Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phising se ridica la 60.000 euro

Autor:

Bancherul.ro
2008-10-15 15:13

Prejudiciul adus clienţilor Raiffeisen Bank în urma acţiunilor de phising se ridică la aproximativ 60.000 euro, o mare parte a sumei fiind blocată de bancă în conturile phisherilor şi restituită ulterior clienţilor fraudaţi, au declarat pentru NewsIn, reprezentanţii băncii.rnrn”Raiffeisen Bank a colaborat permanent şi eficient cu Inspectoratul General al Poliţiei pentru stoparea fraudelor şi prinderea celor care iniţiază atacuri de phishing. Clienţii băncii, care şi-au divulgat datele confidenţiale, ar fi putut fi prejudiciaţi cu o sumă totală de aproximativ 60.000 euro. În acelaşi timp, banca a acţionat pentru protejarea clienţilor săi care au dat curs mesajelor de phishing, blocând unele tentative de frauda înainte de a se produce efectiv. Ceea ce mai merita menţionat este faptul că o mare parte a prejudiciului a fost blocată de bancă în conturile phisherilor şi a fost restituită ulterior clienţilor fraudaţi. Date fiind toate măsurile de protecţie luate, prejudiciul adus clienţilor băncii a fost limitat”, au declarat reprezentanţii Raiffeisen Bank.rnrnDirecţia pentru Combaterea Criminalităţii Informatice (DCCI) a anunţat marţi că a arestat trei persoane în cazul phising-ului de la Raiffeisen Bank. Potrivit informaţiilor reprezentantului DCCI, iniţiatorii atacului de spam îndreptat către Raiffeisen Bank sunt trei români care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atâtea conturi bancare separate cu intenţia de a vira banii obţinuţi prin procedeul de phishing. Surse din interiorul băncii au declarat că s-au înregistrat aproape 200 de plângeri ale clienţilor cărora le-au dispărut bani din conturi. Spiridon a mentionat că persoanele contactate pentru a-şi crea un cont bancar, nu ştiau pentru ce sunt rugate să înfiinţeze respectivele conturi, şi nici provenienţa banilor.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Întrebări fără răspunsuri la problemele cu cardurile BRD

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025.  Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii

Nexent Bank, noul nume al Credit Europe Bank, nu va deveni o bancă digitală

Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii