• În perioada ianuarie-septembrie 2010, asigurările unit-linked au evoluat cu 20%rn• În luna septembrie, nivelul primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor de viaţă a crescut cu 41% faţă de septembrie 2009rnrnÎn primele nouă luni ale acestui an, compania Generali Asigurări a obţinut o creştere de 6,4% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime brute subscrise de 67,4 milioane lei. Cea mai bună evoluţie (+20%) a înregistrat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurările individuale tradiţionale (+8%). rnrnÎn luna septembrie, vânzările de asigurari de viaţă au evoluat cu 41% faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultatele au fost impulsionate de oferta de asigurări de viaţă lansată de Generali Asigurări, prin care acorda un bonus de 600 lei pentru cheltuieli medicale fiecărui client nou de asigurări de viaţă.rnrn“Evoluţia bună a companiei din trimestrele doi şi trei pe segmentul de viaţă, precum şi rezultatele pozitive obţinute în primele nouă luni, confirmă redresarea acestui segment. În acest an, am monitorizat cu atenţie evoluţia pieţei de asigurări de viaţă şi am identificat în cele din urmă soluţia optimă pentru impulsionarea segmentului, prin lansarea de produse noi, flexibile, adaptate noilor condiţii ale pieţei (ex. Vital Plus – asigurare de viaţă şi sănătate sau Crescendo – asigurarea unit-linked pentru copii). Efectul s-a observat în creşterea numărului de contracte noi, în special pe segmentul de asigurări individuale tradiţionale, unde s-a realizat un avans de 28% în perioada analizată, raportat la perioada similară a anului precedent. În acelaşi timp, am implementat acţiuni pentru reducerea ratei de reziliere a poliţelor, reuşind să o diminuăm cu circa 15 puncte procentuale”, a declarat Marie Kovářová, Director General Generali Asigurări. rnrnPer ansamblu, compania a obţinut în primele nouă luni un volum total de prime brute subscrise de 335,9 milioane lei, cu 9% mai mic decât în perioada similară a anului precedent, urmând tendinţa generală a pieţei. rnrnPe segmentul de asigurări generale s-au subscris 268,5 milioane lei, în scădere cu 12% faţă de perioada similară din 2009, determinată în principal de involuţia segmentului auto. Factorii majori de influenţă negativă au fost scăderea generală a pieţei auto, declinul continuu al pieţei de leasing şi fenomenul renunţării clienţilor la poliţele Casco.rnrn„Din păcate, activăm în continuare pe o piaţă dominată de asigurările auto, ceea ce este în totală discordanţă faţă de ţările europene mature. Generali a încercat întotdeauna să-şi menţină un portofoliu echilibrat prin reducerea volumului de asigurări auto şi dezvoltarea altor linii de asigurare. Astfel, în perioada la care facem referire, am reuşit o scădere a ponderii în portofoliu a asigurărilor auto cu circa 5 puncte procentuale, crescând în schimb ponderea celorlalte tipuri de asigurări: asigurări de asistenţă turistică, asigurări de locuinţe, asigurări tehnice sau asigurări de incendiu pentru riscuri industriale”, a comentat Marie Kovářová.rnrnCreşteri importante pe segmentul de asigurări generale s-au înregistrat pe următoarele linii de business: asigurări de asistenţă turistică (+185%), asigurări de credite şi garanţii (+195%), răspundere civilă profesională (+ 13%), asigurări de locuinţă (+ 6%) şi asigurări de incendiu pentru riscuri industriale (+5%).rnrn„În privinţa viitoarei strategii de business, vom continua cu siguranţă să ne axăm pe produsele cu potenţial de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurări de locuinţă, cel de asistenţă turistică, asigurările corporate, dar mai ales asigurările de daune la proprietăţi, piaţă pe care Generali deţine poziţia de lider. Asigurările de viaţă vor reprezenta în continuare o prioritate pentru noi şi vom acţiona în vederea consolidării poziţiei noastre pe această piaţă. Nu în ultimul rând, ne vom respecta politica de subscriere prudentă, întrucât vrem să rămânem o companie sănătoasă şi profitabilă, cu servicii de calitate pentru clienţii noştri”, a explicat Marie Kovářová.rn
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii