BNR a modificat Regulamentul nr.2/2012 privind organizarea si functionarea la Banca Nationala a Romaniei a Centralei Riscului de Credit astfel incat bancile sa poata raporta si cazurile de dare in plata a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite, conform Legii nr. 77/2016, in vigoare din 13 mai.
Este vorba de Regulamentul nr. 4/2016 pentru modificarea Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 2/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Riscului de Credit, publicat in Monitorul Oficial, Partea I 706 din 12.sep.2016, in vigoare din 1 octombrie 2016.
Conform regulamentului, bancile trebuie sa raporteze lunar, pentru scopurile de analiza ale BNR, numarul cazurilor de dare in plata, etapele darii in plata si datele aferente (notificarea efectuata de client catre persoana declaranta privind darea in pata, contestarea de catre persoana declaranta a darii in plata, acceptarea sau anularea darii in plata).
De asemenea, bancile raporteaza daca debitorul locuieste in imobilul cumparat cu creditul respectiv, daca imprumutul este aflat in executare silita, valoarea obtinuta din executarea silita a garantiei imobiliare si modificarea valutei creditului.
BNR a prezentat, la inceputul lunii august, situatia notificarilor de dare in plata pana la 20 iulie, la doua luni dupa intrarea in vigoare a legii privind darea in plata.
Au fost depuse 3 907 notificări de catre 3 398 de debitori adresate unui număr de 24 de bănci. (vezi aici detali)
BCR a lansat „Programul de beneficii George”, prin care clientii bancii cu card de salariu si mai multe produse primesc diverse oferte, precum reduceri de dobanda la credite, dobanzi mai... detalii
Este una dintre cele mai mari doleante ale clientilor bancilor, care utilizeaza tot mai mult serviciile bancare pe telefon, fara sa mai mearga la unitatile bancare. Problema este ca doar... detalii
Banca Transilvania și OTP Bank România anunță informații de interes privind accesarea serviciilorși produselor OTP Bank România în perioada 28 februarie – 2 martie 2025, conform unui comunicat de presa,... detalii
În 2024 băncile au acceptat să intre în 1.077 de negocieri cu consumatorii, în urma solicitărilor trimise de aceștia către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), conform... detalii