BNR angajeaza doi experti la Directia Rezolutie Bancara

Autor:

Bancherul.ro
2015-10-13 08:51

BNR CENTRALĂ organizează concurs pentru ocuparea a două posturi de expert, cu contract de muncă pe durată nedeterminată, la Direcţia Rezoluție Bancară, Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție.

Termen limită pentru înscriere: 26 octombrie 2015

Data publicării: 12 octombrie 2015

Atribuţiile principale ale postului

– elaborarea și actualizarea procedurilor aferente implementării acțiunilor de rezoluție;

– evaluarea, pe baza monitorizării continue a evoluțiilor înregistrate la nivelul situației financiare și prudențiale a instituțiilor de credit, în consultare cu Direcția supraveghere, a îndeplinirii condițiilor pentru declanșarea rezoluției unei instituții de credit și evaluarea oportunității aplicării deciziei de rezoluție. Elaborarea proiectelor de decizii de rezoluție, inclusiv a schemei de rezoluție personalizate pentru fiecare instituție de credit;

– elaborarea propunerilor referitoare la selectarea administratorului special și stabilirea mandatului acestuia în baza analizelor specifice, efectuând și demersurile aferente procesului de publicare a ordinului de numire a acestuia; propunerea de măsuri referitoare la evoluțiile consemnate în rapoartele periodice întocmite de administratorul special în baza analizei acestuia, inclusiv propuneri de destituire și/sau înlocuire a acestuia, precum și propunerea de reînnoire a mandatului administratorului special peste perioada de 1 an;

– identificarea evaluatorilor care îndeplinesc condițiile de independență față de orice autoritate publică, inclusiv față de autoritatea de rezoluție, cu luarea în considerare a criteriilor din standardele tehnice de reglementare emise de Autoritatea Bancară Europeană în acest sens, în scopul selectării evaluatorilor independenți față de instituția de credit supusă rezoluției; elaborarea propunerii de desemnare și a mandatului respectivului evaluator selectat, asigurând și comunicarea permanentă cu acesta pe parcursul procesului de evaluare privind metodele și practicile de evaluare. Efectuarea demersurilor pentru realizarea evaluării provizorii a activelor și datoriilor respectivei instituții de credit atunci când nu este posibilă o evaluare independentă, completată ulterior cu o evaluare ex-post efectuată de către un evaluator independent;

– realizarea activităților decurgând din exercitarea competențelor de rezoluție și/sau din aplicarea unuia sau mai multor instrumente de rezoluție.

Studii şi experienţă

– studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
– experiență profesională de minimum 5 ani în domeniul financiar – bancar;
– cunoștințe aprofundate în managementul riscurilor financiare, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit, guvernanța și controlul intern al instituțiilor de credit;
– bună înțelegere a modelului de afaceri al instituțiilor de credit și a pieței în general;
– cunoștințe aprofundate privind cadrul de reglementare bancară, de contabilitate/audit intern și de evaluare a bilanțului băncilor;
– abilități pentru gestionarea implementării adecvate a deciziilor de rezoluție, cu impact financiar semnificativ pentru sistemul financiar/bugetul de stat și efectuarea activităților de suport implicate de acest proces;
– abilități de comunicare și creativitate în reprezentarea poziției Băncii Naționale a României în cadrul grupurilor de lucru constituite la nivelul structurilor europene;
– abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
– cunoașterea limbii engleze (nivel avansat);
– cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office și de lucru cu baze de date.

Competenţe comportamentale

orientare către performanță;
comunicare eficientă;
cooperare;
integritate organizatională;
gândire conceptuală.

Alte condiţii de înscriere la concurs

– postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;

– să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 26 octombrie 2015 (inclusiv).

Vezi detalii aici

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Noutati BNR

Tentative de fraudă în numele Băncii Naționale a României

În ultima perioadă, a fost semnalată intensificarea tentativelor de fraudă de tip spoofing, -  apeluri telefonice, mesaje și site-uri care disimulează o comunicare oficială a unei instituții bancare sau a... detalii

Dobanda BNR ramane 6,5%

Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 7 aprilie 2025, a hotărât următoarele: menținerea ratei... detalii

Techventures Bank a fost sanctionata de BNR

Techventures Bank S.A. a fost sanctionata de Banca Nationala a Romaniei (BNR) cu avertisment scris pentru nerespectarea cerintelor prudetinale impuse de banca centrala. Este vorba de Ordinul Prim – viceguvernatorului... detalii

BNR explica de ce a mentinut dobanda la 6,5%

Minuta ședinței de politică monetară a Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României din 14 februarie 2025 Data publicării: 26.02.2025 Membri ai Consiliului de administrație al Băncii Naționale a... detalii