Piaţa românească de leasing se confruntă în prezent cu o creştere a costurilor de refinanţare şi cu dificultatea colectării ratelor de leasing, probleme care vor afecta volumul de afaceri, a spus pentru NewsIn directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu.rnrn”Aceste probleme vor afecta inevitabil volumul de bunuri finanţate printr-o ajustare a dobânzilor, dar şi o analiză mai prudentă a solicitarilor de finanţare, a bonităţii clienţilor, în vederea minimizării riscurilor implicate”, a menţionat Mateescu. rnrnÎn ce priveşte problemele din sectorul auto, Mateescu a precizat că impactul poate fi deja remarcat, referindu-se atât la producţia internă, cât şi la importurile realizate. rnrn”Efectele taxei de poluare nu s-au lăsat aşteptate şi s-au văzut în cifre în a doua jumătate a anului, când vânzările de maşini noi au scăzut”, a mai spus ea.rnrnŞeful Raiffeisen Leasing a menţionat că domeniile lovite de criză – respectiv construcţiile, imobiliarele, transporturile şi piaţa auto – au afectat la rândul lor toate segmentele pieţei de leasing într-o măsură mai mică sau mai mare.rnrn”Este de la sine înţeles că, în noile condiţii ale pieţei, bugetele întocmite la începutul anului nu mai pot fi respectate şi trebuie astfel ajustate. Cuvântul de ordine este în acest moment “prudenţă”, a mai spus Mateescu, pentru NewsIn. rnrnEa a precizat că tendinţa de reducere a tranzacţiilor este resimtită şi de Raiffeisen Leasing, pe fondul crizei economice actuale. rnrn”Unul dintre motive este faptul că suntem mai rezervaţi în privinţa finanţărilor solicitate şi că suntem foarte atenţi în privinţa cui acordăm finanţări, în special firmelor din domenii care sunt afectate de criză, precum şi faptul că marea majoritate a companiilor aşteaptă o aşezare a lucrurilor”, a adăugat directorul general al Raiffeisen Leasing. rnrnPentru a menţine o marjă de profitabilitate satisfăcătoare, Mateescu spune că Raiffeisen Leasing va implementa o nouă soluţie informatică pentru creşterea eficienţei, în paralel cu fidelizarea clienţilor.rnrn”Raiffeisen Leasing a avut o rată de retenţie a clienţilor foarte bună – de peste 60% -, iar acum cu atât mai mult ne orientăm către clienţii existenţi pe care îi cunoaştem deja, cu care avem un istoric, cu care discutăm despre mişcările pieţei, ce ar fi mai potrivit în acest moment, dacă se schimba planurile de investiţii, etc”, a mai spus Mateescu. rnrnRaiffeisen Leasing are câteva cereri de renunţări în ce priveşte obiectele de leasing finanţate şi pentru care caută cumpăratori interesaţi în preluarea leasingului. rnrn”Încercăm pe cât posibil să găsim soluţii împreună cu clienţii noştri pentru a depăşi această perioadă şi pentru a nu se ajunge în situaţii de reziliere”, a precizat şeful companiei. rnrnRaiffeisen Leasing a constatat, în ultimele săptămâni, o uşoară dificultate în colectarea ratelor de leasing, dar raportat la calitatea portofoliului Raiffeisen Leasing, aceasta nu constituie un motiv de ingrijorare, potrivit directorului general. rnrnPiaţa românească de leasing operaţional are premisele unei creşteri, în condiţiile în care companiile sunt foarte atente la capitolul costuri, consideră Mateescu, care nu crede, totuşi, că anul următor vor fi creşteri spectaculoase. rn
Nu există comentarii pentru această știre.
• Fuziunea celor două companii contribuie la consolidarea pe piață a BT Leasing.• BT Leasing ajunge la 35.000 de clienți.• OTP Leasing este a patra companie cu care BT Leasing... detalii
Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, semnează un nou acord de împrumut de 10 milioane de euro cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), pentru a... detalii
BT Leasing și Țiriac Leasing, jucători de top pe piața de leasing din România, au devenit prin fuziune o singură companie, BT Leasing, conform unui comunicat de presa, in care... detalii
Integrarea companiei Țiriac Leasing în Grupul Financiar Banca Transilvania va fi finalizată în 15 decembrie a.c., iar BT Leasing - Țiriac Leasing vor deveni o singură companie, BT Leasing, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:În urma fuziunii va rezulta o companie cu peste 25.000 de clienți, un portofoliu de 500 de milioane de euro și aproape 250 de angajați.Informații pentru clienții Țiriac Leasing - viitorii clienți BT Leasing: Condițiile de derulare a contractelor rămân aceleași. Numerele de înmatriculare se vor păstra până la finalul duratei prevăzute în contract. Asigurările facultative rămân neschimbate în ceea ce privește condițiile și primele de asigurare.Detalii utile pentru clienții Țiriac Leasing vor fi prezentate pe site-ul celor două companii de leasing odată cu fuziunea celor două companii, din 15 decembrie a.c.Achiziția Țiriac Leasing de către Grupul Financiar Banca Transilvania a avut loc... detalii