Carabulea nu are motive sa demita conducerea Carpatica, rezulta din raportul Consiliului de Supraveghere |
Autor: Bancherul.ro 2014-03-24 10:24 |
|
Consiliul de Supraveghere al Bancii Carpatica, compus din Nicolae Petria, in calitate de presedinte, si membrii Doina Toader, Ioan Trenca si Silviu Popa, a publicat un raport privind supravegherea modului de indeplinire de catre noua conducere a bancii a bugetului aprobat in aprilie 2013, din care rezulta ca obiectivele au fost indeplinite, prin realizarea unui profit mai mare decat cel bugetat, precum si prin restructurarea si eficientizarea activitatii bancii.
Noii sefi ai Carpatica, recrutati dupa profesionalism, integritate, onorabilitate si conformitate
In raport se arata urmatoarele: „Avand in vedere ca mandatele directorului general Nicoale Surdu si al directorului general adjunct George Ciobanasu au incetat in luna octombrie, respectiv noiembrie 2012, Consiliul de Supraveghere a demarat un amplu si complex proces de recrutare si nominalizare a unor noi conducatori pentru completarea Directoratului Bancii.
Noii conducatori trebuiau sa indeplineasca cerinte multiple de profesionalism, integritate, onorabilitate si conformitate care sa permita avizarea lor de catre BNR. Din aceasta cauza procesul a fost dificil si relativ lung. Cu toate acestea, incepand cu 1 martie 2013, banca are un nou CEO in persoana lui Johan Gabriels, bancher cu o excelenta reputatie si recunoastere profesionala, nationala si internationala.
Impreuna cu noul CEO, Consiliul de Supraveghere a completat conducerea bancii, pana la finele lunii octombrie 2013, cu inca doi membri cu drepturi si responsabilitati depline: Cosmin Bucur si Elena Badeanu.
Constient ca numai prin construirea unei echipe de oameni bine pregatiti profesional, cu abilitati si cunostinte adecvate mediului economic ostil in care actioneaza banca, se pot realiza obiectivele stabilite de Adunarea Generala a Actionarilor, asigurand continuitatea si dezvoltarea activitatii acesteia, Consiliul de Supraveghere a actionat cu perseverenta, consecventa si celeritate pentru recrutarea si avizarea unui numar de sase noi angajati care sa ocupa functiile aferente unor posturi cheie.
Consiliul, impreuna cu noua echipa de conducere executiva a bancii, au actionat concertat pentru realizarea obiectivelor bugetare si pentru crearea premiselor desfasurarii unei activitati eficiente in perioada anilor 2013-2017.
Pentru a asigura implicarea totala a noii conduceri in activitatile bancii, astfel incat sa se realizeze obiectivele trasate de AGA, Consiliul de Supraveghere a stabilit obiective si criterii de performanta pentru fiecare membru al Directoratului formalizate prin acte aditionale la contractele de management.
Rezultatele obtinute in 2013 pot fi considerate satisfacatoare
In raport se mai arata ca, analizate comparativ cu tintele bugetare, rezultatele obtinute de banca in 2013 pot fi considerate satisfacatoare avand in vedere contextul in care a actionat banca in anul 2013, procesul de transformare organizationala demarat si finalizat anul trecut, precum si faptul ca directoratul si noua structura organizationala a bancii au intrat iin functiune, in deplina conformitate, incepand cu luna octombrie 2013.
Trebuie mentionat faptul ca o influenta importanta in rezultatele financiare inregistrate de banca a constat in evolutia descrescatoare a dobanzilor si a randamentelor titlurilor de stat, ceea ce a condus la repretuirea unei parti importante din activul bancii (respectiv portofoliul de titluri de stat) la preturi incadrate pe trend superior fata de valorile de achizitie sau la realizarea de tranzactii de cesiune la preturi aferente unro randamente aflate in scadere.
Rezultatele au fost obtinute in conditiile in care a fost corelata reducerea-cresterea nivelului portofoliului de titluri cu reducerea-scaderea randamentului titlurilor.
Desi Consiliul de Supraveghere a urmarit in activitatea sa atingerea tuturor tintelor bugetate, acesta a pus un accent deosebit pe realizarea cu prioritate a tintelor care aduc valoare adaugata pentru actionari, respectiv profitul operational, profitul net, raportul cost-venit, mentinerea solvabilitatii in limitele impuse de cadrul legislativ si asigurarea continuitatii bancii in conformitate cu strategia aprobata pentru perioada 2013-2017.
In acest sens precizam ca profitul net inregistrat de banca la finele anului 2013 a fost de 38,4 milioane lei, cu 14% mai mare decat cel bugetat. Profitul operational a inregistrat valoarea de 68 milioane lei, cu 18% mai mare decat cel bugetat, iar raportul cost-venit a fost de 69% fata de 74% cat a fost planificat prin buget.
Mentionam ca in anul 2013 costul riscului de credit s-a situat sub nivelul prognozat, respectiv a fost mai mic cu 16%. Cu toate acestea, provizioanele nete pentru deprecierea activelor financiare au depasit cu 6% nivelul bugetat, ca urmare a deprecierii inregistrate de participatie detinuta de banca la capitalul social al SSIF Carpatica Invest, societate aflata in perimetrul de consolidare al bancii.
In raport se mai arata ca banca a adoptat un program de restructurare pentru cresterea profitabilitatii si eficacitatii acesteia, soldat cu reducerea numarului de angajati cu 20% si a numarului de posturi de conducere cu 30% fata de 2012. De asemenea, s-au inchis 16 unitati teritoriale neprofitabile, iar 4 unitati teritoriale au fost transformate din agenti in puncte de lucru.
Pe intreg parcursul anului 2013, membrii Consiliului de Supraveghere s-au aflat intr-o permanenta colaborare cu membrii Directoratului pentru realizarea obiectivelor strategice aprobate de actionari si pentru pregatirea bancii in vederea conformarii in anii urmatori la cerintele normelor de capital Basel III, norme car vor aduce noi provocari atat pentru organele de conducere ale bancii cat si pentru actionari, se mai arata in raport. (Vezi raportul aici)
|
|