www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Libra Internet Bank profita de oportunitatile crizei: si-a majorat substantial activele in 2013, cu 54,7%, la peste 1 miliard de lei

Autor: Bancherul.ro
2014-02-20 09:22

Libra Internet Bank, mica banca dedicata IMM-urilor si profesiilor liberale, se dovedeste una dintre cele mai bune banci din Romania, reusind sa ramana pe profit si in perioada de criza. Mai mult, banca profita de slabiciunea concurentilor: in 2013 a reusit sa-si majoreze substantial activele, cu nu mai putin de 54,7%, valoarea acestora depasind 1 miliard de lei, fata de cele 683,85 milioane cat avea la finalul lui 2012.

Volumul creditelor acordate anul trecut de Libra a avansat cu 37,4%, soldul total al acestora ajungand la 877,4 milioane lei, fata de 548,8 milioane lei la finalul lui 2012. Este un avans considerabil mai mare fata de evolutia din 2012, cand cresterea fata de anul precedent era de doar 17,5%.

Libra are o rata a creditelor neperformante de doar 15,6% (decembrie 2013), semnificativ mai redusa fata de sistemul bancar 21,56% (septembrie 2013), ceea ce i-a permis bancii sa obtina rezultate financiare pozitive in toti cei 5 ani de criza. In 2012, Libra a avut un profit net de 5,9 milioane lei.

Libra Internet Bank este condusa de Emilian Bituleanu, care spune ca „in toată perioada de după anul 2008, deci de la începutul crizei economice, stilul nostru de lucru s-a bazat pe inovaţie, pe rapiditate, pe garantarea timpilor maximali de răspuns la cererile clienţilor, aspecte care au adus valoare adaugată pentru client. Aceştia au răspuns pozitiv ofertei noastre.”

Iar cresterea substantiala a activelor si creditelor sustin aceste afirmatii. Libra Bank a avut o strategie castigatoare atat in privinta tipului de clienti cu care lucreaza (profesii liberale de succes in perioada crizei, precum sectorul medical, al notarilor sau avocatilor), cat si a canalelor de furnizare a serviciilor si produselor, concentrandu-se pe dezvoltarea internet banking-ului.


In structura creditelor acordate de Libra in functie de categoria de clienti, profesiile liberale au o pondere de aproximativa 40%, iar IMM-urile de 50%, restul clientilor fiind companii mari si persoane fizice.


Banca a facut anul trecut un upgrade la o noua versiune a sistemului informatic, Temenos T24 – una din cele mai performante soluţii informatice din lume pentru domeniul bancar, dupa cum sustine banca.


Emilian Bituleanu, despre secretul succesului: "Nu există toleranţă pentru gesturi inetice sau delăsare"
[2]
Emilian Bituleanu: „Libra Internet Bank este structurată pe doua niveluri. Nivelul de bază, fundaţia băncii, este solidă. Un profund spirit etic, un tratament egal şi corect pentru angajaţi, reprezintă pentru noi platforma pe care construim, în care nu există toleranţă pentru gesturi inetice sau delăsare.

Fără o astfel de temelie, nimic nu ar fi consistent. Aceste lucruri nu se negociază. La nivelul urmator, al “construcţiei” si inovaţiei, Libra Internet Bank dă credit total iniţiativei şi spiritului antreprenorial.

Încercarile mai puţin reuşite le privim ca pe o lecţie din care învatam să devenim mai performanţi. Îi incurajăm pe tinerii inteligenţi şi cu capacitate de muncă să intre în familia noastră. Efortul şi succesul celor mai buni este vizibil rapid, iar toti cei care au si calităţi manageriale native sau dobandite pot promova rapid."

Înfiinţată în 1996 şi operațională din 1997, Libra Internet Bank devine în mai 2003 membră a grupului american de investiţii New Century Holdings (NCH).


Actionarii principali ai bancii sunt Broadhurst Investments Ltd cu 50% de actiuni, Romarta SA cu 32%, Metex Big SA cu 10%, Sapte Spice SA cu 1%, Vel Pitar SA cu 3%, Bil Giulesti Proprietăti SA cu 4%, iar alte persoane si firme detin 0,18% din capitalul bancii.