Dana Demetrian, BRD: Creditele si tranzactiile au scazut cu 40%, cardurile au crescut cu 10%

Autor:

Bancherul.ro
2011-04-06 17:37

Segmentul banking (tranzacţii, creditare) a scăzut în medie cu 40% în 2010, comparativ cu anul 2009, în România, în timp ce segmentul cardurilor a crescut cu 10%, a declarat directorul executiv Polul de Administrare Generală a Reţelei BRD Groupe Societe Generale, Dana Demetrian, miercuri, la seminarul Cards Forum.rnrn’România nu este în urma ţărilor din regiune pe segmentul banking, ci cu un pas înaintea multor ţări din jur. Observăm că deşi activitatea pe banking a avut ca obiectiv principal reducerea cheltuielilor, segmentul cardurilor a crescut. În 2010, comparativ cu 2009, segmentul banking (tranzacţii, creditare) a scăzut în medie cu 40%, în timp ce piaţa cardurilor a crescut cu 10%’, a afirmat aceasta.rnrnValoarea medie a tranzacţiilor efectuate cu cadrul în România se ridică la 38 de euro (156 lei), valoare apropiată de media europeană de 52 euro, a declarat Manager Advisory Consulting, PriceWaterhouseCoopers, Andrei Creţu.rnrn’Valoarea medie a tranzacţiilor cu cardul este de 38 euro în România, valoare apropiată de cea medie europeană, de 52 de euro. Principalele tranzacţii sunt retragerile de la ATM’, a afirmat acesta.rnrnPotrivit datelor PWC, gradul de penetrare a cardurilor per capita este de 608 unităţi la mia de locuitori. Din cele 608 de carduri, 122 sunt carduri de credit, România ocupând la acest capitol ultimul loc în Europa Centrală şi de Est. Piaţa cardurilor este dominată, astfel, de cardurile de debit, folosite pentru plata salariilor.rnrn73% din totalul tranzacţiilor cu cardul sunt înregistrate la ATM-uri, iar numai 27% la POS-uri, conform sursei citate.rnrnConform datelor Credit Europe Bank, tranzacţiile online la nivel naţional au crescut cu 38% în 2010, comparativ cu 2009, iar volumul lor a atins 128 milioane euro. În România funcţionează aproximativ 1.000 de magazine online înrolate la platforma de securitate 3D Security, însă plăţile cu cu carduri pe segmentul e-commerce reprezintă sub 10% din totalul plăţilor.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii