www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Ce se mai intampla cu Astra Asigurari si Carpatica Asig, aflate in administrare speciala?

Autor: Bancherul.ro
2014-06-13 08:42

Firmele de asigurari Astra Asigurari si Carpatica Asig au nevoie de recapitalizare pentru a iesi din procedura de administrare speciala initiata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), a declarat ieri presedintele institutiei, Misu Negritoiu.


Astra Asigurări nu iese din administrare specială până nu se va redresa, iar recapitalizarea companiei prin investitori strategici reprezintă singura soluție pentru a intra în normalitate, altfel fiind în calcul un scenariu de avarie, a declarat, joi, într-o conferință de presă, Mișu Negrițoiu, președintele Autorității pentru Supraveghere Financiară (ASF), citat de Agerpres.

'Astra nu iese din administrare specială până când nu se redresează. Noi cooperăm destul de bine cu acționarii, facem progrese în majorarea capitalului social. La Astra majorarea de capital e mai complicată, pentru că e o societate listată. Este un proces tehnic și nu pot spune că se va întâmpla până la o anumită dată. Pot să spun că termenul este ieri (...)', a afirmat Negrițoiu.

Șeful ASF a menționat, totodată, că recapitalizarea companiei Astra Asigurări este singura soluție pentru se reveni la normalitate, în caz contrar existând și un scenariu de avarie.

'Recapitalizarea Astra prin investitori strategici este singura soluție pentru a aduce compania în situația normală. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, avem și un scenariu de avarie. Suntem pregătiți și vom acționa în consecință dacă lucrurile se deteriorează (...) Există un plan de recapitalizare în etape, de 490 milioane de lei. Ne-am pus de acord cu acționarul majoritar pentru o primă infuzie de 70 milioane de lei, dar, în același timp, ne-am înțeles să identificăm investitori potențiali care să poată aduce diferența de capital necesară și care să permită societății să revină la standardele de funcționare normale (..)', a explicat Mișu Negrițoiu, care a adăugat că 'nu luăm acum în calcul falimentul acestei companii, dar suntem pregătiți pentru orice eventualitate".

La jumătatea lunii mai, acționarii Astra au aprobat majorarea capitalului social cu 490 milioane lei, în mai multe etape, prima tranșă fiind de aproximativ 70 milioane lei.

Majorarea capitalului social, în decurs de aproximativ un an, este una dintre măsurile care urmează a fi luate pentru relansarea activității, prevăzute în planul de redresare financiară al Astra SA prezentat către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în cadrul raportului depus de administratorul special în data de 25 martie 2014 și aprobat în ședința Consiliului ASF din 7 aprilie 2014.

Acționarii au delegat atribuția de majorare a capitalului social în etape succesive către administratorul special sau Directoratul societății, după caz. Această măsură are ca finalitate îmbunătățirea indicatorilor prudențiali ai societății.

'Succesul planului de redresare propus de noi și aprobat de ASF este într-o foarte mare măsură dependent de susținerea lui de către acționarii Astra. În conformitate cu legislația în vigoare, fără această aprobare a AGEA el nu ar fi putut fi dus la îndeplinire oricât de favorabil ar fi fost companiei, pieței și asiguraților, dar aprobarea este doar primul pas spre implementare. Așteptăm în continuare susținerea planului de către acționarii existenți ai Astra, așa cum de altfel aceștia și-au manifestat intenția pe parcursul dezbaterilor din timpul AGEA, prin subscrierea și aportarea din prima fază imediată, a capitalului social, care urmează să fie majorat cu o sumă de aproximativ 70 de milioane lei', au declarat reprezentanții KPMG.

În Adunarea Generală Ordinară din 14 mai 2014, acționarii Astra SA au decis revocarea auditorului statutar și numirea noului auditor, Deloitte Audit SRL.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis în luna februarie a acestui an deschiderea procedurii de redresare financiară prin administrare specială a companiei ASTRA SA.


ASF a prezentat un plan de redresare financiara, mai trebuie stabilite termenele


Carpatica ASIG are un plan de redresare financiară pe care Consiliul de Administrație al companiei l-a prezentat Autorității de Supraveghere Financiară /ASF/, dar mai trebuie să discutăm asupra termenelor, deoarece nu suntem de acord cu acestea, a declarat, joi, într-o conferință de presă, Mișu Negrițoiu, președintele ASF.

'Consiliul de Administrație al Carpatica Asigurări ne-a prezentat planul de redresare financiară a companiei, dar nu suntem de acord asupra termenelor. Capitalizarea este principala problemă și discutăm în continuare (...)', a spus Negrițoiu.

Acesta a precizat că există societăți de asigurarea în România care 'practică prețuri de dumping' și care 'nu au rezervele tehnice constituite corespunzător'. În acest context, ASF a anunțat că va demara o serie de analize individuale la unele companii de profil.

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis, în data de 16 mai 2014, deschiderea procedurii de redresare financiară pe bază de plan de redresare pentru societatea Carpatica ASIG, începând cu data publicării deciziei în Monitorul Oficial.

ASF a precizat, în context, că toate polițele emise de Carpatica ASIG rămân valabile, de la momentul emiterii până la expirare, iar societatea poate să emită în continuare polițe.

Primele de asigurare subscrise de societatea Carpatica ASIG s-au cifrat la 164 milioane de lei, în primul trimestru din 2014, în creștere cu peste 30% față de aceeași perioadă din 2013. Majorarea primelor brute subscrise este mai mare decât creșterea de peste 22% a daunelor achitate.Valoarea absolută a despăgubirilor plătite de companie este de aproape 94 milioane de lei.

La finele lunii ianuarie a acestui an, ASF a dispus reevaluarea contractelor de reasigurare ale Carpatica ASIG SA, inclusiv în ceea ce privește reflectarea acestora în situațiile financiare ale societății, solicitând totodată și informații suplimentare cu privire la indicatorii de solvabilitate și lichiditate.

Anterior, Direcția Națională Anticorupție (DNA) a demarat o serie de verificări într-o speță legată de societatea de asigurări.

"DNA a solicitat ASF mai multe date despre societatea de asigurări respectivă, aferente activității din perioada 2012 — 2013 a fostei Comisii de Supraveghere a Asigurărilor, absorbită de ASF în 29 aprilie 2013. ASF pune la dispoziția organelor de cercetare documentele solicitate, atât din perioada fostei Comisii de Supraveghere a Asigurărilor, cât și, dacă va fi necesar, documente ulterioare", se spunea într-un comunicat al ASF din 29 ianuarie.