Gruia Stoica, seful Grup Feroviar Roman, se bazeaza pe banci pentru a plati banii la CFR Marfa |
Autor: Bancherul.ro 2013-06-21 09:26 |
|
Gruia Stoica (foto), seful Grup Feroviar Roman, declarat ieri castigatorul competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, spune ca va plati cei 200 de milioane de euro pentru preluarea companiei de stat in mare din credite bancare. El a obtinut sprijinul bancilor si in faza de calificare pentru a participa la licitatie: atat scrisoarea de bonitate cat si cea de garantie bancara, de 10 milioane de euro, au fost emise de Raiffeisen Bank International Viena.
De asemenea, GFR a primit o garantie de la Eximbank, cu doar 2 zile inainte ca statul sa impuna firmelor participante la licitatia pentru preluarea CFR Marfa garantii de 36 milioane euro, conform relatarilor din presa. Ulterior, in aceeasi zi, Eximbank si GFR au emis comunicate de presa in care spun ca respectiva garantie este destinata preluarii operatorului bulgar de transport marfa pe calea ferata. GFR a anuntat ca a accesat si o linie de credit de la EximBank, în valoare de 54 de milioane de euro, fonduri care vor fi folosite pentru investiţiile pe care compania le va efectua în cadrul privatizărilor în care este implicată în Bulgaria şi Croaţia.
Ieri insa, statul bulgar a anuntat ca anuleaza procesul de privatizare a operatorului de cale ferata din tara vecina.
"Trăim în România şi nu cred că acum are cineva 200 de milioane de euro cash. Avem o parte din bani, pentru că nicio bancă, o instituţie financiară externă sau fond nu poate să îţi dea aceşti bani. Avem o parte din bani, dar marea majoritate vor fi din creditări. (...) Avem active de peste 400 de milioane de euro, GFR este bancabil, am vorbit cu instituţii financiare externe şi există aceşti bani", a explicat Gruia Stoica, intr-un interviu la televiziunea nationala.
"Dacă eu nu plătesc aceşti bani, risc să pierd 28 de milioane de euro: 10 milioane din scrisoarea de garanţie pe care am depus-o la Ministerul Transporturilor şi alte 18 milioane pe un cont escrow. Comisia de privatizare, tocmai din acest motiv să nu se întâmple să ajung în situaţia de a nu plăti, a cerut o suplimentare de 18 milioane de euro, un cont escrow, în termen de 30 de zile, pentru a demonstra că avem aceşti bani. Nu cred că aş fi putut să risc 28 de milioane de euro de dragul de a lua un trofeu sau de dragul de de a fi, cum se zice în limba română, o zi primar", a declarat Gruia Stoica.
Proprietarul GFR a afirmat anterior, citat de presa, că a atât scrisoarea de bonitate, solicitată în faza de precalificare, cât şi cea de garanţie bancară, de 10 milioane de euro, au fost emise în favoarea GFR de Raiffeisen Bank International Viena.
Compania Grup Feroviar Român a fost declarată joi câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, după şapte ore de negocieri.
'După şapte ore de negocieri pot să vă anunţ că a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare a CFR Marfă, Grup Feroviar Român', a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Potrivit acestuia, preţul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro şi va fi achitat integral. Pe de altă parte, GFR îşi asumă investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă, a precizat Fenechiu.
Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.
|
|