Modificarea comisioanelor stabilite în contractul de împrumut bancar şi introducerea de noi comisioane pe parcursul derulării contractului, fără acordul clientului, pot fi sancţionate cu amenzi de la 5.000 lei la 50.000 lei, a decis miercuri Guvernul.rnrnBăncile trebuie să le ofere clienţilor contractele de credit încă din faza pre-contractuală, împreună cu o simulare de costuri, să prezinte costurile totale ale creditului în orice formă de publicitate, să menţioneze în contract toate comisioanele percepute, aferente produsului financiar şi să nu majoreze comisioanele pe perioada derulării contractului de credit. rnrnÎn cazul dobânzii variabile, băncile trebuie să prezinte indicii în funcţie de care variază aceasta, precum şi formula de calcul, să nu modifice clauzele contractuale fără încheierea unui act adiţional, acceptat de client şi să îi notifice pe aceştia cu 30 de zile înainte să decidă modificarea unilaterală a clauzelor contractuale referitoare la costuri şi să închidă contul curent, aferent contractului de credit sau de depozit, odată cu finalizarea contractului. rnrnBanca Naţională a României (BNR) a anunţat băncile, în momentul aplicării noului regulament de creditare a populaţiei, că va reanaliza normele după trei luni, potrivit declaraţiilot de marţi ale consilierului guvernatorului BNR, Adrian Vasilescu. rnrnRegulamentul nr. 11 din 19 august 2008 – care a modificat şi completat un regulament mai vechi al BNR privind limitarea riscului de credit la împrumuturile destinate persoanelor fizice – a fost publicat în Monitorul Oficial în 22 august şi a început să fie aplicat de toate băncile de la începutul lunii octombrie. rnrn”Actul normativ urmăreşte să asigure un grad înalt de protecţie a consumatorului de servicii financiare, astfel încât să sporească încrederea consumatorilor în contractele pe care le încheie cu furnizorii de servicii financiare bancare şi nebancare”, a declarat, la finalul şedinţei de guvern de miercuri, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Dan Vlaicu. rnrnAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va prelua atribuţiile de control de la Banca Naţională a României (BNR), în cazul creditului de consum şi a creditului ipotecar. rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii