CSSPP ii invata pe studentii de la ASE despre pensiile private

Autor:

Bancherul.ro
2010-10-13 17:30

Marţi, 12 octombrie 2010, peste 120 de studenţi au participat la primul eveniment din seria seminarilor organizate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) în cadrul campaniei de informare publică Învaţă să alegi! Pensia privată, o decizie „tânără”, se arata intr-un comunicat al CSSPP.rnrnEvenimentul organizat de CSSPP împreună cu Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE) şi Senatul Studenţesc al ASE, în Aula Magna, a vizat informarea şi educarea studenţilor din cadrul Academiei de Studii Economice asupra importanţei şi necesităţii participării la sistemul de pensii private.rnrnÎn cadrul seminarului au fost susţinute prelegeri de către reprezentanţi de top ai sistemului de pensii private, specialişti în investiţii, protecţie socială, resurse umane şi reprezentanţi ai unor companii importante din piaţa pensiilor private. În cadrul seminarului a fost prezentat sistemul de pensii private cu accent asupra avantajelor şi siguranţei oferite de acesta. Necesitatea economisirii în contextul unui fenomen global de îmbătrânire a populaţiei şi importanţa construirii unui plan financiar personal au fost principalele concluzii desprinse la finalul evenimentului.rnrnTotodată, cei 120 de studenţi participanţi la seminar au avut ocazia să afle mai multe informaţii despre posibilităţile de formare şi training în domeniul pensiilor private şi despre oportunităţile de dezvoltare a carierei.rnrnCampania CSSPP Învaţă să alegi! Pensia privată, o decizie „tânără” se va desfăşura în perioada octombrie 2010 – iunie 2011 şi constă în distribuirea de materiale informative cu privire la sistemul de pensii private în principalele instituţii ale statului şi la fondurile de pensii private, organizarea de seminarii de informare şi educaţie financiară a tinerilor din universităţile de stat şi din cele private, informarea şi educarea publicului prin intermediul mijloacelor de comunicare în masărnrnScopul acestei campanii este acela de a îmbunătăţi gradul de cunoaştere şi conştientizare al populaţiei în ceea ce priveşte rolul participării la sistemul de pensii private şi de a informa participanţii despre drepturile şi obligaţiile pe care le au pentru ca aceştia să poată aprecia nevoile, riscurile şi oportunităţile, să înţeleagă corect conceptul de pensie privată.rnrnMaterialele informative realizate pentru această campanie de informare sunt Ghidul participantului la sistemul de pensii private, broşuri şi flyere care conţin informaţii despre Pilonul II – fondurile de pensii administrate privat obligatorii şi Pilonul III – fondurile de pensii administrate privat facultative. Pentru această campanie, CSSPP a realizat 2.750 de ghiduri, 10.000 broşuri şi 30.000 de flyere, majoritatea fiind distribuite în instituţiile statului, printre care se numără: Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Guvernul României, comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. Materialele informative au fost trimise la Centrul European al Consumatorilor din România precum şi către fondurile de pensii private, prin intermediul Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR).rnrnPentru o informare cât mai bună a populaţiei şi în mod special a tinerilor, potenţiali participanţi la sistemul de pensii private, CSSPP a elaborat două spoturi radio/TV, denumite „Primul loc de muncă” şi „Istoria pensiilor private”. Spoturile au primit avizul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru difuzarea gratuită în mass-media. Totodată, CSSPP va promova această campanie şi cu sprijinul presei scrise, on-line şi a agenţiilor de presă.rnrnPrincipala misiune a CSSPP o reprezintă protejarea intereselor participanţilor şi ale beneficiarilor, prin asigurarea unei funcţionări eficiente a sistemului de pensii private şi prin informarea corectă asupra acestuia. De aceea, CSSPP îşi propune să rămână una din cele mai importante surse de materiale de educaţie financiară, de analize, studii şi publicaţii privind pensiile private, iar lansarea acestei campanii reprezintă încă un pas pentru realizarea acestui obiectiv. Informarea corectă este cea mai eficientă dintre metodele de protecţie a participanţilor.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Profil

BT finanteaza un parc fotovoltaic al Simtel

Banca Transilvania finanțează cu 28 de milioane de euro compania Simtel, unul dintre liderii energiei regenerabile din România, pentru finalizarea unui parc fotovoltaic în Giurgiu, anunta banca intr-un comunicat, in... detalii

Pay with BT Pay, disponibilă pe 30.000 de site-uri și aplicații

Utilizatorii aplicației BT Pay pot folosi opțiunea Pay with BT Pay pentru plăți rapide și sigure la comercianții care folosesc soluțiile NETOPIA Payments, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:... detalii

Asigurare de calatorie din CEC app

Groupama și CEC Bank marchează un nou pas în simplificarea accesului la asigurări, lansând o opțiune prin care clienții persoane fizice ai băncii pot achiziționa asigurarea de călătorie direct din... detalii

Victoriabank, detinuta de Banca Transilvania, se extinde în Republica Moldova

Victoriabank, parte din Grupul Financiar Banca Transilvania, a făcut astăzi primul pas pentru o nouă achiziție în Republica Moldova, în domeniul microfinanțării, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga: Reprezentanții... detalii