Visa ne explica modul in care putem recunoaste un atac phishing:
1. Nu te lăsa păcălit de către adresa de e-mail. Artisti in inselătorie pot falsifica adresa de e-mail a expeditorului si sa ascunda adresa reala pe care o folosesc atunci cand trimit solicitari tip phishing.
2. Observati existenta unor spatii in plus in textul subiectului e-mailului si scrierea gresita cu majuscule a unor cuvinte. Astfel de erori de ortografie si de gramatică sunt comune în escrocheriile de phishing.
3. In textul mailului, nu se mentioneaza numele destinatarului, ci numai o adresare generala: „Dear Valued Customer”.
4. Visa nu contacteaza posesorii de carduri pentru a le solicita informatii despre contul personal, astfel încât e-mailurile prin care se cere un „update” sunt suspecte.
5. Fitit atenti la linkurile din e-mailuri! Evitati pe cat posibil sa faceti clic pe ele! Un singur clic poate provoca infectarea computerului cu virusi ce nu pot fi intotdeauna identificati.
6. Prin stabilirea unui termen de 72 de ore si amenintarea cu suspendarea contului, infractorii incearca sa preseze utilizatorii de carduri sa actioneze in graba si astfel sa evite masurile de precautie, precum verificarea daca intr-adevar mesajul respectiv vine de la Visa.
7. Nu există nici o informație de contact pentru a vorbi cu un reprezentant al Visa. Având în vedere caracterul de urgenta al acestui e-mail, ar fi trebuit sa existe si un numar de telefon pentru clienti, in cazul in care cererea ar fi fost legitima. Cu toate acestea, prezența unui număr de telefon, nu garantează intotdeauna autenticitatea solicitarii. Dacă nu sunteți sigur în legătură cu cererea, sunati la numărul de pe spatele cardului.
Pentru a invata oamenii cu sa se protejeze de cazurile de phishing si ce sa faca daca devin victimele unei astfel de infractiuni, organizatia de carduri Visa si Federatia Consumatorilor din SUA (CFA) au lansat un video educational pe aceasta tema, ce poate fi urmarit aici.