", unde va fi implementata o solutie de plati online pe baza unui card bancar.
Important de precizat: orice plata cu cardul, online sau la POS, este gratis pentru utilizatorii de carduri, care nu platesc niciun comision, acesta fiind suportat de catre comercianti sau in cazul de fata de catre Trezoreria Statului, in calitate de acceptator de plati cu cardul.
Acceptatorii de carduri au tot interesul sa plateasca o taxa modica, de maxim 0,3%, intrucat vor beneficia de vanzari si incasari sporite, pentru ca romanii nu vor mai trebui sa stea la cozi interminabile pentru a-si plati impozitele si o vor putea face rapid, din orice loc, chiar daca se afla in strainatate.
In acest scop, Ministerul Finantelor a inceput procedurile de licentiere cu MasterCard, ce ar putea fi finalizate in martie 2015, ANAF putand deveni astfel prima autoritate fiscala din lume acceptator direct pentru platile cu cardul, la fel ca orice magazin sau alt comerciant.
Plata impozitelor online cu cardul se va face pe site-ul ANAF la sectiunea "SpaĊ£iu privat virtual", unde in prezent putem vedea datoriile catre fisc si decizia anuala de impunere. In acelasi loc putem verifica daca firma la care lucram a declarat contributiile de asigurari sociale.
MasterCard a inceput procedurile de licentiere a Ministerului Finantelor pentru a deveni acceptator de carduri
MasterCard Romania anunta ca a primit acceptul Ministerului Finantelor Publice pentru inceperea procedurilor de licentiere a Trezoreriei Statului ca acceptator al platilor electronice cu carduri MasterCard si Maestro.
MasterCard isi propune ca procesul de licentiere sa se incheie pana in martie 2015, astfel incat utilizatorii de carduri sa poata beneficia de reducerile oferite pentru achitarea taxelor si impozitelor inainte de termen.
In instiintarea remisa companiei de plati, Ministerul Finantelor Publice arata ca “in conditiile stipulate la art. 5.3 alineatul 2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 62/2014, pentru completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, consideram ca aceasta corespunde prevederilor legale in vigoare si in consecinta suntem de acord cu demararea procedurii de licentiere a Trezoreriei Statului in calitate de acceptator de plati electronice.”
MasterCard a fost prima companie de plati care a comunicat Ministerului Finantelor Publice disponibilitatea pentru licentierea Trezoreriei Statului ca acceptator, in conditiile solicitate, licentierea directa a Trezoreriei putand deveni, astfel, o premiera mondiala.
“MasterCard a antrenat de multa vreme fonduri si eforturi in incercarea de a gasi o modalitate simpla si confortabila prin care contribuabilii posesori de carduri sa-si poata plati taxele si impozitele, absolut gratuit”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru Romania in cadrul MasterCard.
[1]
“O vreme, singura solutie disponibila a fost ghiseul.ro. Proiectul actual, care permite licentierea directa a Trezoreriei Statului si atasarea unei solutii de plata la Spatiul Virtual Privat este, de fapt, solutia optima pe care o cautam, atat pentru contribuabili, cat si pentru stat. Ea permite posesorilor de carduri MasterCard si Maestro sa-si plateasca nu unele taxe, ci toate taxele si impozitele, de oriunde din tara ar decurge acestea, intr-un singur loc, printr-o singura solutie de plata.”
MasterCard a anuntat ca va depune imediat documentatia necesara pentru licentierea Trezoreriei si va incepe demersurile in cadrul organizatiei pentru tratarea intregului proces cu prioritate.
“Cu aceasta formula, in care Trezoreria Statului este acceptator, iar contribuabilul poate vizualiza si plati tot ce datoreaza statului intr-un singur loc, vom dispune de varianta cea mai simpla, mai sigura, mai confortabila si mai directa de a ne plati taxele. Pentru stat, aceasta inseamna o colectare mai rapida si mai eficienta, pentru contribuabil inseamna economii de timp si efort atat de mari, incat sunt greu de cuantificat”, a adaugat Cosmin Vladimirescu.
Procedurile de licentiere si implementare pot dura, conform declaratiilor Ministerului Finantelor Publice, intre 6 si 12 luni. MasterCard isi propune ca termen de finalizare a procedurilor de licentiere si implementare a solutiei de plata online luna martie a anului viitor, termen de plata pentru multe dintre obligatiile fiscale ale contribuabililor.
“Ne propunem sa punem la dispozitia posesorilor de carduri MasterCard si Maestro aceasta solutie revolutionara de plata a contributiilor catre stat pana la finele lunii martie a anului viitor, asa incat acestia sa poata beneficia de reducerile asociate platii rapide a taxelor, insa, desigur, avem inainte un proces complex de autorizare si implementare si nu putem da inca un termen precis de finalizare a acestuia,” a spus Cosmin Vladimirescu.
“Compania noastra, insa, va trata licentierea Trezoreriei Statului cu maximum de celeritate, in beneficiul tuturor partilor implicate”, a adaugat el.