Clientii BCR nu si-au putut utiliza cardurile in cursul zilei de sambata |
Autor: Bancherul.ro 2013-01-21 09:37 |
|
Utilizatorii de carduri BCR nu au putut sa-ti utilizeze cardurile la ATM-uri si POS-ur, in prima parte a zilei de sambata, dupa ce nici wee-end-ul trecut acestea nu au putut fi folosite iar lunea trecuta clientii nu au putut sa realizeze operatiuni la ghisee, intrucat banca si-a modificat sistemul IT, nereusind insa sa termine lucrarile la timp.
Banca a anuntat, pe Facebook, ca „un incident tehnic a facut indisponibile temporar cardurile BCR; cardurile BCR nu functioneaza temporar pentru retrageri de numerar si plati la POS. Specialistii IT investigheaza situatia in regim de urgenta urmand sa avem certitudini in privinta situatiei in jurul orei 12:00.”
Concret, cei care au vrut sa retraga bani de la bancomate nu au primit banii solicitati, „masina” anuntandu-i ca tranzactia nu se poate efectua. Cu toate acestea, operatiunea se inregistra ca fiind efectuata in sistemul IT si implicit in extrasul de cont, ceea ce a alarmat clientii.
BCR a precizat insa ca „sistemul va reface operatiunea in sens invers. Banii clientilor de fapt au ramas in cont, doar scriptul operatiunii va fi corectat automat si se va vedea soldul corect.”
„Banii se vor intoarce in cont indiferent de bancomatul folosit (bcr / non-bcr) fara a fi nevoie de sesizare”, a mai precizat banca.
De asemenea, „clientilor care au facut retrageri de bani la ghiseele BCR in intervalul indisponibilitatii ATM-urilor le vor fi rambursate comisioanele percepute in mod normal pentru astfel de operatiuni cu numerarul”.
Intrucat rezolvarea problemei intarzia, BCR a raspus astfel clientilor nemultumiti: „sistemul BCR sustine 3 milioane de clienti, de aceea exista o anumita complexitate in orice interventie de aceasta neprevazuta”.
BCR: „In tranzactiile cu cardul sunt implicate mai multe sisteme (sistemul IT al bancii, aplicatia de carduri) protocoale cu procesatorii de tranzactii (ex: Romcard) si acordurile cu Visa & Mastercard; problema se vede intotdeauna la clientii bancii si de aceea am fost prompti in a ne cere scuze; am incercat sa raspundem cat de prompt posibil, dar repteam, exista o anumita complexitate care impiedica rezolvarea instanta.”
In jurul orei 1 p.m., banca a anuntat ca sistemul de carduri a fost remediat, fiind vorba de „o supra-aglomerare a unui port de informatie”.
BCR: „Sistemul va elibera treptat sumele blocate in tranzactiile neprocesate anterior.”
Iata cateva dintre postarile clientilor nemultumiti:
„Este o banca cu pretentii, nu Orice banca. ar trebui sa existe anumite masuri. am fost a doua oara pusa in situatia de a fi intr-un hipermarket si de a-mi abandona caruciorul cu produse pentru ca nu se pot efectua plati la casa cu cardurile BCR. nu cred ca a treia oara o voi mai prinde...”
„Ma intreb cum or sa dea aia de la benzinarii,combustibilul inapoi cand vor vedea ca nu pot plati :))) „
„Ultima oara am asteptat in jur de 15 min sa-mi raspunda cineva la Call Center. Serviciul de alerte SMS nu este nici el functional. „
|
|