Hotii de carduri au acum inteligenta artificiala: cum ne ferim de ei

Autor:

Bancherul.ro
2023-01-27 17:53

ING Bank și Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică lansează un avertisment pentru toți românii care dețin carduri că noile tentative de fraudă din mediul online vor fi mai elaborate și mai greu de detectat, întrucât atacatorii cibernetici au început să folosească instrumente de inteligență artificială, conform unui comunicat de presa, in care se adauga:

Printre cele mai utilizate metode de fraudare pentru accesarea datelor personale ale utilizatorilor se numără e-mail-urile de tip phishing prin care se solicită actualizarea datelor, anunțurile privind false investiții sau contractarea unor credite internaționale, dar și „ofertele de nerefuzat”. Totodată, multe mesaje înșelătoare sunt promovate și pe platformele de social media și motoarele de căutare. 

„Inteligența artificială s-a bucurat de o evoluție accelerată în ultimii ani, cu beneficii evidente în multe domenii. Există, însă, și riscuri: aplicațiile de inteligență artificială curente pot genera un mesaj de phishing care pare autentic, similar cu mesajele uzuale trimise de bancă sau de către un furnizor de servicii, fără greșeli gramaticale, inclusiv în limba română. De asemenea, remarcăm tendința în creștere de a folosi reclame false de către fraudatori, promovate pe motoarele de căutare și în social media, prin care încearcă să convingă utilizatorii să acceseze site-uri malițioase. 


La ING depunem în permanență eforturi pentru a depista tentativele de fraudă și punem accent pe informarea corectă a tuturor utilizatorilor de carduri. Așadar, îi sfătuim pe toți aceștia să fie vigilenți la mesajele primite, să verifice expeditorul și site-urile accesate și să nu își introducă niciodată datele cardului pe link-uri primite”, a spus Bogdan Costea, Head Of Information Security în cadrul ING Bank România.

În trecut, greșelile gramaticale și exprimările neadecvate reprezentau semnale de alarmă care dădeau în vileag mesajele frauduloase. Odată cu apariția platformelor de inteligență artificială ce traduc sau pregătesc texte pe baza unor cerințe, tentativele de fraudă devin mai greu de detectat.


„Cu timpul, odată cu dezvoltarea accelerată a tehnologiei, observăm că infractorii cibernetici devin din ce în ce mai pricepuți în a-și perfecționa tehnicile și scenariile de atac. Ei se pot folosi deja de inteligența artificială cu scopul de a obține, prin automatizare și adaptare la context, o rată de succes a atacurilor mult mai bună.

Astfel, vedem cum textele mesajelor frauduloase sunt din ce în ce mai bine scrise și adaptate în limba română, până la un nivel la care utilizatorul obișnuit nu mai poate folosi acest indiciu pentru a identifica o potențială capcană. Cu toate acestea, dacă respectăm o igienă de securitate cibernetică esențială, încă putem evita peste 90% dintre amenințările existente în mediul online”, este de părere Mihai Rotariu, manager al Direcției de Comunicare, Marketing și Media din cadrul DNSC.

Sfaturi de la ING & DNSC pentru prevenirea fraudelor din mediul online:

• Nu accesați niciodată link-uri sau atașamente provenite din surse necunoscute și fiți vigilenți la mesajele sau e-mail-urile care încearcă să vă convingă să executați o acțiune în grabă. Rețineți că organizațiile din zona financiar-bancară nu vă vor trimite niciodată mail-uri care conțin link-uri pentru actualizarea sau verificarea datelor de autentificare sau cu caracter personal. 


• Nu vă autentificați niciodată în aplicația de internet banking folosind un link primit pe SMS sau e-mail și nu accesați link-uri promovate de tip advertising. Folosiți doar aplicația instalată pe mobil sau tastați adresa URL într-o nouă pagina web.

• Aveți grijă ca, din neatenție, să nu ajungeți pe site-uri clonă, care arată similar cu cele originale, dar care folosesc un nume de domeniu diferit, sau unul scris greșit în mod deliberat, tocmai pentru a induce in eroare. Asigurați-vă că adresa URL a site-ului este corectă.

• Verificați întotdeauna sursa reală a mesajelor recepționate (dând click pe expeditor), înainte de a acționa. Atunci când ceva pare suspect, verificați transmiterea mesajului cu expeditorul pe un canal de comunicare diferit.

• Fiți atenți la ofertele întâlnite în mediul online care par „prea bune pentru a fi adevărate”. Verificați existența lor pe canalele de comunicare oficiale ale companiei în numele căruia a fost lansată promoția.

• Nu finalizați o operațiune până nu vă asigurați că este ceea ce vă doriți. Citiți cu atenție SMS-urile primite de la bancă și asigurați-vă că validați operațiunea dorită.

Pentru a recunoaște tentativele de fraudă online și a nu le cădea victimă, informați-vă constant despre acestea din surse de încredere precum site-ul DNSC și secțiunea de securitate de pe site-ul ING Bank.

 

Comentarii

ioana

probleme valuta

Azi 21.11.2022 serviciile Raiffeisen inca nu funcioneaza -nu se poate primi valuta -nu se pot face plati online

Vasile Pop Coman - Bancherul.ro

serviciile Raiffeisen nu functioneaza

Confom site-ului Raiffeisen, la disponibilitatea serviciilor, nu exista nicio problema cu platile online cu cardul. Am transmis la banca sesizarea dumneavoastra, asteptam raspunsul.

Vasile Pop Coman - Bancherul.ro

incident plati online Raiffeisen

Raiffeisen a raspuns astazi la intrebarile Bancherul.ro privind aceasta problema: "Avem un incident tehnic pe aceste plati; nu putem spune cand vor rezolva acest incident; recomandam transferurile de tip cont la cont, care funcționează, adică cont Raiffeisen/cont Revolut."

ioana

probleme valuta

Buna ziua ,am vazut ca ai scris sa utilizam cont Revolut/cont Raiffeisen nu stiu daca funcioneaza dar va asigur ca din cont PayPal in cont Raiffeisen nu funcioneaza

Gigi

nu functioneaza

2 Decembrie tot nu functioneaza retragerile de pe Paypal

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Cardurile OTP Bank au o problema de functionare (actualizat)

Cardurile OTP Bank nu functioneaza la aceasta ora, a anuntat banca intr-un mesaj pe Facebook: "Dragi clienți, momentan funcționarea cardurilor OTP Bank este afectată de o avarie tehnică. Echipele noastre... detalii

Clientii Bancii Transilvania vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay si BT Go

Banca Transilvania isi anunta clientii ca in curand vor putea folosi doar doua aplicatii: BT Pay pentru persoane fizice si BT Go pentru persoane juridice. In consecinta, dupa primirea notificarii... detalii

Clientii OTP Bank vor fi preluati de Banca Transilvania, din 28 februarie 2025

AcÈ›ionarii Băncii Transilvania au aprobat fuziunea BT cu OTP Bank România, în cadrul Adunării Generale Extraordinare, care a avut loc astăzi, conform unui comunicat al bancii, in care se adauga:Integrarea... detalii

Postasii au POS-uri pentru plata cu cardul a facturilor sau taxelor

PoÈ™ta Română, liderul naÈ›ional în servicii poÈ™tale, împreună cu CEC Bank È™i Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îÈ™i unesc forÈ›ele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării... detalii