Francezii de la Axa Asigurari se retrag din Romania, prin vanzarea operatiunilor catre Astra Asigurari, controlata de Dan Adamescu

Autor:

Bancherul.ro
2013-11-29 14:07

Compania franceza de asigurari Axa, lider mondial in domeniu, iese de pe piata romaneasca, dupa aproape 4 ani de la lansarea operatiunilor locale, perioada in care a functionat in pierdere. Afacerea francezilor va fi preluata de Astra Asigurari, cea mai mare firma de asigurari din Romania, controlata de omul de afaceri Dan Adamescu.

“AXA a anunţat astăzi încheierea unui acord cu Astra Asigurări pentru vinderea operaţiunilor sale de programe de asigurări de viaţă şi economisire din România, precum şi ieşirea de pe piaţa din România (…) Părţile au convenit să nu dezvăluie termenii şi condiţiile tranzacţiei. Finalizarea tranzacţiei se supune îndeplinirii condiţiilor de finalizare obişnuite, inclusiv obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare”, se arată într-un comunicat transmis de Axa.

AXA România s-a lansat pe piaţa din România la începutul anului 2011, “decisă să redefinească standardele şi pe piaţa de asigurări de viaţă din România”.

Iata rezultatele companiei din 2012 si din prima jumatate a acestui an, asa cum au fost anuntate in 2 comunicate de presa:

AXA România: creştere cu 10 % a primelor brute subscrise

În România, AXA a înregistrat in prima jumătate a anului 2013 o creştere de 10 % a primelor brute subscrise pentru întreg portofoliul faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, a anuntat firma intr-un comunicat.

Ȋn această perioadă a anului, aproximativ aceeaşi creştere (9%) a fost ȋnregistrată şi la nivelul primelor corespunzătoare poliţelor nou subscrise pentru clienţii individuali. Aceste rezultate sunt cu atât mai importante, cu cât piaţa de asigurări de viaţă din România a înregistrat in primul trimestru al anului 2013 o scădere de 2.8%.

Ȋn paralel cu dezvoltarea portofoliului de noi clienţi, AXA a ȋnregistrat o ȋmbunătăţire semnificativă – cu 46% – a gradului de fidelizare a clienţilor săi după primul lor an de contract cu AXA România. Si pentru a asigura dezvoltarea complexă a operaţiunilor sale ȋn România, AXA a lansat ȋn prima parte a anului o echipă dedicată dezvoltării operaţiunilor pentru clienţii corporate, propunandu-şi consolidarea poziţiei sale ȋn piaţa asigurărilor de grup şi sănătate până la sfârşitul anului 2013.

AXA România, creştere cu 31% a primelor totale subscrise, la finalul lui 2012

AXA România continuă să îşi menţină ambiţia de a deveni şi pe piaţa locală unul din cei mai importanţi asigurători, anunta anterior compania intr-un comunicat.

În România, AXA a înregistrat o creştere de 31% a primelor brute subscrise pentru întreg portofoliul în 2012, primele corespunzătoare poliţelor nou subscrise anul trecut pentru clienţii individuali, înregistrând o creştere semnificativă de 74%.

Aceste rezultate sunt cu atât mai importante cu cât piaţa de asigurări de viaţă a înregistrat anul trecut o creştere minimă, de aproape 1%. În acelaşi context, pe parcursul anului 2012, AXA a continuat să îşi consolideze şi operaţiunile de asigurări de grup, primele corespunzătoare poliţelor nou subscrise pentru clienţii corporativi înregistrand de asemenea o creştere de 20%.

„Aceste rezultate pozitive susţinute se datorează în mare parte investiţiilor în dezvoltarea reţelei de distribuţie, precum şi a investiţiilor media în comunicarea susţinută pe care AXA a avut-o cu consumatorii români pe întreg parcursul anului trecut. AXA România şi-a extins operaţiunile prin creşterea retelei de distribuţie de la 41 la 51 de agenţii în 2012, având astăzi peste 700 de consultanţi financiari la dispoziţia clienţilor şi potenţialilor săi clienţi din întreaga ţară. Rezultatele obținute până acum de AXA corespund planurilor asumate în contextul realităților economice actuale și reflectă investițiile importante realizate de AXA pentru viitor. Performanţele înregistrate la sfârşitul anului trecut ne dau speranţe şi încredere în dezvoltările prevăzute pentru 2013. Ştim deja că, la sfârşitul anului trecut, 94% dintre clienţii AXA s-au declarat foarte multumiţi sau multumiţi că au devenit partenerii noştri. Ne dorim însă să facem noi paşi către ei, ţintind să devenim asigurătorul preferat al şi mai multor români, aşa cum la nivel mondial AXA este asigurătorul preferat a 102 milioane de clienţi. Ne vom concentra pe profesionalizarea continuă a reţelei noastre de retail, dar şi pe dezvoltarea diviziei dedicate segmentului corporativ, mai ales că în acest moment avem deplină încredere în competitivitatea şi complexitatea ofertei noastre de soluţii financiare pentru angajaţii companiilor mari şi medii”, a afirmat Violeta Ciurel, preşedinte&CEO AXA România.

Aşa cum i-a obişnuit pe clienţii săi încă de la lansarea pe piaţă, AXA România şi-a diversificat oferta introducând soluţii de protecţie financiară care să raspundă priorităţilor financiare ajustate ale românilor. Cele patru pachete de asigurări de sănătate MedProtector lansate în vara anului trecut, răspund astăzi nevoii celei mai importante a românilor, grija pentru sănătate. Pentru cei preocupaţi de protecţia la vârsta pensionării, AXA a revizuit anul trecut asigurarea cu componenta de pensie, aceasta devenind la sfârşitul anului 2012 cel mai popular produs AXA. Şi nu în ultimul rând, pentru clienţii mai îndrazneţi şi dinamici, tot anul trecut a fost lansată şi asigurarea cu componentă de investiţie controlabilă, se mai preciza in comunicatul Axa.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii