IFN-ul Extra Simplu, care acorda credite online cu dobanda (DAE) de peste 4.000% pe an, va amana timp de 15 zile plata ratelor la credite, a anuntat, pe Fecebook, Paul Anghel, director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Postarea a fost distribuita ulterior si de Stefan Dumitru, seful IFN-ului Extra Simplu, dupa care au aparut si stirile in presa.
Seful ANPC a precizat ca e vorba de 2.000 de clienti ai IFN-ului carora de luni, 16 martie, pana la finalul lunii, li se vor amana plata ratelor, cu costuri 0, “pentru a veni in intampinarea presiunii pe veniturile imediate ale clientilor sai precum si a propunerii venite din partea mea si a #ANPC. Se va aplica masura si celor cu restante sub 15 zile. Masura va putea fi prelungita in urma analizei evolutiei economice. Este primul IFN care a luat aceasta decizie. Sper ca si altii sa il urmeze. Chapeau bas!”.
Amanarea ratelor la credite este un drept al consumatorilor si o obligatie a IFN-urilor si bancilor.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic, BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA Paris,sucursala București, care a anunțat demararea procedurilor de sistare a... detalii
Paul Anghel, director general la Directia generala control si supraveghere piata si aromonizare europeana din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), este anchetat de Directia Nationala Anticoruptie (DNA). Procurorii Direcţiei... detalii
Pe parcursul anului 2021, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor de servicii financiare oferite de banci si Institutii Financiare Nebancare (IFN).ANPC a verificat instituții financiare bancare și nebancare, constatându-se că, în cazul unei instituții financiare nebancare, caracteristicile principale ale creditului erau prezentate într- un mod înșelător/ambiguu.Extras din Raportul anual ANPC 2021:Servicii financiareANPC a acordat o atenție deosebită plângerilor consumatorilor privind serviciile financiare, ținând cont de impactului financiar foarte puternic asupra consumatorilor atunci când le sunt încălcate drepturile.Pe parcursul anului 2021:• au fost înregistrate 463 reclamații din partea consumatorilor;• au fost încheiate 7 Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 92.000 lei și 5 avertismente;• au fost restituite consumatorilor sume în valoare 1.396.760,83 lei, 3.662.407,12 CHF și 3.377.937,73 Euro ca urmare a acțiunilor... detalii
LISTA ENTITAȚILOR CARE DESFAȘOARĂ ACTIVITATEA DE RECUPERARE CREANȚE CARE FIGUREAZĂ ÎN EVIDENȚA ANPC Nr. crt DENUMIRE ENTITATE1 AGIO Wierzytelnosci Plus Niestandaryzowany Sekurytyzacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamkniety reprezentată de SC KI DEBTSERVICE SRL2 SC ASSET PORTFOLIO SERVICING ROMANIA SRL3 SC ASSET RECOVERY DEBTS SRL4 SC AVESTIS INTERNATIONAL SRL5 SC B2KAPITAL PORTFOLIO MANAGEMENT SRL6 SC CEE COLLECT ROMANIA SRL7 SC COFACE ROMANIA INSURANCE SERVICES SRL8 SC COLECTARE RECUPERARE CREANTE CRC SRL9 SC CREDITEXPRESS FINANCIAL SERVICES SRL10 SC CYCLE EUROPEAN SRL11 SC DEBT COLLECTION AGENCY SRLRadiată12 SC ENB PROPERTY SOLUTIONS SRL13 EOS CREDIT FUNDING DAC reprezentată de SC EOS KSI ROMANIA SRL14 EOS CREDIT FUNDING BL DAC reprezentată de SC EOS NEXT SERVICES SRL15 SC EOS NEXT SERVICES SRL16 SC EOS KSI ROMANIA SRL17 SC FIRE CREDIT SRL18 SC GETBACK RECOVERY SRL19 GLASRO HOLDINGS LIMITED reprezentată de SC INTRUM ROMANIA... detalii