OTP Bank Romania a reusit sa obtina in primul trimestru din acest an un profit net de 19 milioane lei (1,3 miliarde forinti), dupa pierderi de opt milioane lei in ultimul trimestru al anului trecut, provocate de provizioanele in valoare de 13 milioane lei constituite pentru litigiile cu clientii, in special pentru legea darii in plata.
OTP Bank mai are in portofoliu credite in franci elvetieni (CHF) in valoare de 675 milioane lei (46 miliarde forinti), dupa ce oferta de conversie a acestora in lei, initiata anul trecut, a fost acceptata de doar aproximativ 70% din numarul total de clienti ai bancii.
O parte dintre cei care nu a acceptat oferta bancii au recurs la procese in justitie, inclusiv pe baza Legii 77/2016 privind darea in plata, care poate fi aplicata, conform deciziei Curtii Constitutionale, daca instantele de judecata constata existenta impreviziunii din Codul Civil, cum ar fi cresterea semnificativa a cursului RON/CHF.
Profitul OTP Bank din T1 2017 este dublu in comparatie cu cel de primul trimestru din anul precedent si al doilea cel mai mare castig trimestrial din istoria bancii.
Castigul ridicat se datoreaza, pe de o parte, faptului ca banca a constituit in primul trimestru provizioane foarte mici, de doar 0,5 milioane lei, pentru litigiile cu clientii.
Pe de alta parte, dublarea profitului fata de primul trimestru al anului precedent se datoreaza in principal reducerii cheltuielilor administrative cu 14%, echivalentul a 10 milioane de lei, dupa finalizarea procesului de integrare a Millennium Bank, banca pe care a preluat-o la finalul lui 2014.
In acelasi timp, atat costul riscului cat si rata creditelor neperformante, de 17,7%, au fost in crestere in primul trimestru din acest an.
Vezi in CLUBUL BANCHERILOR rezultatele financiare complete ale OTP Bank
BCR a lansat „Programul de beneficii George”, prin care clientii bancii cu card de salariu si mai multe produse primesc diverse oferte, precum reduceri de dobanda la credite, dobanzi mai... detalii
Este una dintre cele mai mari doleante ale clientilor bancilor, care utilizeaza tot mai mult serviciile bancare pe telefon, fara sa mai mearga la unitatile bancare. Problema este ca doar... detalii
Banca Transilvania și OTP Bank România anunță informații de interes privind accesarea serviciilorși produselor OTP Bank România în perioada 28 februarie – 2 martie 2025, conform unui comunicat de presa,... detalii
În 2024 băncile au acceptat să intre în 1.077 de negocieri cu consumatorii, în urma solicitărilor trimise de aceștia către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), conform... detalii