www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Sistemul de carduri al BRD a cazut aseara timp de doua ore, starnind furia clientilor. Banca a anuntat defectiunea si si-a cerut scuze abia acum cateva minute

Autor: Bancherul.ro
2014-06-19 14:22

Clientii BRD nu au putut folosi aseara cardurile, ATM-urile si POS-urile bancii timp de doua ore, intre 7,30 si 9,30, din cauza unei erori de comunicatii. Call-centerul bancii a fost luat cu asalt de clientii care voiau sa ceara socoteala, astfel ca si acesta a cedat, punand in asteptare oamenii zeci de minute, fara raspuns. Clientii au fost nemultumiti si de faptul ca banca a anuntat defectiunea si si-a cerut scuze abia acum cateva minute.


Multi clienti ai BRD s-au aratat indignati de faptul ca au fost pusi in situatia neplacuta de a nu-si putea plati cumparaturile cu cardul la casele de marcat ale magazinelor si nu au putut nici sa-si retraga bani de la bancomate, nefiind avertizati de problemele tehnice ale bancii.


Unii clienti ai BRD s-au plans ca nici platforma de internet si mobile banking si nici serviciul de call-center al bancii nu a functionat, fapt negat de purtatorul de cuvant al BRD, Traian Traicu. “A fost vorba de o defectiune doar a sistemului de carduri, cauzata de probleme de comunicatii, care a durat o ora si jumatate, iar situatia s-a remediat la 9,30”, a spus el, pentru Bancherul.ro.


Traicu spune ca serviciul de call-center a functionat normal, insa ar fi putut sa apara intarzieri la raspunsurile la telefoanele date de clienti, in functie de numarul de apeluri. El a precizat ca nu stie care este numarul apelurilor ce pot fi preluate intr-un timp optim de asteptare.


Mai multi clienti ai bancii s-au plans ca au asteptat zeci de minute la telefon fara ca cineva sa raspunda la call-center, dupa care li s-a spus ca serviciul este indisponibil.


Probabil ca multi clienti BRD, dupa ce au vazut ca nu-si pot folosi cardurile, au sunat sa afle ce se intampla, astfel ca liniile s-au aglomerat iar timpul de asteptare s-a prelungit. Oricum, plangerile cu privire la timpul lung de astepare pentru preluarea apelurilor la BRD sunt mai vechi si au aparut si in perioade obisnuite, nu doar in timpul problemelor tehnice.


De ce nu-si poate anunta BRD clientii in timp util atunci cand nu-si pot folosi cardurile?


Clientii BRD se plang insa nu doar de defectiunea tehnica neprevazuta, cat mai ales ca nu au fost anuntati despre existenta acesteia in timp util, adica in intervalul de aproximativ doua ore cat a durat, pentru nu fi pusi in situatii penibile.


“Intr-adevar, trebuia sa anuntam mai devreme, insa defectiunea a avut loc aseara, la o ora tarzie”, a spus Traian Traicu.


Insa BRD nu a spus nimic despre defectiune nici in aceasta dimineata, primul anunt aparand pe pagina de Facebook abia in jurul orei 14.


Iata ce a postat BRD pe Facebook:


“Aseara a aparut o situatie de natura tehnica in urma careia clientii BRD nu si-au putut utiliza cardurile.
Am constatat imediat situatia si am rezolvat-o in cel mai scurt timp posibil, iar cardurile au putut fi folosite din nou in jurul orei 21:20.


Ne cerem scuze pentru neplacerile create si dorim sa va asiguram ca lucram in fiecare zi la imbunatatirea serviciilor noastre.


Va multumim pentru intelegere si ramanem in continuare la dispozitia dumneavoastra! “


Traicu a mai pus ca nu stie daca este posibil sa se implementeze un sistem de alarmare in timp real al clientilor, atunci cand apar astfel de probleme, pentru ca acestia sa nu fie pusi in situatiile neplacute de a nu-si putea folosi cardurile.