Facebook a cerut avizul autorităţilor din Irlanda, unde compania are sediul operatiunilor din Europa, pentru a putea deveni furnizor de servicii financiare, mai exact transferuri de bani şi o platformă de tip portofel electronic, potrivit Financial Times.
Facebook vizează în principal sumele transferate acasă de persoanele care lucrează în străinătate, parte a strategiei de extindere pe pieţele emergente.
Facebook a cerut băncii centrale de la Dublin autorizaţie de instituţie de "e-money" (bani electronici), care ar permite companiei să emită unităţi cu valoare monetară echivalentă valabile pe teritoriul Europei.
Reţeaua de socializare a discutat de asemenea posibile parteneriate cu trei firme londoneze care oferă servicii internaţionale de transfer de bani pe internet şi pe smartphone-uri.
Facebook a oferit uneia dintre cele trei companii 10 milioane de dolari pentru a-l recruta pe unul dintre fondatori ca director de dezvoltare a afacerilor, potrivit unor surse citate de FT.
Facebook obţine cea mai mare parte din venituri din publicitate, utilizând datele acumulate despre utilizatori pentru a vinde produse de advertising livrate ţintit.
Google, concurentul Facebook, are deja autorizatie pentru e-money in Marea Britanie si promovează agresiv plăţile mobile şi serviciul de portofel electronic, care nu au fost încă adoptate la scară largă de utilizatori.
Companiile chineze Tencent şi Alibaba, care domină cea mai mare piaţă online din lume după numărul de utilizatori, încearcă de asemenea să-şi transforme site-urile în platforme de plăţi mobile.
Obţinerea unei autorizaţii de operator e-money în Irlanda ar presupune ca Facebook să menţină rezerve de capital de 350.000 de euro şi să pună deoparte fonduri echivalente cu valoarea unităţilor monetare emise, potrivit experţilor consultaţi de FT.
Facebook are deja autorizaţie pentru anumite tranzacţii financiare în Statele Unite, reţeaua de socializare procesând plăţi de la utilizatori către dezvoltatorii de aplicaţii.
Anul trecut, compania a procesat tranzacţii financiare în valoare totală de 2,1 miliarde de dolari, cea mai mare parte provenind din jocuri video, potrivit raportărilor către autorităţile americane.
Facebook percepe un comision de până la 30% pentru astfel de plăţi, care generează astfel aproximativ 10% din veniturile companiei.