BRD a provocat un val de reclamatii ale clientilor care nu-si mai pot accesa conturile prin internet banking (Mybrdnet)

Autor:

Bancherul.ro
2020-02-10 19:18

Fotografia care ilustreaza anuntul BRD privind schimbarea modului de logare in internet banking (myBRD net), parola statica utilizata pana acum fiind inlocuita cu un cod unic furnizat de un token mobil sau fizic, este reprezentativa pentru modul in care banca isi trateaza clientii.

La Reclamatiibanci.ro am primit in ultimele zile un val de reclamatii din partea clientilor BRD, care au constatat ca nu mai pot intra pe site-ul de internet banking al bancii, mybrdnet.ro, desi isi introduceau corect datele de autentificare, respectiv codul de utilizator (ID de logare) si parola.

Clientii BRD nu sunt avertizati ca s-a modificat modul de autentificare in mybrdnet, inainte de a accesa pagina de internet banking a bancii, unde apare, in schimb, un mesaj de atentionare impotriva phishingului (vezi foto), asa ca oamenii s-au chinuit sa introduca de nenumarate ori parolele, dar degeaba.

[1]

Au sunt la BRD, dar fireste ca liniile au fost foarte ocupate din aceasta cauza, astfel ca in disperare de cauza multi ne-au sunat si ne-au trimis e-mailuri in care sesizau aceasta problema.

Un anunt despre modificare nu exista nici pe site-ul BRD, ceea ce este foarte ciudat.

Reprezentantii BRD ne-au trimis un link catre o pagina de pe site-ul BRD (www.brd.ro/sca), imposibil de gasit de vizitatorii site-ului, care ne anunta in titlu ca “Mobile token devine indispensabil! Incepand cu data de 01.03.2020, nu o sa te mai poti loga fara token in aplicatia MyBRD Net.” (vezi foto)

In cuprinsul articolului, insa, se spune ca modificarea are loc la inceputul lunii februarie, nu de la 1 martie: “La începutul lunii februarie 2020, modul în care te loghezi se va schimba automat – în loc de parolă statică, vei folosi mobile token-ul integrat în MyBRD Mobile (selectezi optiunea OTP, generare parolă unică/one time password) sau folosești dispozitivul token, în caz ca deții deja unul.”

Unii clienti BRD se plang ca nu au fost atentionati cu privire la aceasta modificare, astfel ca au fost pusi in situatia neplacuta de a nu-si mai putea accesa conturile si efectua tranzactii. Mai rau insa a fost ca nu stiau ce se intampla, nu au gasit nicio informare pe site-ul BRD despre aceasta modificare.

BRD spune ca si-a informat clientii inainte de a le bloca accesul la online banking: “Clientii au fost notificati atat in inbox MyBRD, cat si pe email, de mai multe ori privind acesta modificare a metodei de logare in MyBRD Net. Probabil ca unii nu au dat atentie acestor notificari.”

De ce s-a schimbat modul de autorizare in myBRD Net?

BRD: “Schimbarea metodei de logare are loc intr-un dublu context: PSD2, pe de o parte, si contextul in care noi unificam cele doua platforme (internet si mobile banking) in cursul acestui an.
Clientii care au MyBRDNet si folosesc parola la logare vor avea mobile banking / token gratis.”

In prezent, BRD percepe doua taxe, a cate patru lei, una pentru internet banking (mybrd net) si alta pentru mobile banking (mybrd mobile).

BRD este a doua cea mai scumpa banca din Romania, dupa Raiffeisen Bank, in privinta comisioanelor pentru un cont curent cu card si online banking pentru persoanele fizice, conform topului realizat de Bancherul.ro.

 

Comentarii

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Ce este optimizarea unui credit?

Denumirea CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare) nu reflecta fidel activitatea acestei institutii, intrucat multe dintre dosarele de care se ocupa conciliatorii sai, avocati, se refera la optimizarea... detalii

Dobanda de 5,75% la creditele BRD poate ajunge la 19%

BRD isi promoveaza creditele cu „rata fixa de 5,75%” (vezi foto), dar care poate ajunge la aproape 19%.  Faptul ca dobanda de 5,75% este valabila doar in anumite conditii si... detalii

CSALB contrazice ANPC: solutionarea alternativa a litigiilor cu bancile si IFN-urile se poate face doar la CSALB

Solutionarea alternativa (amiabila, nu printr-un proces in instanta) a litigiilor dintre banci sau IFN-uri cu clientii acestora se poate face, conform legii, doar in cadrul CSALB (Centrul de Solutionare Alternativa... detalii

Crestere importanta a solvabilitatii bancilor

Cele 32 de institutii de credit din Romania si-au sporit profitul net cu 11%, echivalentul a 1,1 miliarde lei, la 11,5 miliarde lei, in primele 9 luni din acest an,... detalii