Citi a anunțat astăzi rezultatele studiului pe care îl desfășoară anual în Europa Centrală și de Est și în Estul Mijlociu pe tema activității sectorului intreprinderilor mijlocii. La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au în plan să își extindă operațiunile pe plan internațional în următorul an, în timp ce peste o treime dintre companiile mici au același obiectiv, precizeaza banca intr-un comunicat. (Vezi studiul in FISIERE)
”Potrivit rezultatelor studiului, încrederea majorității companiilor intervievate este în creștere. Observăm că din ce în ce mai multe companii încep să evalueze oportunități de dezvoltare în afara granițelor”, a precizat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici și Mijlocii la Citibank România. ”Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa și Statele Unite”.
Expasiunea în România
Studiul arată că 32% dintre companiile mici și mijlocii din România au planuri de expansiune internațională, pe care le percep drept un mod de a-și crește afacerile”, a declarat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici și Mijlocii la Citibank România. ”Considerăm că acest fapt oferă o imagine pozitivă asupra României și asupra celor cinci industrii în care se observă un interes crescut pentru expansiune: industria manufacturieră (31%), cea tehnologică (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetică și chimică (7%).
Dar există provocări
Patru dintre cele mai comune provocări cu care se confruntă intreprinderile mijlocii din regiune sunt:
1. Creșterea vânzărilor sau gestionarea unor scăderi ale volumelor de vânzări;
2. Expasiunea internațională;
3. Schimbările din mediul economic;
4. Managementul capitalului de lucru.
La nivelul diferitelor țări, provocările arată astfel:
- 23% dintre clienții din România, Turcia și Iordania sunt îngrijorați de impredictibilitatea din mediul economic.
- 21% dintre clienții din Cehia, Polonia și Emiratele Arabe Unite și 26% dintre cei din Rusia sunt de părere că expansiunea internațională este cea mai importantă provocare.
- 22% dintre companiile din Turcia și Emiratele Arabe Unite resimt presiunea cauzată de nevoia de a crește vânzările.
- 21% dintre companiile rusești se confruntă cu dificultăți în managementul capitalului de lucru.
Studiul
83% dintre cei 1416 respondenți sunt specialiști de top din domeniul financiar, în timp ce 61% ocupă poziții de CEO, CFO sau Managing Partner în cadrul companiilor din România, Cehia, Polonia, Ungaria, Rusia, Turcia, Bahrain, Iordania și Emiratele Arabe Unite. Respondenții au avut o medie a veniturilor anuale de 44 milioane de dolari. 73% dintre companiile care fac obiectul sondajului au avut venituri de până la 35 de milioane de dolari, în timp ce 27% au generat venituri peste această limită.