Calin Rangu va conduce noul Institut de Studii Financiare (ISF) din cadrul ASF

Autor:

Bancherul.ro
2015-08-15 10:26

Calin Rangu, 47 de ani, a fost numit directorul Institutului de Studii Financiare (ISF), înființat prin fuziunea dintre Fundaţia Institutul de Management în Asigurări şi Fundaţia Institutul de Asigurări, organizatie care si-a început oficial activitatea in 13 august 2015, anunta Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

Rangu a fost, din noiembrie 2014, presedintele fostului Institut de Management in Asigurari. El ocupa, in acelasi timp, si functia de director al directiei Protectia Consumatorilor din cadrul ASF, incepand din ianuarie 2015.

Rangu a venit la ASF dupa o experienta indelungata in piata bancara. Absolvent al Facultatii de Electronica si Telecomunicatii a Universitatii Politehnice Bucuresti, in 1992, el si-a inceput cariera bancara la BNR, in 1994, ca director de comunicare, iar in 1998 a devenit director IT.

In ianuarie 2000 a trecut in sectorul privat, la fosta Banca Agricola, pentru a-i pregati sistemele IT in vederea privatizarii. Dupa preluarea fostei banci de stat de catre Raiffeisen Bank, Rangu a ramas seful IT la banca austriaca aproape 7 ani, pana in septembrie 2007.

Ulterior, Rangu a fost vice-presedinte la Raiffeisen Informatik Vienna, timp de doi ani, pana in aprilie 2010, cand a parasit grupul Raiffeisen, dupa care s-a mutat la Institutul Bancar Roman (IBR) si alte firme private, inainte de a veni la ASF.

ASF mai mentioneaza urmatoarele despre noul Institut de Studii Financiare (ISF):

“Noua entitate dedicată pregătirii profesionale – cu precădere în sectorul serviciilor financiare nebancare – are ca fondator Autoritatea de Supraveghere Financiară și este susținută de asociaţii reprezentative din domeniu, în calitate de membri: Uniunea Naţională a Societăţior de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR), Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR), Asociaţia de Drept a Asigurătorilor din România (ADAR) şi Asociaţia Română de Actuariat (ARA), fiind în curs de înscriere și alte asociații profesionale ale pieței financiare nebancare.

Misiunea ISF este să sprijine dezvoltarea organizaţiilor, instituţiilor şi persoanelor care îşi desfăşoară activitatea sau care intenţionează să activeze în domeniul asigurărilor, pensiilor private şi investiţiilor financiare, al activităţilor conexe sau similare cu aceste activităţi, precum şi al managementului riscului, al managementului resurselor umane şi al managementului organizaţiei.

Printre principalele direcții de acțiune ale institutului se numără asigurarea pregătirii, perfecţionării şi specializării profesionale a persoanelor care lucrează în domeniul serviciilor financiare, acordarea de atestate profesionale, elaborarea de standarde ocupaționale și sisteme de evaluare bazate pe competențe, realizarea de studii şi cercetări în domeniul serviciilor financiare nebancare, editarea de publicații de specialitate, elaborarea de propuneri de norme tehnice şi principii profesionale aplicabile în domeniul financiar nebancar, precum și organizarea de activităţi de informare și educare în domeniul financiar, la nivel naţional şi internaţional.

Activitatea ISF se va desfășura în cadrul unor centre axate pe funcții specifice, precum:

-Centrul de training programe financiare şi programe soft skills;
– Centrul de dezvoltare şi promovare programe, organizare, marketing şi reprezentare zonală;
– Centrul de cercetare, studii şi programe internaţionale;
– Centrul de evaluare şi examinare.

Conducerea şi administrarea ISF vor fi asigurate de un Consiliu Director compus din cel puţin 5 membri, cu un mandat de 4 ani, iar conducerea şi coordonarea activităţii curente vor intra în responsabilitatea unui director general. Structura ISF include și un Consiliu Științific, cu caracter consultativ, ce are rolul de a asigura un înalt nivel de calitate a programelor de formare profesională și a acțiunilor ISF prin analizarea, dezbaterea și avizarea programelor ISF, facilitarea accesului la cele mai bune practici, precum și consilierea privind parteneriatele și colaborările.

Pe termen lung, ISF îşi propune alinierea activităţii la cerinţele europene, trecerea de la acumularea de cunoștințe la acumularea și evaluarea de competențe, furnizarea de programe de formare profesională pentru domeniul financiar nebancar adaptate noilor procese organizaţionale, determinate de cerinţele legislative, de dinamica pieţei și a cadrului european, contribuind la maturizarea pieţei financiare nebancare din România, la crearea capacităţii acesteia de a face faţă concurenţei induse de globalizare sau efectelor crizelor economice.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: ASIGURARI

Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023

În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii

Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii

Dosarele de dauna Euroins se pot deschide la FGA: care este procedura

Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii

Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii