Ce pot sa fac daca am fost raportat la Biroul de Credit fara sa fiu anuntat, pentru o datorie de 40 de lei, iar acum nu mai pot lua credit? |
Autor: Bancherul.ro 2014-03-05 08:56 |
|
Daca descoperiti, atunci cand aplicati pentru un nou credit, ca ati fost raportat la Biroul de Credit pentru datorii mici, aferente unor conturi sau carduri, de care nu stiati si fara sa fiti anuntati in prealabil de banca, luati legatura cu banca pentru rezolvarea problemei. O relatie corecta client-banca este in beneficiul tuturor, de aceea, chiar daca banca a procedat corect atunci cand v-a raportat, intrucat aveati datorii, situatia din Biroul de Credit se poate corecta. Iata mai jos un exemplu de buna practica in astfel de cazuri, demonstrat de Garanti Bank.
Un client al Garanti Bank ne-a sesizat urmatoarea problema pe care a avut-o cu banca: „Am un card (Bonus Card) de la Garanti Bank. Am primit acest card cand am facut o asigurare la Generali. Garanti Bank a platit pe un an de zile asigurarea mea catre Generali, dupa care am platit eu lunar timp de un an suma datorata catre Garanti Bank (fara nici o intarziere). Am ramas cu cardul respectiv activat pt care trebuia sa achit 40 RON anual intretinere de card. Nu am stiut ca neachitarea la timp o sa fiu raportata la Biroul de Credit (pentru 40 RON). In schimb, NU AM FOST ANUNTAT SI NU AM PRIMIT NICI UN TERMEN inaintea raportarii la Biroul de Credit. Am vrut sa fac un credit si din cauza lor nu mi se acorda. Intrebarea mea este daca se poate raporta ca datorie neachitarea de intretinere de card. CE POT SA FAC?”
Am luat legatura cu Garanti Bank, pe care am rugat-o sa ne ofere detalii despre acest caz, punand in acelasi timp doua intrebari ce pot fi utile pentru toata lumea, si anume:
1. Clientii bancii sunt anuntati inainte de a fi raportati la Biroul de Credit? 2. In ce conditii si in ce cazuri se pot corecta informatiile de la Biroul de Credit?
Raspunsurile Garanti Bank au fost urmatoarele:
1. Inainte de a fi raportati, clientii sunt contactati prin toate mijloacele disponibile (scrisoare, e-mail, telefonic, sms). Se genereaza notificarea scrisa cu privire la raportare cu cel putin 15 zile inainte.
2. Se solicita corectarea informatiilor in Biroul de Credit numai daca din cauza unor erori operationale sau daca informatiile raportate nu sunt conform realitatii.
Ulterior, banca ne-a informat ca respectivul client a fost contactat de departamentul Customer Care al Garanti Bank pentru a i se inmana adresa ce contine informatii privind corectia solicitata de catre Banca la Biroul de Credit pentru cardul sau de credit.
Am intrebat, asadar, banca, de ce a facut respectiva corectie:
- Ce corectura, mai exact, a cerut Garanti sa fie facuta? A fost vorba de o greseala a bancii sau de o procedura standard? A schimbat ceva banca in privinta relatiei cu clientii in urma acestui caz?
Raspunsul Garanti a fost urmatorul:
„Banca a solicitat stergerea restantelor evidentiate pe cardul de credit, din istoricul de plata al clientului. Restantele au fost reale, raportarea a fost corecta. Insa, in urma solicitarii dlui S, am investigat situatia si am constatat ca, intr-adevar, clientul nu a primit toate notificarile despre restante si avertizarea ca va fi raportat. Prin urmare, am solicitat stergerea restantelor de la Biroul de Credite. Suntem intotdeauna deschisi spre a ne asculta clientii, astfel incat ii incurajam sa ne contacteze ori de cate ori au intrebari referitor la situatia lor bancara. Acestia ne pot contacta in orice moment pe pe adresa de e-mail a bancii - contact@garantibank.ro sau sa sune la Alo Garanti, la numerele de telefon 0800 80 1234 (numar de telefon gratuit, apelabil doar din retelele fixe) sau 021 200 9494 (numar cu tarif normal, apelabil si din strainatate), programul zilnic de lucru fiind in intervalul orar 9.00 si 22.00.”
Probleme cu banca? Faceti aici o reclamatie si noi va ajutam
|
|