Bancile trebuie sa transmita BNR informatii privind clientii care au intrat in insolventa

Autor:

Bancherul.ro
2009-05-14 12:12

Băncile comerciale trebuie să transmită BNR informaţii privind clienţii care au intrat în insolvenţă, în cel mult 48 de ore din momentul în care instituţia de credit a fost anunţată în legătură cu demararea procedurii, a declarat pentru NewsIn directorul direcţiei de supraveghere din BNR.rnrn”Le solicităm băncilor să ne anunţe în legătură cu cazurile de insolvenţă, la cel mult 48 de ore din momentul în care au fost înştiinţate de către client. Mai departe, noi verificăm dacă respectivul client mai mare credite şi la alte bănci. Până acum nu primeam astfel de date, eventual aveam indicii din creşteri foarte mari ale provizioanelor”, a explicat Nicolae Cinteză.rnrnPotrivit directorului direcţiei de supraveghere din BNR, banca centrală poate solicita băncilor date cu caracter prudenţial, pe lângă raportările efectuate în mod obişnuit.rnrnNumărul dosarelor noi de insolvenţă a crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 50% faţă de perioada similară din 2008, ajungând la aproximativ 5.000 de cazuri, potrivit datelor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR).rnrn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii