Cumpărăturile online contribuie la viitorul economiei

2016-07-31 13:04

Plăți online simplificate și securizate

Perioada pe care cu toții o parcurgem este una a inovațiilor. Dovada faptului că activitatea pe piață este mai intensă mai mult decât oricând se regăsește în noile funcții de vânzări online, în reglementările legale și în utilizarea plăților cu cardul în ramuri ale sectorului comercial unde au fost rareori utilizate înainte.

Unul dintre cele mai importante portaluri de internet din sectorul de plăți, pymnts.com, susține că, potrivit celor mai recente informații disponibile, problema majoră actuală pentru site-urile de comerț online este abandonarea cumpărăturilor la pasul final al procesului de cumpărare.

În esență, rezultatele cercetării efectuate de portalul sus-menționat au arătat că 40% din toate cumpărăturile se pierd tocmai în acest pas. Calculele au arătat ca valoarea estimată a tuturor cumpărăturilor abandonate la pasul final de cumpărare în 2016, la nivel global, este de 158 miliarde USD! Acest lucru înseamnă că suma, mult mai mare decât bugetul de stat al multor țări, este transformată în venituri în altă parte, dar nu în bilanțul unei societăți de comerț electronic.

Există o serie de motive pentru care aceste lucruri se întâmplă, însă motivul principal este complexitatea procesului de plată, adică ultimul pas în finalizarea unei tranzacții online. Indiferent dacă un client a renunțat la achiziție din cauza costurilor neprevăzute (cum ar fi costul de livrare), tipurile de plată nesuportate sau un proces de plată complex (care reprezintă un caz tipic), magazinele online ar putea păstra o mare parte din suma sus-menționată dacă ultimul pas din procesul de finalizare a cumpărăturilor ar fi mai simplu.

Tocmai din acest motiv, afacerile de comerț electronic se axează în prezent pe simplificarea procesului de cumpărare și multe dintre acestea abordează această problemă utilizând o soluție ce permite salvarea datelor cardului bancar într-un mediu securizat întreținut de furnizori certificați pentru astfel de servicii.

Un alt beneficiu pe care magazinele online îl obțin prin implementarea unei astfel de soluții este eliminarea costurilor pentru certificatele de securizare pe care le-ar înregistra dacă datele cardului clientului ar fi stocate în mediul propriu al magazinului. Datele stocate sunt utilizate la fiecare tranzacție ulterioară, fără ca utilizatorul să introducă din nou toate datele cardului. Printr-un simplu click și, eventual, prin introducerea codului de verificare a cardului (codul CVC), utilizatorul finalizează procesul de cumpărare în mod rapid și simplu.

Acest tip de plată online, cunoscută sub denumirea de „one-click payment” sau „FastPayment” a fost introdus de cea mai mare afacere de comerț electronic din lume, precum Amazon. Există mai multe beneficii ale acestui serviciu pentru o afacere online: volumul de vânzări crește iar rata de repetare a cumpărăturilor crește datorită faptului că procesul de cumpărare este mult mai simplu atunci când datele cardului sunt stocate iar plățile pot fi efectuate cu un singur click.

Cu toate acestea, indiferent de nevoia de simplificare, securitatea plății nu trebuie periclitată niciodată.

Prin urmare, acest tip de plată se face exclusiv prin intermediul sistemului, care permite securitatea maximă a datelor cardului, adică mediul securizat al unui furnizor de servicii certificat, cu autentificarea utilizatorului prin utilizarea unei metode de autentificare bine cunoscute pentru plata cu cardul, securizată 3D.

La prima tranzacție sau în momentul stocării cardului într-un seif virtual (cunoscut sub denumirea de „portofel”), clientul introduce un cod suplimentar pe lângă datele cardului. Acest cod este de obicei generat de token-ul utilizat pentru servicii de internet banking sau, alternativ, poate fi trimis clientului printr-un mesaj text.

În ultimii ani această metodă de autentificare suplimentară a devenit o practică standard pentru achiziții online securizate. Prin urmare, a fost promovată și susținută de companiile de cărți de credit iar în anii următori reglementările UE apărute privind plățile cu cardul o vor transforma într-o metodă obligatorie de protecție pentru toți participanții la vânzările online în toată zona UE.

Acest regulament se bazează pe bine-cunoscuta directivă DSP2 (Directiva privind Serviciile de Plată), un set de linii directoare emise de autoritățile de reglementare al Comisiei Europene cu scopul de a reglementa o serie de domenii din sectorul financiar, în special cele legate de plăți.

Premisa de bază a directivei este de a facilita inovarea din sectorul financiar, de a promova concurența sănătoasă și, în cele din urmă, de a crește nivelul de securitate pentru utilizatorii finali.

Afacerile online au avut oportunitatea să experimenteze anumite efecte ale acestei reglementări la sfârșitul anului trecut prin noile taxe de plata cu cardul (așa numitele MIF) și transparența cu care acestea au fost afișate de achizitori (bănci și companii de cărți de credit).

În contextul vânzărilor online, impactul directivei asupra magazinelor online s-a reflectat în introducerea autentificării puternice obligatorie a titularului cardului, așa numita SCA (Strong Customer Authentication).

Despre ce este vorba?

Problema cheie de securitate în mediul online este dificultatea de a demonstra că persoana din fața ecranului ce încearcă să efectueze o tranzacție cu cardul este și titularul cardului utilizat pentru plata acelei tranzacții. Pentru a asigura toți participanții la lanțul de vânzări (cumpărător/titular card, magazin online și banca) că nu are loc o infracțiune, trebuie dovedită identitatea titularului cardului. Exact acest lucru face mecanismul sus-menționat: combină verificările de securitate la mai multe niveluri.

Pentru a respecta normele de securitate SCA, autentificarea trebuie să îndeplinească cel puțin 2 din 3 criterii: verifică ceva ce utilizatorul are (de exemplu, un cod generat de token), ceva ce utilizatorul știe (de exemplu, codul PIN introdus în dispozitivul token în vederea generării unui cod de securitate) și ceva ce utilizatorul este (de exemplu, amprenta).

În acest mod se realizează cel mai înalt nivel de securitate pentru titularului cardului, magazinul online, și, în final, pentru bancă. În final, combinația acestor verificări de securitate și simplitatea plății obținute prin utilizarea datelor de card salvate, este o combinație ideală. Un compromis ideal între simplitate și securitate, care va reduce semnificativ pierderea de venituri cauzată de abandonarea cumpărăturilor.

Cu toate acestea, plățile cu cardul efectuate fără supravegherea fizică a unui asistent de vânzări nu sunt rezervate doar pentru vânzările online. Stilul de viață din zilele noastre dictează disponibilitatea bunurilor și serviciilor 24/. Exista dispozitive care sunt utilizate pentru a vinde efectiv orice: de la băuturi și alimente la servicii poștale avansate sau bilete pentru transportul public.

Nu poate fi contestat faptul că in zilele noastre, orice cetatean european efectuează mai mult de două plăți cu cardul, plățile pe telefon se extind iar utilizarea card-urilor contactless a devenit o practică standard în zilele noastre. Oportunitățile de vânzări pierdute din cauza metodelor de plată nesuportate, cum ar fi plățile cu cardul, este o greșeală pe care puțini comercianți și-o permit să o facă.

Noua vedetă este terminalul POS nesupravegheat, o categorie specială de dispozitiv, adaptat la mediile self-service. Plățile cu cardul efectuate prin intermediul acelui dispozitiv sunt la fel de simple și sigure precum tranzacțiile efectuate prin terminalele EFTPOS, diferența majoră fiind funcția self-service.

Tocmai din acest motiv procesul simplu de plată este esențial și în acest caz, deoarece pe piața noastră procesul de plată standard prin POS constă din mai mulți pași simpli: cumpărătorul prezintă cardul său vânzătorului, vânzătorul realizează toți pașii necesari iar cumpărătorul doar introduce codul PIN sau semnează chitanța.

În cazul terminalelor nesupravegheate, aparatul în sine este „vânzătorul”, și, prin urmare, este necesar să ghidăm clientul pentru realizarea procedurii cu scopul de a păstra simplitatea experienței la cumpărături și de a încuraja încrederea și sentimentul de securitate.

În ceea ce privește potențialul plății cu cardul, numărul impresionant de dispozitive self-service de pe piața noastră este un factor ce trebuie avut în vedere. Dacă luăm în considerare faptul că foarte puține dintre ele sunt echipate cu terminale de plată, este mai mult decât evident că acest segment va avea o creștere excepțională în perioada următoare.

Atât clienții cât și băncile sunt pregătiți pentru această schimbare, furnizorii mecanismelor tradiționale de acceptare a plăților în numerar sunt în căutare de modalități pentru a trece la terminalele de plată, în timp ce companiile de cărți de credit sunt foarte atente la situație și se pare că sunt foarte optimiste în legătură cu această tendință.

Indiferent dacă aleg să introducă o rețea de telefonie fixă sau să folosească comunicarea GPRS la terminalele lor, comercianților li se oferă oportunitatea de a colecta date valoroase de la terminalele nesupravegheate ale acestora prin intermediul unui proces automatizat de comunicații denumit telemetrie.

Acest lucru permite o înțelegere detaliată în timp real a nivelurilor de stoc din fiecare automat, venitul câștigat, starea dispozitivului și multe alte tipuri de date despre astfel de dispozitive care încă sunt colectate manual în intervale lungi de timp.

Faptul că toate aceste date devin disponibile în timp real oferă multiple beneficii pentru comercianți. Indisponibilitatea dispozitivului din cauza unei defecțiuni sau a stocului indisponibil este redusă drastic datorită disponibilității imediate a informațiilor necesare și, cel mai important, comerciantul economisește bani și își crește veniturile. Cum?

Economiile provin de la un nivel ridicat de optimizare a procesului operațional, ceea ce implică repararea direcționată a rețelei self-service și reducerea posibilității dispozitivelor de a fi în stare inactivă. Creșterea veniturilor rezultă atât din cifra de afaceri îmbunătățită, favorizată prin acceptarea plății cu cardul și reducerea timpului de inactivitate a dispozitivului (adică timpul necesar pentru o intervenție la fața locului în care oportunitățile de vânzare sunt pierdute).

Luând în considerare cele de mai sus, introducerea terminalelor de plată în tranzacțiile comerciale zilnice înseamnă reducerea costurilor și creșterea veniturilor pentru comercianți. În lumea comerțului de astăzi astfel de oportunități de a reduce costurile și de a crește veniturile în același timp sunt destul de rare.

Deși tranzacțiile cu cardul par fi omniprezente, este evident că trebuie făcute multe îmbunătățiri. Securitatea și simplitatea sunt conceptele cheie, reprezintă baza pentru viitorul plăților cu cardul iar toate segmentele din industrie depun eforturi pentru a atinge cele mai înalte niveluri privind ambele aspecte, făcând cât mai puține compromisuri, în beneficiul utilizatorului final: clientul.

Mai multe țări scandinave sunt foarte aproape de a transforma viziunea lor în realitate: o societate „fără numerar”, adică o economie în care banii lichizi nu mai există. Desigur, societatea noastră este cu mulți ani lumină în urma acestei mentalități și probabil nu vom renunța niciodată la banii de hârtie, însă este un fapt indubitabil că urmăm cursul dezvoltărilor de pe piața mondială și putem ține pasul cu tendințele globale.

Din acest motiv, data viitoare când faceți cumpărături online sau cumpărați gustarea preferată de la automat plătind cu cardul contactless, fiți mândru deoarece contribuiți la viitorul economiei.

Comentarii

dacuma

cfr euro dolar

pai si am credit e ca asa m-am încadrat în suma. ca eu i-am schimbat ron nu e trtreaba băncii. am avut grad de îndatorire de 90% acum am de 19% si a scazut din 2 motive . salariul mai mare si dobândă mai mica. oricand ppoți sa faci conversia în ton daca te încadreze în parametri de risc. ps. în orice contract care se respecta scrie Monedă creditului este cfr euro dolar. asta inseamna ca valută ti a dat valută duci.. nu contează de unde cumperi ci doar valuta

cosming

mda

după logica din articol si creditele în euro ar trebui declarate abuzive pentru că și cursul euro leu a crescut destul de mult din anii 2000 ...

Interesant

Te contrazic si nu sunt de acord

Impartierea poverii de aproape 10 ani este suportata doar de clienti nu si de banci, iar daca judecatorii au constatat ca e clar clauza abuziva de ce vreti voi acum sa fiti de partea bancilor. Asat intelegeti voi dreptate. Dreptatea este sa stabilim cat am dat bancii pana acum in plus si sa impartim pierderile nu domnilor ..... asa ati invatat voi la scoala .... tragem linie acum ca doar prostii au platit.. Cu alte cuvinte, judecatorii ar trebui sa renunte la decizii radicale in favoarea clientilor, precum conversia creditelor la cursul din data acordarii, sau a bancilor, prin respingerea cererilor clientilor impovarati de cresterea ratelor, alegand sa faca ceea ce le este menit, adica dreptate, respectiv o impartire echitabila a poverii cursului de schimb intre banci si clienti.

Andreea

Cinism sau escrocherie

Foarte buna observatia despre cinismul olandezului conducator de banca austriaca. Eu i-as spune tupeu. Pentru ca dupa ca ai promovat, in deplina cunostinta de cauza, o moneda de refugiu, cu cele mai mari fluctuatii de-a lungul timpului, drept una stabila in care sa te imprumuti pe 40 de ani, ca mai apoi sa afirmi ca imprumutatii erau pe deplin informati asupra riscurilor la care se expun, nu poti fi catalogat decat escroc. Imi doresc ca macar actualii potentiali clienti ai acestor banci sa fie mai atenti cu cine intra in astfel de "parteneriate"

Emma Dima

povara chf

Timp de 9 ani, povara chf-ului am impartit-o doar eu cu mine, plus acele comisioane aberante.Din 500 de chf/luna, 420 reprezinta profitul bancii. Ne-am cam saturat de manipularile unora si de calcatul in picioare a noastra, a celor impovarati cu chf prin manipulare. Bancile si-au facut de cap in Romania si-au obtinut profituri uriase cum n-au facut nici intr-o tara. Cu ajutorul altor institutii isi bat joc de noi in continuare. Pana cand asta ?

ANTON PAUL

cateva precizari

Clientul a intrat in banca sa cumpere niste bani. Nu a intrat in banca sa faca speculatii bursiere (FX swap-uri). Asa ca, alaturi de celebrul RMO, tranzactiile de finantare ale bancii nu reprezinta o povara a imprumutatului ci a bancii. Exista in acest sens o decizie a Curtii Supreme Spaniole. Astia, nehabarnisti, au si spus ca acesta este scopul bancii, de a acorda credite si de a primi bani sub forma de depozite. Restul actiunilor priveste banca in sine si nu clientul. In acest scop, banca calculeaza toate cheltuielile si profiturile astfel incat sa puna la dispozitie spre vanzare sau cumparare bani, sub forma marjei de dobanda. Sursa banilor nu este relevanta pentru un imprumutat. Deci si riscul aferent sursei de finantare este in totalitate al bancii. Daca un client dorea sa se finanteze de pe piata de tip FX se ducea la bursa, de exemplu. Dar sistemul bancar este atat de fals si de impostor incat, chiar daca ai dori sa dai de capatul firului, Ariadna ar face plangere de furt calificat, in forma continuata :) Nu exista credite ipotecare, exista numai credite ipotecare PANA LA INDESTULAREA CREDITORULUI. Riscul valutar este suportat numai de catre client/debitor/imprumutat. Asa ca partea nominalismului monetar nu se sustine. Codul Civil, in oricare dintre variantele sale, are prevederi privitoare la distorsonarea exagerata a pretului banilor (sau a pretului contractelor). Insa prevederea care exista in toate contractele de cumparare de bani in valuta au aceasta blocare ce limiteaza aplicarea Codului Civil in dorinta de a armoniza pretul. Cine a inserat-o? Nu clientii. Bancile. Asa ca si acest mod "amiabil" a fost pus in umbra, autoasumat de catre sistemul bancar. Si, pentru ca exista principiul unitatii de masura, instantele nu pot avea o alta unitate de masura fata de prevederile contractuale abuzive: daca este abuziv ca un client sa suporte singur riscul dar si din cauza existentei clauzei abuzive care limiteaza folosirea principiului nominalismului monetar, instanta nu mai are decat un singur reper: cel de la data acordarii creditului. Ca este corect sau nu, asta este o alta problema. Dar pentru a o putea lua in consideratie, banca trebuie sa faca primul pas. Nu cred ca este un singur client care sa nu fi incercat macar o discutie cu banca in acest sens. Raspunsul este cu certitudine acelasi cu cel primit de mine: Avem un contract semnat. Asa ca nu vad de ce sa nu elimin un abuz cu doua efecte... si sa obtin, pe baza unitatii de masura, un alt abuz? :) Stiu ca suntem intr-o lume a surzilor. Asa ca sistemul bancar poate tipa cat doreste. Si eu am riscuri. Si sistemul bancar trebuie sa-si asume riscuri. M-a anuntat banca de faptul ca ea nu a avut banii si ca a accesat bani prin FX swap-uri? NU. De ce m-ar interesa pe mine ce plateste banca pentru aceasta sursa de finantare? Aaaa, banca nu vrea sa dea faliment? Nu ma intereseaza atata vreme cat banca nu este interesata de client daca ajunge in faliment... Ceea ce este evident in acest moment privitor la sistemul bancar (tot sistemul bancar european) este ca aceleasi cuvinte sunt folosite antagonic in situatii diferite... O data este corect sa combati un principiu (cand iti vine la mana) si alta data sa sustii acelasi principiu (cand nu iti convine) cu exact aceleasi cuvinte. Grupul clientilor cu credite in chf a observat ca aceleasi minciuni au functionat in foarte multe tari europene: Franta, Germania, Austria, Spania, Marea Britanie, Irlanda, Portugalia, Italia, Grecia, Polonia, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Romania. Daca in Romania fenomenul CHF a fost ascuns cu dibacie de catre aresponsabilii BNR si acolitii lor din sistemul bancar, in Ungaria si Croatia s-au luat masuri ferme. Banca lui Steven s-a plans ca pleaca din aceste tari. Si, daca ne uitam cu atentie, continua afacerile. Dar ce spune Steven de acuzatiile penale aduse bancii mama in Austria in problema CHF? :)) Aaa, si acolo judecatorii sunt neinstruiti? Pai sa vorbeasca cu aresponsabilul Guvernator BNR si sa faca un congres de instruire internationala a judecatorilor la Sinaia. Sa iesim si noi in fata cu ceva bun, un vin, ceva... Si, pentru ca nu este cazul unui compendiu de minciuni scoase de acest sistem bancar, inchei...

petru

Marja bancii este problema

Bupa cum se spunea in articolul de mai jus, banca a imprumutat o moneda pe care a imprumuitat-o clientilor si accestia trebuie sa o ramburseze bancii pentru a fi platita catre creditorii initiali. Pana aici totate mi se par ok si logice Banca atrage niste sume cu o anumita dobanda( LIBOR, Euribor, Robor, etc)si ofera clientilor sai aceste sume cu o dobanda mai mare din diferenta celor doua dobanzi rezultand profitul bancii. Pe scurt, acest aspect este urmatorul: Dobanda bancii= Libor, Euribor, Robor+marja bancii. De ce trebuie ca aceasta marja a bancii sa fie platitta in moneda creditului(asta este dilema mea). Ca am imprtumutat o suma intr-o moneda este problema mea. Imi asum riscul ca acea moneda sa se devalorizeze . Dar sa platesc MARJA BANCII(profitul ei) in moneda creditului , nu cred ca este ok. In cazul meu profitul bancii s-a dublat odata cu deprecierea leului in rtapor cu CHF. Aici cred ca trebuie umblat si schimbata moneda sau cursul pentru marja bancii. Marja bancilor in cazul CHF este cuprinsa intre 3 si 6% Eu nu pricep de ce

Dan Stancu

Bancp(ro)st

DA. Sa imparta povara, dar sa dea si banii incasati ILEGAL inapoi ! Cand am cerut refinantare in 2014 banca a spus ca nu poate ca apartamentul nu mai face cat este soldul (care crescuse intre timp), dar acum ma roaga sa fac refinantare (soldul a mai crescut intre timp). De ce? Ca sa stearga cu buretele TOT CE AU FURAT PANA ACUM !!!! In 2010 i-am rugat sa calculeze dobanda scazand din 6,85 cat era atunci liborul din 2007, adica 2,85 de unde rezulta marja de 4. NUUUUUUUUUUUUUU, banca a calculat o marja de 6,74 (dobanda de 6,85 minus lidor din 2010 adica 0,11). De ce? PENTRU CA SUNT LACOMI !!!!

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: TEHNOLOGII BANCARE

Nu functioneaza aplicatiile BRD

Aplicatiile BRD (YOU si MyBRD) nu functioneaza, din motive tehnice, a anuntat banca franceza."In acest moment aplicatia YOU BRD este indisponibila, insa echipele tehnice lucreaza cu prioritate la remedierea situatiei.Ne... detalii

Firmele pot semna online contractele de credit cu Banca Transilvania

Antreprenorii care lucrează cu Banca Transilvania pot semna online, prin BT eSign, contractele de credit și actele adiționale pentru împrumuturile fără garanții imobiliare.Este cea mai nouă soluție BT pentru banking... detalii

BCR lanseaza chatbot-ul ADA

- ADA este asistentul virtual BCR, disponibil 24/7, care oferă informații corecte, actualizate în timp real- ADA este un sistem inteligent evolutiv care a fost pregătit să răspundă la peste... detalii

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare (actualizat)

Aplicatia Mobile Banking CEC Bank are probleme de functionare, in acest moment."Ne cerem scuze pentru disconfort. Momentan, serviciul CEC Bank Mobile Banking funcționează cu sincope. Lucrăm la remedierea problemelor. Puteți... detalii