Doar 57% dintre romani detin un produs bancar

Autor:

Bancherul.ro
2009-06-04 14:27

În martie 2009, 57% din persoanele cu vârsta peste 15 ani deţineau cel puţin un produs bancar. Numărul acestora a crescut, pe parcursul ultimelor 12 luni, cu 4 puncte procentuale, de la 53% în martie 2008. rnrnPragul de 10 milioane de utilizatori a fost depăşit cu aproximaţie la jumătatea anului 2008, din ce în ce mai mulţi români apelând la serviciile băncilor, se arata intr-un studiu al GfK România. rnrnTotuşi, în România gradul de utilizare a produselor bancare este încă scăzut dacă îl comparăm cu cel din alte ţări din Europa Centrală şi de Est. O comparaţie pe baza mediilor anului 2008 arată că ţara noastră se află mult în urma majorităţii vecinilor. Doar în Bulgaria produsele bancare sunt utilizate mai puţin decât la noi.rnrnPiaţa bancară este mai dezvoltată în Bucureşti, Ardeal si Banat/ Crişana/ Maramureş decât în restul ţării. În aceste regiuni, clienţii băncilor reprezintă aproape două treimi din populaţie, faţă de numai jumătate sau chiar mai puţin în Muntenia, Oltenia, Dobrogea şi Moldova. rnrnCele mai utilizate produse bancare sunt cardurile de debit. Numărul celor care le deţin creşte constant şi a ajuns în martie 2009 la 27% din populaţia cu vârsta peste 15 ani. Totuşi majoritatea se rezumă la a retrage banii din cont de la ATM-uri şi doar aproximativ o treime apelează la card pentru a plăti în magazine. rnrnPe locul doi ca nivel de utilizare se află creditele pentru nevoi personale. În martie 2009, 19% din români aveau un astfel de produs bancar, în creştere faţă de perioada corespunzătoare din 2008, dar în scădere faţă de ianuarie 2009, când deţinătorii de credite pentru nevoi personale reprezentau 22% din populaţie.rnrnPrintre produsele care au câştigat cel mai mult în popularitate în ultimul an se află depozitele la termen. Utilizarea lor este în continuare la un nivel scazut, dar a evoluat puternic faţă de anul trecut. Dacă în martie 2008 doar 3% dintre români foloseau această metodă de economisire, în martie 2009 numărul lor ajunsese la 7%. Această creştere reprezintă o revenire după scăderea constantă pe care au suferit-o aceste produse bancare în ultimii ani (de la 13% in 2001). rnrnInformaţiile provin din studiul de monitorizare a utilizării băncilor realizat de GfK România la fiecare două luni. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste. Eşantionul pentru fiecare val al studiului este de 1000 de persoane, iar ultima perioadă pentru care sunt disponibile datele este martie 2009. rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii