Patria Bank, fosta Nextebank, anunta ca va avea 120.000 de clienti si 120 de sucursale proprii dupa fuziunea cu Carpatica

Autor:

Bancherul.ro
2016-03-14 22:52

Nextebank anunta ca si-a schimbat denumirea in Patria Bank, incepând cu data de 10 martie 2016. “Prin această schimbare banca își dorește să întărească promisiunea de a căuta soluţiile potrivite fiecărui client și de a încuraja spiritul antreprenorial românesc. Operațiunea de rebranding se va finaliza în următoarele 3 luni”, anunta banca, intr-un comunicat.

In realitate, schimbarea numelui bancii se produce pentru ca Nextebank, fosta MKB Romexterra, a fost cumparata, la inceputul lui 2014, de fondul de investitii Emerging Europe Accession Fund (EEAF) administrat de Axxess Capital, condus de Horia Manda, care controleaza si IFN-ul Patria Credit, specializat in credite pentru mici intreprinzatori, in special din domeniul agricol.

Anul trecut a inceput integrarea Patria Credit in Nextebank, prin achizitia de catre Nextebank a portofoliului de credite detinut de Patria Credit, in valoare de 62 milioane EUR si 10,000 clienti activi, incluzand peste 200 de salariati si 24 unitati care vor deveni unitati bancare, dupa cum s-a anuntat in acel moment.

“Tranzactia este un prim pas al unei tranzactii mai complexe care se va finaliza in urmatoarele luni prin preluarea de catre Nextebank si a pachetului majoritar de actiuni al Patria Credit”, anunta atunci banca, ceea ce nu s-a mai intamplat.

Intre timp, Horia Manda a inceput negocierile de preluare si a Bancii Carpatica, tranzactie incheiata, intr-un final, la inceputul acestui an.

Bogdan Merfea, CEO Patria Bank a declarat, intr-un comunicat al bancii: „Patria Bank este un brand pentru o bancă românească, a cărei siglă și imagine pornește de la motivele covoarelor populare românești și care descrie dorința de a fi printre „ai tăi”. Plecând de la această simbolistică, dorim ca prin brandul Patria Bank să consolidăm obiectivul nostru de a fi o bancă în proximitatea clienților. Oferim cele mai simple și rentabile servicii bancare, accesibile și flexibile pentru clienți cu simț practic. Sperăm ca acesta să fie vectorul care va face din Patria Bank una dintre băncile cu cel mai rapid ritm de dezvoltare din România în următorii ani.”

In comunicatul bancii se mai arata urmatoarele:

Promisiunea noului brand Patria Bank este de a fi Pas cu pas alături de clienții noștri, fie ei persoane fizice din mediul urban sau rural, din orașe mari sau mici, fie antreprenori care operează afaceri medii, mici sau foarte mici. Să fim pas cu pas alături de clienți înseamnă să înțelegem realitățile lor economice, posibilitățile lor reale de a-și dezvolta afacerea sau de a-și întreține familia și să le oferim prin produsele și serviciile noastre un sprjin constant.

Propunerea comerciala a Patria Bank:

Chiar dacă este pentru prima dată când sloganul ne susține demersul, dorința de a fi pas cu pas alături de clienții noștri ne animă de 7 ani și a inspirat campaniile „Finanțăm oamenii, nu hârtiile” și „Finanțăm hărnicia” dedicate microintreprinderilor, producători agricoli din zona rurală.

Pentru a sprijini dezvoltarea clienților noștri la fiecare pas, chiar și atunci când le lipsesc garanțiile ipotecare pentru a obține un credit, în toamna anului trecut, în premieră pentru România, am lansat creditul EaSI în colaborare cu Fondul European pentru Investiții (FEI), un produs de creditare cu garanție europeană, destinat microintreprinderilor. Prin acest program estimăm că vom ajuta un număr de peste 1.500 de antreprenori să își dezvolte afacerile, chiar dacă nu dispun de garanții.

Dorim să continuăm acest gen de abordare inclusiv pentru clienții IMM cărora le oferim unele dintre cele mai flexibile produse de creditare de pe piața bancară. Înțelegând punctele forte ale fiecărei afaceri, le valorificăm în procesul de creditare și oferim cele mai bune soluții: plafon de creditare pe bază de contracte, cofinanțare pentru fonduri europene, produse dedicate agribusinessului – investiții în teren, utilaje și finanțare sezonieră pe ciclul agricol.

Patria Bank a lansat și noile sale produse de retail, printre care creditele de nevoi personale negarantate, în sume de până la 60.000 lei, dedicate clienților persoane fizice care realizează venituri lunare nete începând de la 500 lei.

Horia Manda, Presedintele Consiliului de Administrație al Patria Bank, a declarat: „Avem o serie de proiecte strategice. Una dintre cele mai interesante propuneri pe care o vom adresa publicului, sperăm, în curând, prin colaborarea strategică cu Poșta Româna, este aceea a unor servicii bancare accesibile populației în oficiile poștale din toată țară. Pentru a face față acestei provocări propunem viitorilor clienți de retail o abordare bazată pe tehnologie, însă o „tehnologie cu față umană”, pusă la dispoziție de Patria Bank în oficiile poștale. Mai mult, vizăm demararea, în cursul acestui an, a unei fuziuni cu Banca Comercială Carpatica, în care Patria Bank deține 54.79% din acțiuni. Anticipăm că banca ce va rezulta în urma fuziunii va deservi un număr de peste 120.000 de clienți prin 120 de sucursale proprii.”

Patria Bank este o bancă românească, fondată în anul 1993 sub denumirea de Banca Romexterra, redenumita ulterior Nextebank. Începând cu 30 aprilie 2014 acționarul principal al băncii este fondul de investitii Emerging Europe Accession Fund (EEAF). Principalii investitori în EEAF sunt Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Fondul European pentru Investiții (FEI) – parte din grupul Băncii Europene pentru Investiții, Banca de Comerț și Dezvoltare a Regiunii Mării Negre, DEG – parte a grupului bancar german KFW. Patria Bank finanțează, în principal, IMM-uri și microintreprinderi și dorește ca, în perioada următoare, să își extindă serviciile de retail, adresându-se atât populației din zonele urbane, cât și celei rurale.

Comentarii

De la: cosmingSubiect:

mda

Comentariu:

Majoritatea tacuta... e ca si cand ai spune "aia multi si prosti"...

De la: cosminSubiect:

Trist

Comentariu:

De acolo din Turnul vostru de fildes va spunem ca va inselati .... minoritatea galagioasa de care vorbiti reprezinta majoritatea perceptiei oamenilor fata de sistemul bancar...... acei oameni care au fost afectati si nu sunt putini, ma refer la 75.000 clienti CHF si inca un numar imens care au credite in alta valuta au fost afectati profund atat urmare a crizei financiare, devalorizarii monedei, dar si de sa-i spunem "nefericitele" modalitati prin care bancile au inteles a recupera debitele de la clienti ... Aici s-a gresit si s-a gresit enorm ...... Astfel s-a ajuns sa se creeze doua tabere ..... e un razboi in momentul de fata din care vom pierde cu totii. Pana cand bancile nu vor intelege ca de la ele trebuie sa gaseasca alte modalitati de negociere cu clientii, dar sa negocieze nu sa-i trimita la plimbare atunci nu vom iesi din aceasta creiza. Spuneti STOP vanzarii creditelor neperformante pe nimic, negociati cu clientii ...... negociati cu clientii care au immobile in executare silita ..., acei oameni nu vor sa plece din casa, gsiti solutii imoreuna.... cu ce te ajuta pe tine banca daca ii vinzi apartamentul cu 50-75% si mai incaseaza si executorul cheltuieli de executare in loc sa tragi linie si sa vezi unde sunt cazuri cu adevarat sociale si sa le faci tu reducerea aceia de 25%, sa le permiti pana se angajeaza si isi revin finaciar si sa-i maresti perioada de creditare astfel incat cu dobanzi mici in timp iti recuperezi integral debitul si putin si profit. Legea de dare in plata este consecinta unor proaste politici de recuperare a creditelor ..... asa ca sa nu va plangeti, acum veti primi exact ce meritati.... si va urma si proiectul de conversie in CHF pentru ca nu ati fost in stare de mai bine de un si doua luni sa rezolvati aceasta problema.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Credite BT Direct pentru pacientii Medicover

Banca Transilvania, BT Direct și Medicover anunță un parteneriat pentru creșterea accesului la servicii medicale private, susținând sănătatea și creșterea calității vieții, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Pacienții... detalii

Probleme cu cardurile BRD Mastercard

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au functionat astazi la ATM-urile altor banci si la platile in magazine. Tranzactiile refuzate au fost insa inregistrate de doua ori (dublate) in conturile... detalii

Card cu OLED in editie limitata: BT Visa UNTOLD

Perioada de pre-înregistrare pentru Cardul BT Visa UNTOLD în variantă fizică se încheie în câteva zile, în 15 aprilie, anunta Banca Transilvania intr-un comunicat, in care adauga: Acesta este primul... detalii

Creditele si depozitele la TBI Bank, indisponibile pana in 1 aprilie

TBI Bank anunta ca "intre 27 martie si 31 martie, efectuam o actualizare importanta a sistemelor noastre. Din 1 aprilie, toate serviciile vor fi din nou disponibile": Serviciile indisponibile in... detalii