O misiune a Fondului Monetar International (FMI) vine in Romania in perioada 21 ianuarie - 5 februarie 2014 |
Autor: Bancherul.ro 2014-01-16 10:25 |
|
O misiune a Fondului Monetar Internaţional va vizita Bucureştiul în perioada 21 ianuarie - 5 februarie 2014, pentru discuţii privind prima şi a doua evaluare a acordului preventiv cu România, care a fost aprobat în 27 septembrie 2013, a anuntat astazi, intr-un comunicat, reprezentantul rezident al FMI în România şi Bulgaria, Guillermo Tolosa (foto).
"Misiunea FMI va discuta cu autorităţile române recentele evoluţii economice şi priorităţile în reformele economice. De asemenea, vor fi discutate măsurile de compensare a deficitului de venituri în urma amânării cu trei luni a majorării accizei la combustibil, astfel încât să se asigure ţinta de deficit bugetar de 2,2% din PIB", se arata in comunicatul FMI.
Misiunea FMI, condusă de Andrea Schaechter, se va desfăşura în comun cu echipele de experţi ai Uniunii Europene şi ai Băncii Mondiale. Aceştia se vor întâlni, pe lângă autorităţi, cu reprezentanţi ai partidelor politice, ai sindicatelor, ai asociaţiilor oamenilor de afaceri, ai băncilor şi ai organizaţiilor societăţii civile.
Concluziile vor fi prezentate la sfârşitul misiunii, a subliniat Tolosa.
Preşedintele Traian Băsescu a anunţat, în 19 decembrie, într-o conferinţă de presă, că a promulgat bugetul de stat pentru 2014 în condiţiile în care Executivul a fost de acord cu amânarea, pentru trei luni, a intrării în vigoare a prevederilor privind majorarea accizei pe carburant - motorină şi benzină, potrivit Agerpres.
La începutul lunii decembrie, Traian Băsescu arăta că a decis să nu aprobe memorandumul vizând negocierile cu FMI, Banca Mondială şi Comisia Europeană din cauză că Guvernul şi-a asumat majorarea accizei la carburanţi cu 7 eurocenţi/litru.
Ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a declarat, pe 29 decembrie, că soluţia exactă pentru compensarea pierderii la buget din amânarea accizei pe carburant nu este deocamdată agreată, dar va face parte din următoarea scrisoare de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi Comisia Europeană (CE).
"Avem un buget agreat cu FMI şi Comisia Europeană. Este un buget în vigoare şi mai poate fi modificat prin două rectificări, cel mai devreme în luna iulie, până atunci pot fi făcute ajustări din împărţirea banilor pe trimestre, astfel încât să se reţină anumite sume în primele două trimestre, dar soluţia exactă pentru cei 600 de milioane lei, care reprezintă pierderea la buget din amânarea accizei, nu poate fi decât acea care va face parte din următoarea scrisoare de intenţie cu FMI şi CE. Chiar dacă vom agrea o variantă de compensare în luna ianuarie, la vizita partenerilor noştri de la Comisie şi de la FMI, această varianta nu va fi pusă în practică decât începând cu momentul primei rectificări. Soluţia exactă de compensare nu este în acest moment agreată, ea va face obiectul negocierilor, însă bugetul anului 2014 rămâne pe un deficit de 2,2%", a spus Voinea, citat de Agerpres.
Ministerul Finanţelor Publice /MFP/ a anunţat în data de 24 decembrie că nu are în vedere sub nicio formă introducerea de noi taxe şi impozite sau majorarea celor existente, cu privire la variantele vehiculate în mass-media, potrivit cărora veniturile neîncasate rezultate în urma amânării introducerii accizei de 7 eurocenţi la carburanţi vor fi asigurate prin introducerea de taxe şi impozite suplimentare.
Principala sursă de echilibrare a veniturilor, în urma amânării introducerii accizei la carburanţi, o reprezintă îmbunătăţirea colectării veniturilor care se află pe trend crescător, arată MFP. Potrivit MFP, impactul bugetar efectiv al amânării introducerii accizei la carburanţi va putea fi cuantificat în luna iulie, în funcţie de evoluţia economiei româneşti şi a încasărilor bugetare în primul semestru din 2014.
La rândul său, reprezentantul rezident al FMI în România, Guillermo Tolosa, a afirmat că autorităţile de la Bucureşti trebuie să adopte măsuri pentru a compensa scăderea veniturilor ca urmare a amânării cu trei luni a majorării accizei la combustibili, în vederea atingerii ţintei de deficit de 2,2% din PIB.
|
|