BNR CENTRALĂ organizează concurs pentru ocuparea a două posturi de expert, cu contract de muncă pe durată nedeterminată, la Direcţia Rezoluție Bancară, Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție.
Termen limită pentru înscriere: 26 octombrie 2015
Data publicării: 12 octombrie 2015
Atribuţiile principale ale postului
– elaborarea și actualizarea procedurilor aferente implementării acțiunilor de rezoluție;
– evaluarea, pe baza monitorizării continue a evoluțiilor înregistrate la nivelul situației financiare și prudențiale a instituțiilor de credit, în consultare cu Direcția supraveghere, a îndeplinirii condițiilor pentru declanșarea rezoluției unei instituții de credit și evaluarea oportunității aplicării deciziei de rezoluție. Elaborarea proiectelor de decizii de rezoluție, inclusiv a schemei de rezoluție personalizate pentru fiecare instituție de credit;
– elaborarea propunerilor referitoare la selectarea administratorului special și stabilirea mandatului acestuia în baza analizelor specifice, efectuând și demersurile aferente procesului de publicare a ordinului de numire a acestuia; propunerea de măsuri referitoare la evoluțiile consemnate în rapoartele periodice întocmite de administratorul special în baza analizei acestuia, inclusiv propuneri de destituire și/sau înlocuire a acestuia, precum și propunerea de reînnoire a mandatului administratorului special peste perioada de 1 an;
– identificarea evaluatorilor care îndeplinesc condițiile de independență față de orice autoritate publică, inclusiv față de autoritatea de rezoluție, cu luarea în considerare a criteriilor din standardele tehnice de reglementare emise de Autoritatea Bancară Europeană în acest sens, în scopul selectării evaluatorilor independenți față de instituția de credit supusă rezoluției; elaborarea propunerii de desemnare și a mandatului respectivului evaluator selectat, asigurând și comunicarea permanentă cu acesta pe parcursul procesului de evaluare privind metodele și practicile de evaluare. Efectuarea demersurilor pentru realizarea evaluării provizorii a activelor și datoriilor respectivei instituții de credit atunci când nu este posibilă o evaluare independentă, completată ulterior cu o evaluare ex-post efectuată de către un evaluator independent;
– realizarea activităților decurgând din exercitarea competențelor de rezoluție și/sau din aplicarea unuia sau mai multor instrumente de rezoluție.
Studii şi experienţă
– studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
– experiență profesională de minimum 5 ani în domeniul financiar – bancar;
– cunoștințe aprofundate în managementul riscurilor financiare, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit, guvernanța și controlul intern al instituțiilor de credit;
– bună înțelegere a modelului de afaceri al instituțiilor de credit și a pieței în general;
– cunoștințe aprofundate privind cadrul de reglementare bancară, de contabilitate/audit intern și de evaluare a bilanțului băncilor;
– abilități pentru gestionarea implementării adecvate a deciziilor de rezoluție, cu impact financiar semnificativ pentru sistemul financiar/bugetul de stat și efectuarea activităților de suport implicate de acest proces;
– abilități de comunicare și creativitate în reprezentarea poziției Băncii Naționale a României în cadrul grupurilor de lucru constituite la nivelul structurilor europene;
– abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
– cunoașterea limbii engleze (nivel avansat);
– cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office și de lucru cu baze de date.
Competenţe comportamentale
orientare către performanță;
comunicare eficientă;
cooperare;
integritate organizatională;
gândire conceptuală.
Alte condiţii de înscriere la concurs
– postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
– să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.
Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 26 octombrie 2015 (inclusiv).
Nu există comentarii pentru această știre.
În ultima perioadă, a fost semnalată intensificarea tentativelor de fraudă de tip spoofing, - apeluri telefonice, mesaje și site-uri care disimulează o comunicare oficială a unei instituții bancare sau a... detalii
Hotărârile CA al BNR pe probleme de politică monetară Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, întrunit în ședința de astăzi, 7 aprilie 2025, a hotărât următoarele: menținerea ratei... detalii
Techventures Bank S.A. a fost sanctionata de Banca Nationala a Romaniei (BNR) cu avertisment scris pentru nerespectarea cerintelor prudetinale impuse de banca centrala. Este vorba de Ordinul Prim – viceguvernatorului... detalii
Minuta ședinței de politică monetară a Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României din 14 februarie 2025 Data publicării: 26.02.2025 Membri ai Consiliului de administrație al Băncii Naționale a... detalii