Doar 4% dintre romani au facut cumparaturi pe internet in 2008

Autor:

Bancherul.ro
2009-03-28 20:45

Cumpărăturile pe internet au câştigat popularitate în România în ultimii ani, însă numai 4% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au realizat cel puţin o achiziţie online în 2008, faţă de o medie UE de 32%, potrivit datelor prezentate vineri de Eurostat.rnrnProcentajul populaţiei care apelează la magazinele de pe internet a crescut, în România, de la 0% în 2004, la 1%, respectiv 4% în 2008, însă ţara se situează pe penultima poziţie în funcţie de acest indicator între cele 27 de state membre, devansând numai Bulgaria, cu un procentaj de 3%.rnrnLa nivelul Uniunii Europene, procentajul a urcat de la 20% din populaţia cu vârste între 16-74 de ani în 2004 la 26% în 2006, 30% în 2007 şi, respectiv, 32% în 2008.rnrnTopul clasamentului este compus din Danemarca (59%), Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (53% fiecare) şi Finlanda (51%), la polul opus situându-se Bulgaria (3%), România (4%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (câte 9%).rnrnGrupa de vârstă cu cea mai mare prezenţă în magazinele online în UE a fost, în 2008, intervalul 25-34 de ani (47% dintre indivizi au realizat cel puţin o achiziţie pe internet), urmată de tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (41%), în timp ce grupele de vârstă 45-34, 55-64 şi 65-74 au înregistrat procentaje de 31%, 20% şi, respectiv, 9%.rnrnCele mai populare bunuri şi servicii tranzacţionate pe internet în 2008 în UE au fost cele din sectorul turismului, urmate de îmbrăcăminte şi echipamente sportive, cărţi şi reviste, bunuri casnice şi bilete pentru diverse evenimente culturale.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Întrebări fără răspunsuri la problemele cu cardurile BRD

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025.  Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii

Nexent Bank, noul nume al Credit Europe Bank, nu va deveni o bancă digitală

Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii