www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phising se ridica la 60.000 euro

Autor: Bancherul.ro
2008-10-15 15:13
Prejudiciul adus clienţilor Raiffeisen Bank īn urma acţiunilor de phising se ridică la aproximativ 60.000 euro, o mare parte a sumei fiind blocată de bancă īn conturile phisherilor şi restituită ulterior clienţilor fraudaţi, au declarat pentru NewsIn, reprezentanţii băncii.

"Raiffeisen Bank a colaborat permanent şi eficient cu Inspectoratul General al Poliţiei pentru stoparea fraudelor şi prinderea celor care iniţiază atacuri de phishing. Clienţii băncii, care şi-au divulgat datele confidenţiale, ar fi putut fi prejudiciaţi cu o sumă totală de aproximativ 60.000 euro. Īn acelaşi timp, banca a acţionat pentru protejarea clienţilor săi care au dat curs mesajelor de phishing, blocānd unele tentative de frauda īnainte de a se produce efectiv. Ceea ce mai merita menţionat este faptul că o mare parte a prejudiciului a fost blocată de bancă īn conturile phisherilor şi a fost restituită ulterior clienţilor fraudaţi. Date fiind toate măsurile de protecţie luate, prejudiciul adus clienţilor băncii a fost limitat", au declarat reprezentanţii Raiffeisen Bank.

Direcţia pentru Combaterea Criminalităţii Informatice (DCCI) a anunţat marţi că a arestat trei persoane īn cazul phising-ului de la Raiffeisen Bank. Potrivit informaţiilor reprezentantului DCCI, iniţiatorii atacului de spam īndreptat către Raiffeisen Bank sunt trei romāni care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atātea conturi bancare separate cu intenţia de a vira banii obţinuţi prin procedeul de phishing. Surse din interiorul băncii au declarat că s-au īnregistrat aproape 200 de plāngeri ale clienţilor cărora le-au dispărut bani din conturi. Spiridon a mentionat că persoanele contactate pentru a-şi crea un cont bancar, nu ştiau pentru ce sunt rugate să īnfiinţeze respectivele conturi, şi nici provenienţa banilor.