Cresterea ROBOR cu 1,5 puncte in ultimul an i-a majorat BRD castigul din dobanzile la creditele de consum si Prima Casa cu 12%, adica 110 milioane lei, in conditiile in care banca acorda credite de consum cu o dobanda de 12%, iar pentru depozitele populatiei plateste 0,8%.
Volumul de credite brute (fara leasing) ale BRD la nivelul grupului, care include si firma de credite de consum, a scazut cu 2,3%, echivalentul a 735 milioane lei, in perioada iunie 2017-iunie 2018, la 31,3 miliarde lei, conform rezultatelor financiare publicate de banca listata la BVB.
Provizioanele pentru creditele neperformante au scazut mult mai mult, cu 23%, respectiv 700 milioane lei, la 2,3 miliarde lei.
In consecinta, soldul creditelor nete a ramas stabil, la 29 miliarde lei.
Creantele nete din leasing financiar au avansat cu 9,6% (66 milioanne lei), la 748 milioane lei.
Veniturile din dobanzi au crescut cu 12,2% (110 milioane lei), la 1 miliard de lei, in timp ce cheltuielile cu dobanzile au crescut cu numai 0,5% (0,4 milioane lei), la 75 milioane lei.
Veniturile nete din dobanzi au crescut astfel cu 13,1% (109 milioane lei), la 937 milioane lei.
Veniturile nete din comisioane au avansat cu 3,2% (12 milioane lei), la 379 milioane lei.
Conform raportului BRD, “veniturile nete din dobanzi au fost influentate pozitiv de cresterea solida a ratelor de dobanda la lei (media ratei ROBOR la 3 luni de la 2,33% in primul semestru al anului 2018 fata de 0,84% in primul semestru al anului 2017) si cresterea volumului pe segmentul retail. Veniturile nete din comisioane au crescut cu +3,2% fata de perioada similara a anului trecut, fiind impulsionate de volume de tranzactii mai mari cat si de cresterea veniturilor din serviciile de depozitare si custodie. Cresterea altor categorii de venituri, mai mari cu +13,5% in dinamica anuala, se datoreaza in principal rezutatelor mai mari din tranzactionare.
Totalul veniturilor operationale s-au majorat cu 10,4% (140 milioane lei), la 1,479 miliarde lei, in timp ce cheltuielile operationale au crescut cu doar 2,7% (20 milioane lei), la 738 milioane lei.
Profitul operational a fost in primul semestru din 2018 a fost de 741 milioane lei, in crestere cu 19,3% (120 milioane lei).
Costul net al riscului a fost pozitiv, de 154 milioane lei, in scadere cu 42,7% (115 milioane lei) fata de 270 milioane lei in prima jumatate a anului 2017, cand, potrivit bancii, “s-au inregistrat elemente nerecurente semnificative (recunoasterea unor despagubiri din asigurari si castigul din vanzarea de credite neperformante).”
Profitul brut a fost de 896 milioane lei, in crestere cu 0,5% (5 milioane lei), in timp ce profitul net a crescut cu 0,8% (6 milioane lei), la 756 milioane lei.
BT Pay și BT Go înlocuiesc treptat BT24 și NeoBT, devenind singurele aplicații prin care cliențiipersoane fizice și firme vor face banking cu Banca Transilvania, anunta banca intr-un comunicat, in... detalii
Utilizatorii BT Pay au la dispoziție un asistent virtual (Chat BT) pentru informații cu privire la funcționalitățile aplicației, precum și despre produsele și serviciile Băncii Transilvania, anunta banca intr-un comunicat,... detalii
Actionarul majoritar al Garanti BBVA Romania este G Netherlands B.V., o companie cu raspundere limitata cu sediul in Amsterdam, Olanda, care este detinuta 100% in mod indirect de Turkiye Garanti... detalii
Patria Credit IFN SA, instituție financiară nebancară parte a Patria Bank Group, anunță semnarea unui nou acord de garantare cu Fondul European de Investiții (FEI), prin programul EUInvest, pentru acordarea... detalii