Grup Feroviar Roman (GFR) multumeste celor trei banci care au imprumutat-o pentru a putea depune garantie in vederea cumpararii CFR Marfa. Compania anunta, intr-un comunicat, ca a depus joi, 3 octombrie 2013, suma de 90.498.000 lei (20,2 milioane euro), in contul escrow, onorand obligatia de garantare ce ii revine in calitate de cumparator al SNTFM CFR Marfa SA, conform contractului de privatizare semnat in data de 2 septembrie 2013.
"Finantarea contului escrow a fost asigurata din surse proprii ale Grup Feroviar Roman precum si de catre un consortiu de banci format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si OTP Bank", precizeaza compania in comunicat.
In continarea comunicatului, aceasta precizeaza: "Din luna iunie a.c si pana in prezent, Grup Feroviar Roman a platit 30 de milioane de euro in contul achizitiei pachetului majoritar de actiuni al SNTFM CFR Marfa SA: 10 milioane de euro, reprezentand garantia bancara de participare la licitatie, iar alte 20,2 milioane de euro, reprezentand garantarea tranzactiei printr‐un cont escrow.
Conform contractului de privatizare, Grup Feroviar Roman (GFR) si‐a asumat obligatia de a incheia un contract de cont escrow in termen de 30 de zile de la data semnarii contractului si de a alimenta acest cont, in 2 zile de la deschiderea sa, cu suma prevazuta in conditiile de privatizare.
Grup Feroviar Roman a indeplinit cu diligenta toate cerintele din procedura de privatizare, parcurgand etapele obligatorii pana la aceasta data:
- depunerea garantiei de 10 milioane euro, semnarea contractului de privatizare,
- notificarea achizitiei catre Consiliul Concurentei,
- semnarea contractului de escrow si finantarea acestuia.
Procedura de privatizare urmeaza sa continue prin obtinerea avizului Consiliului Concurentei sau a Comisiei Europene, avand in vedere ca notificarea depusa in numele Grup Feroviar Roman a fost declarata valida si admisa.
Ulterior avizarii tranzactiei de catre Consiliul Concurentei si indeplinirii conditiilor din contract, cumparatorul va achita diferenta, finalizandu‐se astfel privatizarea. Avizarea de catre Consiliul Concurentei este o procedura standard pentru orice tranzactie de acest fel, in spatiul european.
Consideram ca privatizarea SNTFM CFR Marfa SA este una de importanta strategica pentru Romania, in conditiile in care pentru dezvoltarea transportului de marfa pe calea ferata se fac eforturi deosebite la nivel european. SNTFM CFR Marfa SA, ca o companie romaneasca avand astazi 11.000 de angajati si un parc de material rulant cu potential de dezvoltare, nu poate cunoaste un succes real decat daca devine un important operator regional.
Grup Feroviar Roman este la randul sau o companie 100% romaneasca, cel mai mare operator privat din Europa si deja un jucator regional major, care efectueaza transport de marfuri de la Marea Nordului la Marea Neagra si Adriatica. De asemenea, este una dintre putinele companii feroviare europene care poate oferi intreaga gama de servicii de profil, de la constructii de vagoane si locomotive, la modernizari, mentenanta si logistica. Pozitionarea noastra in plan european ne permite astfel avantajul de a putea moderniza materialul rulant, permitand cresterea performantei SNTFM CFR Marfa SA, ce se confrunta in prezent cu probleme majore legate de starea patrimoniului sau.
Ne exprimam speranta ca toate institutiile implicate in procesul de privatizare vor actiona diligent in vederea incheierii cu succes a procedurii. Multumim pe aceasta cale institutiilor financiare ce au inteles importanta acestei privatizari si ne‐au sustinut in procesul de finantare, precum si tuturor celor care si‐au exprimat interesul fata de desfasurarea procedurii."