Internetul devine tot mai popular, asa incat tot mai multi dintre noi profitam de avantajele acestuia, printre care si cumparaturile de pe diverse magazine online, achitate de obicei cu cardul.
Putem astfel avea acces instant, la orice ora si din orice loc, la diverse marfuri pe care altfel ne este imposibil sa le cumparam, din cauza distantei sau a faptului ca nu exista altundeva, sau pentru a scuti timp si resurse cu plimbatul la magazine.
Nu ne ramane decat sa asteptam coletul cu produsul comandat si platit online. Si nu in ultimul rand pentru ca le putem gasi mai ieftine decat la magazinele clasice.
Cumparaturile online sunt confortabile, rapide, ieftine, dar exista si inconvenientele aferente. Poate ca cea mai importanta este nesiguranta achizitiei unui produs si serviciu conform asteptarilor, adica asa cum e prezentat in pozele de pe internet. Sau daca le primim la timp. Sau daca le primim, pentru ca unii au mai patit sa dea bani pe niste produse ale unor mgazine-fantoma.
Unii dintre noi suntem reticenti si in privinta sigurantei platilor online, ca nu cumva datele cardului sa ajunga pe mana hotilor, sa pierdem niste bani platind pe cine stie ce site-uri false.
Iata de ce, atunci cand facem cumparaturi online, trebuie sa ne luam cateva masuri de siguranta, pentru a evita orice fel de probleme.
Si cine sa ne ofere cele mai bune sfaturi in aceasta privinta, daca nu cei care se ocupa de platile online. Am cerut, de aceea, ajutorul reprezentantilor Garanti Bank, una dintre cele mai active banci in tranzactiile cu cardul si cele online.
Iata raspunsurile oferite de Anca Motcă (foto), Director General Adjunct, Garanti Bank România:
Ne sfătuim clienții să își ia propriile măsuri de securitate atunci când fac cumpărături pe internet, astfel:
1. Inrolarea in 3D Secure
Primul pas pe care trebuie să îl facă deținătorul de card este să înroleze cardul în sistemul 3D Secure. El trebuie să asigure confidențialitatea datelor de identificare a cardului și a parolei 3D Secure și să furnizeze informațiile doar pe acele pagini web securizate; să nu raspundă la mesaje email prin care i se solicită informațiile de securitate ale cardului și să nu furnizeze aceste informații, chiar dacă mesajele sunt sau par a fi trimise de comerciantul de la care dorește să cumpere sau la care a plasat deja o comandă.
2. Trebuie sa verificam daca magazinul online este certificat
Să achiziționeze de la magazine online / platforme cunoscute, de încredere Platformele care oferă servicii de procesare sunt auditate și implicit certificate PSI/DSS. Această certificare atestă conformitatea cu toate imperativele organizațiilor VISA și Mastercard din punct de vedere al siguranței. Unul dintre atributele esențiale al platformelor de procesare ține de criptarea datelor deținătorilor de carduri, care sunt transmise către banca emitentă, fără a se păstra în sistem.
3. Sa cautam siglele Visa sau MasterCard
Să verifice dacă pe site apar siglele MasterCard și Visa.
4. Avem nevoie de informatii complete
Site-ul să ofere informații complete legate de tranzacția efectuată, precum și de detaliile și costurile livrării.
- Cum susține Garanti Bank cumpărăturile online?
- Pentru noi, echipa Garanti Bank, este foarte important să oferim clienților noștri opțiuni de plată inovatoare, utile și eficiente. Astfel, acordăm o atenție sporită segmentului de cumpărături online, impulsionării și promovării comerțului electronic și a plății cu cardul în mediul virtual.
Concret, din 2010 suntem partenerii NETOPIA mobilPay, lider în România pe segmentul de plăți mobile și unul dintre cei mai importanți procesatori de plăți online cu cardul, și împreună oferim servicii de tranzacții online. Astfel, comercianții care doresc să le ofere clienților o alternativă de plată online cu cardul simplă și sigură prin platforma mobilPay trebuie doar să își facă un cont pe www.mobilpay.ro și să își deschidă gratuit un cont curent la Garanti Bank, la oricare dintre cele 78 de sucursale ale băncii din țară.
În plus, cardul de credit Bonus Card de la Garanti Bank este cel mai complex instrument de plată din piață, atât pentru posesorii de card, cât și pentru comercianți. Posesorii de card primesc bonus la fiecare tranzacție, pe care îl pot folosi ulterior pentru cumpărături gratuite în rețeaua partenerilor Bonus Card. Clienții pot alege să plătească în până la 12 rate fără dobândă, beneficiind de flexibilitate în alegerea numărului de rate, în funcție de nevoile personale. De asemenea, Bonus Card poate fi folosit pentru a refinanța orice card de credit, overdraft sau credit de nevoi personale, în 36 rate fără dobândă.
- Cât de populare sunt cumpărăturile online printre clienții băncii? Câți clienți fac cumpărături online și de ce valoare?
- Comerțul online cu cardul de credit înregistrează o evoluție pozitivă de la an la an datorită avantajelor suplimentare pe care le au clienții optând pentru această modalitate de plată. Aceștia beneficiază de un grad sporit de confort, pot achiziționa rapid și sigur orice și oricând, fără a fi nevoie să se deplaseze, eficientizând în acest fel timpul dedicat cumpărăturilor.
În acest moment, 15% dintre tranzacțiile procesate de Garanti Bank sunt reprezentate de plata cu Bonus Card.