Cei care au credite la Banca Comerciala Romana (BCR) si sunt afectati de criza coronavirusului (COVID-19) nu-si mai pot amana din nou ratele la credite, daca au facut-o deja in primavara acestui an, pe o perioada de trei luni, conform ofertei bancii, si nu conform OUG 37/2020, care permitea amanarea ratelor pana la finalul anului.
Clientii BCR care au in prezent sau vor avea in viitor dificultati sa-si achite ratele pot recurge, in schimb, la solutii de restructurare a creditelor, a precizat banca, la solicitarea Bancherul.ro.
“Clienții care au încheiat perioada de amânare a plății ratelor au în prezent un comportament bun de plată, iar în cazurile unde avem informații că sunt în continuare dificultăți financiare în plata ratelor oferim soluții de restructurare, așa cum am mai procedat în situații similare în trecut.
Soluția de amânare la plată BCR a fost disponibilă până la data de 30 septembrie. Cei care au solicitat deja o amânare și vor întâmpina dificultăți financiare în viitor vor putea apela la soluțiile noastre de restructurare”, precizeaza BCR.
“Pentru începutul anului viitor pregătim deja soluții de restructurare pentru care clienții vor putea aplica online direct prin aplicația George. Deja peste 3.600 de cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George”, a adugat baca.
Sunt circa 39.000 de cereri de amânare a ratelor implementate de BCR pentru persoane fizice, din care 11.000 sunt încă active, conform informatiilor oferite de banca.
Solutiile de restructurare a creditelor vor fi raportate la Biroul de Credit, conform informatiilor publicate de BCR, ceea ce inseamna ca cei care vor avea creditele restructurare vor avea probleme in viitor cu obtinerea unui nou imprumut sau cu refinantarea unui credit vechi.
Metodele de restructurare a creditelor includ reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare, conform BCR.
Iata informatiile publicate de BCR privind restructurarea creditelor:
Restructurare credite
Soluții sustenabile pentru clienții aflați în situații dificile, care se confruntă cu probleme financiare.
Soluții pentru clienții persoane fizice care se află în situații dificile
Experiența ultimilor ani ne-a demonstrat că sistemul bancar trebuie să se angajeze pe termen lung la susținerea consumatorilor de servicii financiare în 3 direcții specifice: protecție, educație și intermediere financiară responsabilă.
Situațiile considerate ca fiind dificultăți financiare si în care puteți beneficia de soluții alternative:
– ați avut/aveți probleme de sănătate sau probleme familiale (divorț, decesul unor rude apropiate sau ale unora dintre participanții la credit);
– aveți dificultați financiare care au condus la scăderea veniturilor, comparativ cu momentul acordării creditului;
– v-ați pierdut locul de muncă sau toate sursele de venit în baza cărora ați obținut creditul;
– v-ați pierdut temporar sursele de venit (șomaj tehnic, concediu fără plată etc.);
– titularul/coplătitorul creditului a decedat;
– aveți dificultăți financiare cauzate de eșalonarea la plată a descoperitului de cont/cardului de credit urmare anulării sau diminuării plafonului de credit;
– întâmpinați dificultăți financiare din cauza supraîndatorării.
Principalele condiții de eligibilitate aplicabile clienților persoane fizice pentru acordarea unor soluții alternative
Puteți apela la un tratament de restructurare dacă îndepliniți cel puțin următoarele condiții:
– participanții la credit pot dovedi situația financiară curentă prin documente justificative (adeverințe de venit acceptate de bancă; documente medicale etc.);
– ați avut un comportament de plată în conformitate cu obligațiile contractuale asumate;
– valoarea raportului dintre obligațiile lunare de plată totale, de natura creditelor acordate de BCR și alte bănci (incluzând rata lunară de plată ulterioară restructurării) și veniturile curente ale participanților la credit, vă permite achitarea noii rate.
Principalele tipuri de soluții pentru persoanele aflate în dificultate financiară
Puteți beneficia de următoarele soluții de restructurare (de sine stătătoare sau cumulate):
– diminuarea ratei lunare de plată pe o perioadă de maximum 24 de luni. Diminuarea se poate face până la 30% din valoarea curentă a ratei creditului supus restructurării, în funcție de situația cu care se confruntă participanții la rambursarea creditului;
– extinderea perioadei de creditare (vârsta clientului nu poate depăși 70 ani la scadența finală a creditului);
– acordarea unui credit de consolidare a datoriilor – cumularea mai multor produse tip credit BCR într-un singur credit (rezultând diminuarea efortului financiar lunar al clientului);
– acordarea unei perioade de grație (3 luni maximum, cu posibilitate de prelungire pentru încă 3 luni. Acest tratament de restructurare poate fi aplicat numai pentru pierderea totală a surselor de rambursare);
– conversia creditului.
Documentația necesară în vederea restructurării creditelor acordate persoanelor fizice
Pentru a beneficia de un tratament de restructurare este necesara prezentarea de către clienți a cel puțin următoarelor documente:
– documentul de identitate în original al tuturor participanților la credit;
– documente de venit curente și/sau documente care atestă deteriorarea situației financiare a participanților la rambursarea creditului – în original;
– documente care atestă problemele familiale (divort, deces, etc.) – în original.
Există situații în care pot fi necesare documente suplimentare față de cele mai sus-menționate, în funcție de situația particulară și de problemele pe care le întâmpină fiecare client, astfel încât banca să poată identifica și oferi soluții optime de restructurare.
IMPORTANT
Acordarea unui tratament sau a unor tratamente de restructurare atrage după sine raportarea acestora la Biroul de Credit.
Consecințele care decurg din procesul de raportare la Biroul de Credit pot varia în funcție de politica BCR sau a altor bănci.
Instituțiile de credit își pot rezerva dreptul de a nu mai acorda noi credite până la finalizarea tratamentului de restructurare sau până la expirarea perioadei de monitorizare, după caz.
AVANTAJELE RESTRUCTURARII
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
COSTURILE RESTRUCTURARII CREDITULUI
rn
rn
rn
rn
rn
rn
Exemplu de calcul
Ex: extindere perioada de creditare si aplicarea conditiilor de dobanda curente ale bancii
Situatia actuala
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
Situatia dupa restructurare
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
Platesc dobanda la dobanda?
Atat in cazul creditelor ipotecare cat si in cazul creditelor de nevoi personale, daca se opteaza pentru o perioada de gratie in care nu se achita nici principal nici dobanda, dobanda neplatita se capitalizeaza la soldul creditului dupa perioada de gratie. Acest tratament se recomanda a fi combinat cu extinderea perioadei de creditare.
Voi achita o rata mai mare dupa aplicarea tratamentului de Restructurare?
Rata aplicata dupa tratamentul de Restructurare va fi una stabilita de comun acord, adecvata si invidualizata conform situatiei financiare actuale, de aceea te rugam sa ne transmiti rata pe care o poti achita lunar.
Daca am un credit declarat scadent anticipat, pot aplica la o restructurare?
Da, exista solutii de restructurarae adecvate nevoilor tale pentru a preintampina incapacitatea de plata si o eventuala procedura legala.
Contact
Aveți dificultăți în rambursarea ratelor la credit?
Formular pentru cerere de restructurare
Completati cererea de mai sus sau sunati la 037 221 44 06, apelabil la tarif normal!
În fiecare zi lucrătoare, între orele 09:00 – 17:30, o echipă dedicată este gata să vă ofere:
rn
rn
rn
rn
rn
rn
rn
Când spunem protectie, ne referim la responsabilitatea noastră de a preveni și preîntâmpina problemele financiare ale consumatorilor prin crearea, adoptarea și sprijinirea de bune practici care să promoveze respectarea legilor de protecție ale acestora.
Sistemul bancar trebuie să crească eficiența educației financiare prin contactarea consumatorilor când aceștia caută și sunt receptivi la asistența de specialitate, ceea ce va conduce pe termen lung la o creditare responsabilă.
Facem eforturi și ne preocupă permanent situația financiară a clienților noștri, indiferent de relația pe care aceștia o au cu banca. Pentru noi, este foarte important să avem clienți care să ne solicite sprijinul, să comunice cu noi si să ne contacteze pentru a găsi împreună soluții la problemele financiare cu care se confrunta.
Suntem conștienți că pe parcursul derulării relației de credit pot apărea evenimente neprevăzute, care pot da peste cap toate planurile și pot crea situații greu de gestionat, însă am creat o serie de soluții menite să vină în întâmpinarea dumneavoastră în astfel de cazuri și care să vă ofere sprijinul necesar în astfel de situații dificile.
Vă rugăm să nu ezitați să ne contactați de fiecare dată când vă aflați într-o situație tensionată care ar putea să vă afecteze finanțele lunare sau când considerați că vă aflați într-una din oricare alta circumstanta pe care o veți regăsi descrisă în această secțiune, iar în funcție de cazul dumneavoastră, vom găsi împreună o soluție reală, pe termen lung.
[1]
[2]
[3]
[4]
"Am inceput cu bine anul 2021, ce promite sa fie un an al revenirii solide", a declarat Stefan Dörfler, CFO al Erste Group, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare din T1 2021... detalii
Fundația Comunitară București, împreună cu Banca Transilvania, lansează “Inclusiv în cartier”, programul care sprijină dezvoltarea proiectelor în comunitățile de cartier, conform unui comunicat de presa, in care se mai arata:Valoarea... detalii
Ministerul Educației și Cercetării, Banca Națională a României, Asociația Română a Băncilor, Institutul Bancar Român, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Institutul de Studii Financiare anunță acreditarea singurului curs integral „Educație... detalii
Peste 1.630 de elevi cu vârsta între 13-15 ani din 125 de școli, licee și colegii de la nivel național au participat la ediția a III-a a finalei naționale a... detalii