Băncile comerciale trebuie să transmită BNR informaţii privind clienţii care au intrat în insolvenţă, în cel mult 48 de ore din momentul în care instituţia de credit a fost anunţată în legătură cu demararea procedurii, a declarat pentru NewsIn directorul direcţiei de supraveghere din BNR.rnrn”Le solicităm băncilor să ne anunţe în legătură cu cazurile de insolvenţă, la cel mult 48 de ore din momentul în care au fost înştiinţate de către client. Mai departe, noi verificăm dacă respectivul client mai mare credite şi la alte bănci. Până acum nu primeam astfel de date, eventual aveam indicii din creşteri foarte mari ale provizioanelor”, a explicat Nicolae Cinteză.rnrnPotrivit directorului direcţiei de supraveghere din BNR, banca centrală poate solicita băncilor date cu caracter prudenţial, pe lângă raportările efectuate în mod obişnuit.rnrnNumărul dosarelor noi de insolvenţă a crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 50% faţă de perioada similară din 2008, ajungând la aproximativ 5.000 de cazuri, potrivit datelor Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR).rnrn
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii