OTP Bank si-a relansat aplicatia de mobile banking, denumita SmartBank, ce se poate instala gratuit pe toate tipurile de smarphones si tablete, Iphones sau cele cu sisteme de operare Android, Windows sau Blackberry si de pe care se pot accesa conturile bancii si se pot realiza tranzactii si plati.
Aplicatia se poate instala, gratuit, de catre toti clientii bancii care utilizează serviciul de internet banking, denumit OTPdirekt, iar utilizarea acesteia este, de asemenea, gratuita, nefiind necesara achitarea vreunui comision de administrare. In comparatie cu operatiunile la ghiseele bancii, costul platilor in lei realizate prin internet banking sau mobile banking la OTP Bank sunt cu 50% mai reduse pentru persoanele fizice si cu 25% mai mici pentru firme, iar platile in valuta, disponibile doar in internet banking, au un discount de 50% atat pentru persoane fizice cat si pentru firme.
„De la lansarea aplicatiei, acum 3 saptamani, avem peste 2000 de descarcari pentru telefoanele si tabletele cu sistem de operare iOS si peste 1000 pentru cele tip Android”, a spus Dragos Mîndreci, Director Digital Banking la OTP Bank, in cadrul unei intalniri cu ziaristii. El a precizat ca in noua aplicatie va fi dezvoltat in viitor si un instrument de gestionare a finantelor pentru clientii bancii.
Gradul de penetrare a operatiunilor online de catre clientii OTP Bank este de 80% in cazul persoanelor juridice si de 60% la persoanele fizice, ceea ce inseamna ca doar 30% dintre clientii bancii realizeaza operatiuni la ghisee. In aceste conditii, personalul din unitatile bancii se poate ocupa mai eficient de consultanta oferita clientilor, in cadrul programului OTP Mentor, a precizat seful bancii, Laszlo Diosi, in cadrul intalnirii cu ziaristii. El a adaugat ca reteaua de unitati a fost restructurata in ultimii ani iar in prezent a ajuns la o dimensiune optima.
Costul lunar al utilizarii serviciului de internet banking si mobile banking la OTP Bank este 6,6 lei.
E mai ieftin la pachet
OTP Bank ofera insa si alternativa pachetelor de servicii, care sunt mai avantajoase decat in situatia in care un client si-ar lua separat un cont cu card si internet banking.
Astfel, daca un client persoana fizica are separat un cont curent la OTP Bank, plateste un comision de administrare lunar de 5 lei, iar daca are si serviciul de internet banking, mai plateste o taxa lunara de aproximativ 6.6 lei (1.5 euro). In plus, daca doreste si card de debit, clientul plateste o taxa de emitere de 10 lei.
In schimb, daca alege un pachet de produse si servicii, clientul poate plati lunar doar 4 lei, pachet in cadrul caruia sunt incluse gratuit urmatoarele produse si servicii: cont curent, card de debit, internet banking.
In plus, pachetele includ si alerte SMS gratuite, prin care clientii sunt notificati cand primesc bani in cont sau cand efectueaza diverse tranzactii.
Clientii care efectueaza tranzactii interbancare in lei la ghiseele OTP Bank sunt comisionati cu 4.1 lei/ tranzactie (pentru plati mai mici de 50,000 lei), iar daca fac plati in valuta platesc un comision de 0.15 % din suma transferata.
In schimb, tranzactiile efectuate prin internet banking cu 50% mai mici decat cele de la ghiseu.
In plus, daca serviciul de internet banking face parte dintr-un pachet de produse si servicii, atunci clientul beneficiaza de o tranzactie gratuita in lei/ luna, pentru primele 6 luni.
Pentru depozitele constituite prin internet banking, clientul primeste un bonus de dobanda
de 0.20% pentru depozitele in lei si 0.10% pentru depozitele in euro.
In cazul firmelor, acestea trebuie sa achite separat un comision lunar de 18 lei pentru aministrarea contului, plus 3 euro pentru serviciul de internet banking. Daca aleg insa pachetul care include cele doua servicii, costul lunar este de doar 10 lei.
Cum se face accesul in aplicatie
Reprezentantii OTP Bank au mai precizat ca accesul in aplicatia online si realizarea de tranzactii a fost simplificat de la la 5 la 3 sau 4 pasi, in functie de alternativa aleasa. Exista doua optiuni de acces la serviciile de internet si mobile banking:
- pentru cei care detin un card:
1.introducerea ultimelor 10 cifre de pe card
2. cod de acces cu 3 cifre
3. parola generata de token
- pentru clientii care nu au un card:
1. cod client
2. cod de acces
3. parola alfanumerica
4. parola generata de token-fizic sau de cel digital, prin sms, care se trimite gratuit