Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat, în luna februarie 2014, cea de-a şasea lună de creştere consecutiv, iar marca Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere (34%), a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Un număr de 861.058 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană, în creştere cu 8% comparativ cu luna februarie a anului trecut. Franţa a fost singura mare piaţă auto din Europa unde înmatriculările au scăzut, cu 1,4%, în timp ce acestea au crescut cu 3% în Marea Britanie, cu 4,3% în Germania, cu 8,6% în Italia şi cu 17,8% în Spania. Piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 5,1% până la 3.650 de unităţi.
În rândul constructorilor auto, vânzările grupului auto francez Renault au înregistrat o creştere de 11,7%, până la 86.448 unităţi, datorită unui avans semnificativ de 34%, până la 26.821 unităţi, al înmatriculărilor de autoturisme marca Dacia.
Vânzările grupului auto Volkswagen au crescut cu 8%, vânzările General Motors au înregistrat o creştere de 12,6%, în timp ce vânzările Ford au crescut cu 12,2%.
În cazul României, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), numărul maşinilor noi înmatriculate în România a crescut, în luna februarie 2014, cu 2,4%, comparativ cu luna corespunzătoare din 2013, până la aproape 5.200 de unităţi.
În februarie 2014, Dacia a rămas lider la înmatriculări noi, cu 952 de unităţi, în creştere cu 24,28% faţă de februarie 2013, urmată de Ford, cu 458 de unităţi (+ 186,25%), Skoda, cu 410 unităţi (- 17,17%) şi Volkswagen, cu 312 unităţi (- 3,70%).
Potrivit DRPCIV, în cea de-a doua lună a anului, din totalul de 5.198 de autovehicule noi înmatriculate, autoturismele au fost în număr de 3.650, în creştere cu 5,10%, comparativ cu perioada similară din 2013.