Bancile anunta ca-si vor ajuta clientii, de la caz la caz, sa lupte impotriva epidemiei virusului COVID-19, inclusiv cu facilitati la plata ratelor la credite

Autor:

Bancherul.ro
2020-03-16 08:59

Asociația Română a Băncilor (ARB) și Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) au transmis un comunicat in care anunta ca bancile pregatesc masuri pentru a-si ajuta clientii sa depaseasca problemele create de epidemia virusului COVID-19.

“În acest context, instituțiile bancare caută soluțiile tehnice individuale și legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților viabili, de la caz la caz, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare”, se arata in comunicat.

Facilitățile la plata creditelor ar putea fi acordate de bănci clienților care întâmpină dificultăți financiare temporare, de la caz la caz, în funcție de situația individuală, precizeaza sectorul bancar.

Ceea ce inseamna ca nu vor fi acordate amanari la plata ratelor pentru toti clientii, cum au sugerat, intr-un stil populist, in ultimul timp, politicieni, functionari publici sau asociatii de protectie a consumatorilor.

Comunicatul ARB si CPBR

Sistemul bancar acordă sprijin pentru contracararea efectelor negative ale pandemiei de COVID-19 în plan economic și social

Asociația Română a Băncilor (ARB) și Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), organizații care reprezintă toate instituțiile bancare active pe piața românească, acordă sprijin clienților și autorităților privind limitarea efectelor negative asupra bunăstării economice individuale, a economiei României și a sănătății și siguranței publice în contextul apariției pandemiei cauzate de noul coronavirus.

În acest context, instituțiile bancare caută soluțiile tehnice individuale și legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților viabili, de la caz la caz, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare.

Pentru a putea implementa o astfel de măsură în sprijinul clienților care se confruntă cu probleme de lichiditate generate de efectele pandemiei de COVID-19 este necesar ca, în urma analizei făcută cu reglementatorii și auditorii, astfel de măsuri acordate de bănci în condiții excepționale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienții și expunerile respective, potrivit reglementărilor europene si naționale în ceea privește riscul de credit.

Sistemul bancar a înaintat deja într-o manieră proactivă, atât către Guvernul României cât și către Banca Națională a României, un set de măsuri menite a-i permite să fie cât mai bine pregătit în a răspunde solicitărilor clienților și a contracara efectele nocive generate de pandemie.

Comunitatea bancară face toți pașii necesari pentru a evita orice perturbări majore în economie și pentru a asigura finanțarea economiei și accesul persoanelor juridice si fizice la serviciile esențiale.

Sectorul bancar tratează cu toată responsabilitatea provocările de ordin economic și cele de sănătate publică ce pot fi generate de pandemie.

În contextul manifestării pandemiei de COVID-19 în România, la nivelul întregului sistem bancar au fost adoptate planuri de măsuri specifice.

Preocuparea imediată a instituțiilor de credit a vizat adoptarea de măsuri pentru protejarea sănătății clienților și a personalului băncilor, dar și din perspectiva asigurării continuității operaționale a activității băncilor pentru situații agravante.

Băncile din România au întocmit Planuri de Continuitate ale Afacerilor (BCP) pentru situații critice, fiind pregătite să onoreze solicitările clienților privind funcționarea cardurilor și decontarea plăților, asigurarea de lichiditate în mod corespunzător, desfășurarea activității în unitățile bancare, etc.

Ca măsură suplimentară de asigurare a sănătății, băncile recomandă populației efectuarea plăților fără numerar, prin mijloace moderne de plată puse la dispoziție de băncile din România, precum cardurile sau plățile online.

Băncile își vor informa în mod constant clienții asupra necesității de a evita ori de câte ori va fi posibil contactul fizic direct în sucursale și agenții.

În acest sens, băncile vor lua măsuri prin care să poată deservi clienții persoane fizice prin intermediul mediului online, pentru un număr cât mai mare de produse si servicii.

În acest context, considerăm că se impune adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ prin care semnătura electronică avansată să poată îndeplini cât mai multe dintre funcțiunile semnăturii electronice calificate, ceea ce ar putea constitui un ajutor real pentru consumatori.

Sistemul bancar românesc este pregătit să facă față provocărilor ce pot apărea, fiind în dialog cu Guvernul, Banca Națională a României și alte instituții publice.

Vom continua să monitorizăm îndeaproape situația și să propunem măsuri suplimentare pentru a sprijini consumatorii, companiile și economia locală, cu mențiunea că facilitățile ce ar putea fi acordate de bănci clienților care întâmpină dificultăți financiare temporare, de la caz la caz în funcție de situația individuală, să nu conducă la creșterea cerințelor de capital și a expunerilor neperformante.

În acest sens, instituțiile de credit vor acorda o atenție deosebită privind posibilitatea agenților economici de
a-și păstra angajații și capacitatea de retribuire a acestora.

Pe lângă măsurile individuale de sprijin pe care le adoptă băncile de la caz la caz, considerăm că va fi esențial suportul reglementării naționale și europene pentru anumite derogări menite să permită băncilor să acorde un sprijin mai amplu clienților persoane fizice și juridice care pot întâmpina dificultăți în această perioadă.

Astfel, comunitatea bancară din România s-a raliat demersului înaintat de Federația Bancară Europeană către autoritățile europene prin care propune un set de măsuri cuprinzătoare pentru rafinarea cadrului prudențial astfel încât să permită sprijinirea mai amplă a clienților.

Toți clienții din statele Uniunii Europene trebuie să beneficieze de un tratament similar în condițiile pandemiei COVID-19.

În prezent, colaborăm cu Federația Bancară Europeană și cu omologii din cadrul federațiilor și asociațiilor bancare la nivelul statelor europene, pentru a lua măsuri adecvate și direcționate, funcție de necesități.

Asociația Română a Băncilor concentrează întreaga piață bancară din România formată din 34 de instituții de credit active ca persoane juridice române și străine în sectorul financiar și care s-a extins prin includerea a nouă membri afiliați, companii non-bancare.

Prioritățile industriei bancare vizează menținerea rolului sistemului bancar de principal finanțator al economiei României cu asigurarea stabilității și credibilității sectorului bancar.

Asociația Română a Băncilor are o tradiție de aproape trei decenii și este membră a Federației Bancare Europene din anul 1991 (cu drepturi depline din 2007), a Consiliului European al Plăților, a Federației Ipotecare Europene, a Institutului Bancar European și în 26 de organisme naționale lucrative privind dezvoltarea și perfecționarea cadrului economic.

Pentru aceasta, comunitatea bancară pune la dispoziție peste 800 de specialiști care participă la cele 24 de comisii tehnice.

Consiliul Patronatelor Bancare din România a fost înființat, ca primă organizaţie patronală a sectorului bancar din România, la data de 28 aprilie 2014.

Cele cinci bănci care compun CPBR în prezent, respectiv Banca Comercială Română, BRD – Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank și ING Bank, deţin peste jumătate din totalul activelor bancare și al angajaților din sistemul bancar.

CPBR urmăreşte să contribuie la creşterea încrederii în sistemul bancar românesc şi la dezvoltarea economică a României, atât ca parte a dialogului social, cât şi prin ridicarea standardelor bancare ca bază a protecţiei reale a consumatorilor.

Comentarii

RADULESCU MARCEL

ADIO!

Adio cu sistemul bauspar in Romanica! Dupa cum a procedat statul cu clientii bancilor pentru locuinte, nicio sansa nu mai are acest sistem. Daca peste tot a SCRIS ca prima de stat se acorda FARA JUSTIFICARE, iar Curtea de Conturi a citit "CU justificare", daca BNR s-a prefacut ca nici usturoi n-a mancat si nici gura nu-i pute si s-a ascuns ca o lasa in loc sa apere clientii si bancile respective, pe care le-a autorizat, monitorizat si supravegheat, daca Justitia este ticaloasa (intr-un fel au vazut lucrurile judecatorii de la CAB si total invers ticalosii de la ICCJ), daca pe politicieni si guvernanti i-a durut in cur de drepturile legale ale 500.000 de cetateni, clienti care nu si-au mai primit primele de stat din 2014 incoace, daca sistemul bauspar a fost considerat de catre Curtea de Conturi si Justitie ca fiind un FNI mai modern, nici dracu nu mai are incredere in nimeni si nimc. Castigam la CEDO!

RADULESCU MARCEL

Bonus!

Si in afara de primele restante in drept vom cere si daune materiale si morale.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Criza COVID-19

Erste Group: Am inceput cu bine anul 2021, ce promite sa fie un an al revenirii solide

"Am inceput cu bine anul 2021, ce promite sa fie un an al revenirii solide", a declarat Stefan Dörfler, CFO al Erste Group, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare din T1 2021... detalii

Banca Transilvania sustine un program de finantare a proiectelor sociale de cartier din Bucuresti

Fundația Comunitară București, împreună cu Banca Transilvania, lansează “Inclusiv în cartier”, programul care sprijină dezvoltarea proiectelor în comunitățile de cartier, conform unui comunicat de presa, in care se mai arata:Valoarea... detalii

Curs acreditat de educatie financiara pentru profesori

Ministerul Educației și Cercetării, Banca Națională a României, Asociația Română a Băncilor, Institutul Bancar Român, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Institutul de Studii Financiare anunță acreditarea singurului curs integral „Educație... detalii

Elevii castigatori ai concursului de educatie financiara European Money Quiz

Peste 1.630 de elevi cu vârsta între 13-15 ani din 125 de școli, licee și colegii de la nivel național au participat la ediția a III-a a finalei naționale a... detalii