“Am facut un credit de 6000 ron acum zece ani la BRD, am achitat rate pina in jur de 50% din valoarea totala. Fiind primul credit am avut o portita in care am facut rost de bani si am mers sa platesc 2000 de ron. Cu intentia sa scap mai repede de credit. I-am depus dar fiind aglomerat la ghiseu nu am intrebat cum sa specific pe formular ca sa
ia rate din ei.
Intre timp m-am mutat in Bucuresti cu serviciul, ei mi-au
trimis scrisori timp de trei luni pe vechea adresa, m-au sunat dar nu le raspunde am stiind ca am depus 2000 de ron. In fine dupa 3 luni m-au sunat si mi au spus ca sunt in biroul de credit. M am suparat foarte tare stiind ca eu nu am fost rau intentionat si nu am platit un an.
Intre timp mi au vindut creditul acum vreo 4 ani jumate la Kruk. La acestia le am platit la zi si mai am in jur de 1500 ron pe care-i pot achita si maine daca vreau …
Intrebarea este cind voi mai putea face credit avand in vedere ca am 4 ani si jumatate de la ultima raportare la biroul de credit de catre banca. Scuze pentru lunga
poveste si astept un raspuns cit mai sigur. MULTUMESC !!!”, intreaba un cititor al site-ului Reclamatiibanci.ro, dedicat educatiei financiare si rezolvarii problemelor dintre banci si clientii acestora.
Raspuns ReclamatiiBanci.ro:
Conform Biroului de Credit, “stocarea datelor în sistem şi afişarea lor în Raportul de Credit se face pe o perioadă de 4 ani de la data achitării ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizări transmise de către participant.”
Asadar, daca aveti peste patru ani de la data achitarii ultimei restante, nu ar mai trebui sa figurati la Biroul de Credit si sa obtineti fara probleme un nou credit.
Puteti verifica la Biroul de Credit daca mai figurati in baza de date, urmand urmatoarea procedura, conform informatiilor acestei institutii:
“Pentru eliberarea situaţiei proprii – Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.”
Vezi aici raspunsul complet.
Probleme cu banca? Scrieti-ne aici si va raspundem.
Nu există comentarii pentru această știre.
„Buna seara. Va rog, am refinanțat creditul de la TBI,am solicitat adeverință ptr închiderea contului,banii au intrat un contul lor. De 8 zile tot trimit mailuri,am fost și în agenție... detalii
„Doresc sa știu dacă cineva a făcut rate pe numele meu,cum pot afla? Am fost la un interviu de angajare la care au cerut copii după acte. Nu ne-am înțeles... detalii
RASPUNS Stimate domn, Onorariul executorului judecatoresc nu poate fi mai mare de 10% din suma executata, respectiv valoarea creditului datorat, conform onorariilor maxime ale executorilor, stabilite prin ordin al Ministerului... detalii
„In cat timp ar trebui sa primesc un raspuns la o cerere de refinantare? Cat dureaza procesul de analiza la BT?”, intreaba un cititor. RASPUNS Stimate domn, Raspunsul la o... detalii