Cum să recuperezi banii „înghiţiţi“ din greşeală de pe cardul tău |
Autor: Bancherul.ro 2012-10-11 14:43 |
|
Dintr-o simplă eroare informatică, te poţi trezi cu mai puţini bani în cont sau chiar dator la bancă. Află ce trebuie să faci pentru a depista astfel de probleme şi pentru a le rezolva în scurt timp, scrie Adevarul.
Paza bună trece primejdia rea. Acesta este un proverb care se poate aplica şi în cazul celor câtorva mii de români care la sfârşitul săptămânii trecute s-au trezit fără bani în cont după ce au plătit cu cardul la POS-urile Raiffeisen Bank sau au retras numerar de la bancomatele aceleiaşi bănci.
„Au fost afectate cardurile VISA emise de alte bănci cu care s-au efectuat tranzacţii la POS-urile şi ATM-urile Raiffeisen Bank în data de 5 octombrie din cauza unor probleme informatice ale procesatorului de carduri ale băncii, Euronet“, au explicat ulterior reprezentanţii băncii. Mai exact, suma plătită sau retrasă a fost debitată de două sau chiar de trei ori.
De această dată, fiind o problemă care a afectat mii de români, banca şi procesatorul s-au autosesizat şi au remediat problema, banii urmând să intre în conturile celor afectaţi în scurt timp, iar plăţile vor fi înregistrate cu data de 5 octombrie pentru ca titularii să nu apară ca datorând dobânzi sau comisioane.
Sunt însă şi situaţii izolate în care o simplă „tranzacţie eşuată“ te poate lăsa fără bani în cont. Mai exact, suma este blocată deşi tranzacţia nu s-a realizat. Ce este de făcut în acest caz?
În primul rând, trebuie să ai o gestiune foarte atentă a tranzacţiilor pe care le efectuezi, acestea putând fi verificate cu ajutorul extrasului de cont, fie că îl obţii de la bancă sau prin serviciul de Internet Banking.
„Este foarte important să verificăm pe extrasul de card ce tranzacţii am făcut în luna respectivă, este o măsură de prevenire a unor posibile probleme“, a declarat Cătălin Creţu, director general pentru Romania al Visa Europe, potrivit HotNews.ro.
În cazul în care constaţi că în extras sunt debitate sume pentru care nu ai făcut plăţi sau retrageri de la bancomat, adresează-te băncii emitente. Trebuie să completezi un formular de refuz la plată, iar banca va rezolva într-un anumit interval de timp problema, iar banii îţi vor intra înapoi în cont. O parte dintre bănci au implementat transmiterea formularelor de refuz la plată şi prin intermediul serviciului de Internet Banking.
|
|