Atunci cand facem o plata sau un transfer de bani din contul unei banci intr-un cont al unei banci diferite din Romania (transfer interbancar), trebuie sa stim ca existe ore limita de procesare a acestor operatiuni. Cu alte cuvinte, timpul necesar pentru intrarea banilor in contul celeilalte banci difera de momentul in care se efectueaza plata.
Asta pentru ca orice plata trebuie sa treaca printr-un sistem de procesare, in vederea decontarii sumelor din conturile bancilor, sistem operat de Transfond. Acesta deruleaza doar 3 sedinte zilnice de procesare (compensare) a platilor primite de la banci: la 10,30, 13,30 si 16,30.
In aceste conditii, termenul de procesare a unei plati interbancare nu este cunoscut cu precizie. Cu alte cuvinte, daca astazi, la ora 9, faci o plata interbancara, nu vei avea certitudinea ca banii vor intra, tot astazi, pana la finalul zilei, in contul destinatarului de la alta banca.
O singura certitudine exista, si anume termenul maxim pentru astfel de operatiuni, care este de doua zile, in jargonul bancar T+1, unde T este ziua efectuarii platii, adica astazi, iar 1 este urmatoarea zi, in care cu siguranta se va realiza respectiva plata.
Nu este exlus insa ca, in functie de programul procesatorului Transfond, dar si de cel al bancii, o plata interbancara sa se efectueze si in aceeasi zi.
Plata in regim de urgenta
Daca doriti ca plata sa se faca in regim de urgenta, exista aceasta posibilitate, in schimbul unui comision de urgenta, care de exemplu la Banca Transilvania este de 18 lei. Asta inseamna ca plata se va face in maxim 2 ore, in aceeasi zi. Cu o conditie, insa: sa fie initiata cel tarziu la ora 15, conform regulilor Bancii Transilvania, astfel incat sa poata intra in ultima sedinta de procesare a Transfond, de la 16,30.
Banca Transilvania a luat comisionul, dar nu a procesat transferul
Un client al bancii nu a stiut acest amanunt, astfel ca a initiat, dupa ora 15, o plata in regim de urgenta. Banca a acceptat operatiunea, cu toate ca stia ca nu o poate procesa decat a doua zi.
Fireste ca in aceste conditii clientul s-a revoltat, intrucat i-a fost luat degeaba respectivul comision pentru platile urgente.
Nu există comentarii pentru această știre.
„Buna seara. Va rog, am refinanțat creditul de la TBI,am solicitat adeverință ptr închiderea contului,banii au intrat un contul lor. De 8 zile tot trimit mailuri,am fost și în agenție... detalii
„Doresc sa știu dacă cineva a făcut rate pe numele meu,cum pot afla? Am fost la un interviu de angajare la care au cerut copii după acte. Nu ne-am înțeles... detalii
RASPUNS Stimate domn, Onorariul executorului judecatoresc nu poate fi mai mare de 10% din suma executata, respectiv valoarea creditului datorat, conform onorariilor maxime ale executorilor, stabilite prin ordin al Ministerului... detalii
„In cat timp ar trebui sa primesc un raspuns la o cerere de refinantare? Cat dureaza procesul de analiza la BT?”, intreaba un cititor. RASPUNS Stimate domn, Raspunsul la o... detalii