Volumul de noi credite de consum acordate de catre IFN-urile membre ale Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania, care reprezinta 77% din piata creditelor de consum, au crescut cu 20,5% in primul semestru din 2014 in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, volumul acestora fiind de 235 milioane euro, anunta ALB intr-un comunicat.
Creditele destinate consumului personal reprezinta 89% din total, respectiv 210 milioane Euro, in timp ce creditele industriale reprezinta 7% (17 milioane Euro), iar creditele auto 4% (8 milioane Euro).
În domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 49%, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 41%, iar credite la POS 10%.
Din totalul finanţărilor de tip credit auto acordate, 85% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi, iar 15% achiziţiei de vehicule second hand.
Din totalul finanţărilor acordate in funcţie de valoarea creditului, 43% au fost credite pâna la maxim 1000 Euro, 37% intre 1000 si 5000 Euro, 11% intre 5000 si 10 000 Euro si 9% mai mult de 10 000 Euro.
În ceea ce priveşte creditele acordate pe categorii de vârsta, 28% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 26% persoanelor cu vârste cuprinse intre 35 şi 45 de ani, 21% persoanelor cu vârste cuprinse intre 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse intre 25 şi 35 de ani şi doar 6% persoanelor sub 25 de ani.
Din totalul finanţărilor acordate in funcţie de sex si din punct de vedere al situaţiei civile a clienţilor 53% au fost credite pentru persoane de sex masculin si 47% pentru persoane de sex feminin, din care 64% declară că sunt căsătoriţi şi 36% necăsătoriţi.
In funcţie de gradul de educatie 52% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare şi 13% persoanelor cu studii elementare. Venitul net al clientului IFN în creditul de consum este cuprins între 501 şi 1000 RON în proporţie de 50%, urmat de venitul cuprins între 1001 şi 1500 RON pentru 23% din clienţi. 10% dintre acestia au un venit între 1501 şi 2000 RON, 5% înregistreaza un venit între 2001 si 2500 RON, iar restul de 6% au declarat venituri nete de peste 2500 RON. 6% au venituri mai mici de 500 RON.
“Cresterea de peste 20% a volumului de credite noi confirma rolul activ al jucatorilor din acest segment de piata, care prin finantarea cererii interne si a cosnumului gospodariilor contribuie la cresterea economica a Romaniei“, a declarat Olivier Floris, Presedintele Consiliului Creditului de Consum din cadrul ALB.
[1]
ALB reprezintă conform statisticilor ALB 77% din totalul pieţei creditului de consum IFN din România şi este membră a Federaţiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.
Revolut, singura aplicatie bancara din Romania care permite cumpararea de criptomonede, nu garanteaza banii obtinuti din investitia in astfel de monede electronice. „Cazuri în care depozitele nu sunt acoperite de... detalii
Banca Transilvania (BT) are o structura diversa de actionari, in majoritate persoane fizice si juridice din Romania. Astfel ca cel mai mare actionar al BT detine mai putin de 10%... detalii
Pe Facebook exista o pagina sponsorizata pentru inselatorii cu credite, Credit Yes, cu link catre site-ul Credityes.ro, asemanator cu o platforma legitima de credite auto din Statele Unite, Credityes.com.Site-ul Credityes.ro... detalii
Cititorii ne-au sesizat ca exista pe inteet o noua falsa platforma de investitii in criptomonede, prin care se fac fraude online.Numele platformei este Aspect Markets si este online in prezent,... detalii