Compania ING Asigurări de Viață a înregistrat o creștere de peste 7% a volumului de prime subscrise în primul trimestru din 2014 și estimează continuarea tendinței de creștere până la finalul anului, a declarat marți, la o întâlnire cu presa, directorul general al companiei ING Asigurări de Viață, Marius Popescu, citat de Agerpres.
El a afirmat că, în contextul scăderii de ansamblu a pieței asigurări de viață din România, compania a mers bine, a fost înregistrată o revenire a afacerilor, iar cota de piață a crescut la peste 38%, față de 34% la finalul anului 2013.
Marius Popescu a apreciat că piața românească de asigurări de viață va crește pe termen lung mult peste nivelul înregistrat înaintea crizei, dar pentru a ajunge la o pondere în PIB similară cu cea din state din regiune precum Ungaria, Polonia sau Cehia va fi nevoie de creșteri anuale chiar de peste 10%.
Piața de asigurări de viață din România reprezintă 0,3% din PIB, în timp ce în statele din regiune, menționate anterior, ponderea este de 1,4% — 1,8%.
"Nu văd cum România nu îi va prinde din urmă măcar pe vecinii noștri. Sunt sigur că piața va crește. Nu mi-aș dori creșteri spectaculoase, bazate pe euforie, prefer o creștere mai sustenabilă", a afirmat directorul general al ING Asigurări de Viață.
Popescu a menționat că ING Asigurări de Viață a încheiat 1.350 de polițe de asigurare UNA, dedicate femeilor, produs de asigurare lansat anul trecut, iar valoarea primelor brute subscrise pe acest produs a fost de 12,1 milioane lei. El a menționat, de asemenea, că au fost realizate 9.500 de plăți online de asigurări, în primul an, realizate cu aplicația My ING. Numărul conturilor active este de 60.000, în creștere cu 30%.
În luna iulie, ING Asigurări de Viață marchează 17 ani de prezență pe piața din România, prin lansarea unui nou modul al Planului Financiar Personal. Lansat în 2011, Planului Financiar Personal este un instrument unic pe piața de asigurări de viață din România, inovând abordarea și conținutul întâlnirii dintre consultantul financiar și clienți la momentul aniversar al contractelor. Aplicația extinde acum beneficiile privind informarea transparentă și clară a clienților pe întreg parcursul relației cu aceștia.
Noutatea adusă de Planul Financiar Personal aniversar constă în prezentarea structurată, grafică și intuitivă a informațiilor, oferind în primul rând o reprezentare vizuală a evoluției contractului până la momentul întâlnirii — sunt analizate acoperirile actuale pe care le oferă contractul de asigurare și modul în care deciziile luate la momentul contractării sau post-vânzare au influențat gradul de acoperire a riscurilor.
Clienții beneficiază de o nouă analiză a nevoilor financiare esențiale (protecție financiară în caz de deces, invaliditate și probleme medicale, asigurarea viitorului copiilor sau a unor venituri suplimentare la pensie și alte planuri), fiind calculate decalajele financiare apărute între situația financiară actuală și situația dorită de client. Ulterior întâlnirii cu consultantul ING, fiecare client care a pus la dispoziție adresa de e-mail, va primi în format electronic un rezumat al situației sale financiare.
Companiile ING Asigurări de Viață și ING Pensii fac parte din NN Group, grup financiar internațional de asigurări și management al investițiilor, listat la Bursa din Amsterdam. NN Group este noua denumire a diviziei internaționale de asigurări, pensii și investiții a ING Group, separată de diviza bancară, în urma unui acord cu Comisia Europeană. În România, procesul de rebranding va avea loc în anul 2015.