RBS Romania isi lichideaza si divizia corporate, care are active in valoare de 1,9 miliarde lei, dupa ce anul trecut si-a inchis reteaua de unitati si a vandut divizia de retail, cu clientii si creditele aferente, catre UniCredit Tiriac Bank. Banca precizeaza ca isi va anunta din timp clientii cu privire la orice schimbare care ar putea aparea in acest sens, intre timp banca desfasurandu-si activitatea in conditii normale.
"Deoarece Divizia RBS NonCore a fost desfiintata la sfarsitul lui decembrie 2013, RBS Romania, care facuse parte din aceasta divizie din februarie 2009, a fost transferata incepand cu 1 ianuarie 2014 in nou creata divizie Capital Resolution. In acest context si asa cum am facut in ultimii ani, continuam sa ne revizuim optiunile strategice pentru business-ul nostru din Romania. Scopul este de a gasi cea mai buna solutie atat pentru clientii cat si pentru angajatii nostri. Ne vom informa clientii de orice schimbare care ar putea aparea, cu suficient timp in avans si intr-o maniera deschisa si transparenta. Intre timp, vom continua sa ne desfasuram activitatea in mod "business as usual" si vom continua sa ne deservim clientii bine, asa cum am facut-o intotdeauna", a precizat RBS Romania, pentru Bancherul.ro.
Valoarea activelor RBS Romania este de 1,903,483,417 lei, a precizat banca.
Banca engleza RBS a angajat firma de consultanta PwC sa gaseasca un cumparator pentru a vinde ce a mai ramas din RBS Romania dupa inchiderea retelei de unitati si vanzarea portofoliului de retail catre UniCredit Tiriac Bank, adica portofoliul de clienti companii, potrivit informatiilor publicate de presa.
Dupa vanzarea diviziei de retail, de anul trecut, si inchiderea unitatilor, RBS Romania s-a transformat in sucursala a grupului RBS, asa incat banca nu mare are nici licenta de operare in Romania, astfel ca tot ce mai are de vandut este portofoliul corporate.
Potentialii cumparatori ai portofoliului corporate detinut de RBS sunt UniCredit Tiriac, care a cumparat si clientii de retail, concurentii Raifffeisen Bank sau ING, in conditiile in care principalii clienti ai bancii britanici sunt companii mari, multinationale.