www.bancherul.ro
Publicatie online stiri bancare



Trei greseli de comunicare ale noii sefe de PR a BCE, care o fac sa para o specialista in saruturi

Autor: Bancherul.ro
2012-10-21 11:02
Banca Centrala Europeana (BCE) a anuntat ca a angajat o noua directoare de comunicare: Christine Claire Graeff (foto), 39 de ani, ce va prelua de anul viitor functia de director general pentru servicii de comunicare şi lingvistică de la Elisabeth Ardaillon-Poirier.

Dar insasi comunicarea acestui eveniment are cel putin 3 carente care au facut ca in presa internationala noua sefa de comunicare a BCE sa para ca avand o experienta mai putin serioasa decat cea potrivita cu institutia la care va lucra, mai exact ca experta in saruturi.

Prima greseala este facuta de departamentul de comunicare al BCE, care a publicat un comunicat laconic despre numirea noii directoare de comunicare (Vezi comunicatul): doua fraze, dintre care doar una despre ea, si anume faptul ca a fost selectata de la firma de PR Brunswick Group, iar a doua fraza despre cea pe care a inlocuit-o, ce urmeaza sa ocupe o functie de consiliera de comunicare in cadrul bancii.

Uluitor! Comunicatul nu are nici macar o fotografie cu Christine, nici un scurt CV al acesteia, nimic altceva. Un nivel de comunicare mult chiar si sub cel practicat de bancile romanesti, unde intr-adevar nu am vazut comunicate despre numirea de noi directori de comunicare, dar atunci cand sunt anuntate alte schimbari la nivel de conducere, exista mult mai multe amanunte despre noile personaje.

Lipsa informatiilor oferite de BCE a determinat jurnalistii, in mod firesc, sa caute in alte locuri dupa date despre Christine. Am cautat si noi la prima sursa, adica agentia de comunicare la care a lucrat anterior, Brunswick. Unde descoperim alte greseli de comunicare. (Vezi pagina de prezentare).

Pagina are fotografia Christinei, insa este la fel de zgarcita cu informatia. O prea scurta prezentare a experientei si abilitatilor sale, mentionandu-se doar care este specialista in pozitionare corporatista, fuziuni si achizitii, crize si restructurari. Se mentioneaza si nelipsitele preocupari sociale, in cadrul unor fundatii precum Working Moms, precum si un singur hobby, si anume ca este maratonista "pasionata".

Marea greseala a agentiei de PR si a Christinei, ca specialist in comunicare, este lipsa din pagina sa de prezentare a unor referinte solide, precum un CV cu studiile si specializarile urmate, proiectele la care a lucrat, alte dovezi ale pregatirii sale.

In schimb, exista doua linkuri (in engleza) catre doua articole publicate in revista de specialitate a agentiei, dintre care unul intitulat "Pericolele sarutului corporatist" (Vezi aici ghidul), un fel de ghid mai degraba naiv despre cum se pupa pe obraz corporatistii din diverse tari: francezii, italienii si spaniolii de doua sau chiar trei ori, in timp ce americanii si germanii nu prea obisnuiesc sa se pupe in cadrul intalnirilor de afaceri.

Aceasta "referinta" nu-i statea prea bine Christinei nici in calitatea sa de sefa a departamentului de institutii financiare in cadrul agentiei de PR, daramite in cea de proaspata sefa de comunicare la BCE.

Dar poate ca nici macar nu e vorba de o greseala, iar analiza pupaciunilor coporatiste e singura referinta mai acatarii cu care Christina se poate mandri public. Cine stie?

Misterul ramane nedezlegat, desi Christina a avut ocazia sa o faca, dar a preferat sa comita in schimb si prima ei greseala de comunicare ca reprezentanta a BCE: nu a comentat un articol publicat de Bloomberg, care a scos in evidenta tocmai aceasta picanterie (Vezi aici articolul) pentru a o prezenta pe noua sefa de comunicare a BCE.