Credit Europe Bank a pierdut recent, la Judecatoria Sectorului 6 din Bucuresti, un proces cu un client care a acuzat banca de existenta unor clauze abuzive in contractul de credit. Banca spune ca aceeasi instanta a solutionat o cauza similara in favoarea ei.rnrnEste vorba de sentinta civila nr.22437/2012, prin care au fost constatate nule, in baza Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive, prevederile din contract referitoare la revizuirea nivelului dobanzii creditului si comisioanele, care erau la latitudinea bancii, precum si declararea scadentei anticipate a creditului farra a se specifica motivul in contract, conform unui comunicat al avocatului Avram Codrut.rnrnPotrivit avocatului, au fost declarate abuzive comisionul de acordare si comisionul de administrare lunar, banca fiind obligata sa returneze toate sumele incasate in contul acestor comisioane din momentul incheierii contractului si pana in prezent, la care se adauga dobanda legala. De asemenea, s-a decis incetarea incasarii acestor sume pe viitor.rnrnAvocatul mentionata ca, intrucat hotararea este definitiva, putand fi atacata numai cu recurs, va fi solicitata executarea de buna voie a dispozitiilor acesteia, in caz contrar urmand a se incepe executarea silita impotriva bancii.rnrnCe spune banca:rnrn„Avem convingerea că toate prevederile incluse în contractele băncii sunt în spiritul legislaţiei privind protecţia consumatorului, care reglementează inclusiv costurile aplicabile creditelor. Mai mult, aceste prevederi sunt întotdeauna discutate şi agreate de ambele părti înainte de intrarea în vigoare a oricărui contract prin care oferim produse sau servicii clienţilor noştri.rn rnTinem să precizăm că aceeaşi instanţă, Judecătoria sectorului 6, a soluţionat recent o cauză similară – în dosarul nr. 18611/303/2012 – prin pronunţarea unei sentinţe definitive în favoarea băncii în data de 20.02.2013, în acest fel recunoscând validitatea şi justeţea prevederilor contractuale de felul celor menţionate în articol. rn rnÎn cazurile în care au existat diferenţe de interpretare, ulterior semnării contractelor, ne-am exprimat întotdeauna deschiderea de a le rezolva în mod amiabil, în spiritul unei relaţii autentice de parteneriat. În ceea ce priveşte decizia luată împotriva băncii vor fi urmate toate căile de atac legale necesare pentru a susţine, şi în acest caz, punctul de vedere al băncii privind corectitudinea prevederilor utilizate în cazul contractelor sale de credit.”
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii