Banca Mondiala face o analiză-diagnostic la nivel înalt pe probleme de reglementare, de supraveghere și de organizare la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), analiza care costa 173.040 de dolari, din care ASF va plati un sfert, diferența fiind o finanțare nerambursabilă acordată de Banca Mondială.
Scopul analizei este ca in final ASF sa aiba “cea mai bună structură și cele mai eficiente procese instituționale”, dupa cum au declarat oficialii Bancii Mondiale.
Proiectul de evaluare și analiză se derulează până la data de 28 august 2014, iar rezultatele complete și recomandările experților Băncii Mondiale vor fi disponibile și se vor putea implementa după data de 1 septembrie 2014.
ASF precizeaza intr-un comunicat ca președintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Mișu Negrițoiu și Directorul de țară pentru România al Băncii Mondiale, Elisabetta Capannelli, au semnat astăzi, 29 iulie 2014, un memorandum în vederea acordării de asistență tehnică pentru transformarea structurii instituționale și organizaționale a ASF.
Obiectivul memorandumului este sprijinirea ASF în următoarele direcții:
– optimizarea arhitecturii organizaționale în linie cu mecanismele potrivite pentru o autoritate de supraveghere financiară multi-sectorială integrată;
– îmbunătățirea cadrului de reglementare simultan cu întărirea mecanismului de supraveghere din cadrul ASF.
Conform memorandumului, o echipă de experți ai Băncii Mondiale va evalua și va oferi recomandări ASF pe mai multe paliere legate de structura organizațională și pentru optimizarea proceselor interne.
Un prim obiectiv este întărirea capacității instituționale integrate și întărirea funcției de supraveghere în cele trei sectoare: asigurări, piață de capital şi pensii private. De asemenea, experții vor analiza funcțiile de suport și arhitectura multi-departamentală și vor face recomandări pentru eficientizare din punct de vedere al costurilor și resurselor alocate.
Analiza va urmări și evaluarea infrastructurii de tehnologie a informației și va examina modalitățile prin care anumite procese pot fi automatizate. Nu în ultimul rând, analiza va identifica zonele de expertiză comună pentru cele trei piețe supravegheate de ASF și va propune abordări de supraveghere integrată și recomandări pentru cadrul de reglementare, astfel încât ASF să poată asigura sustenabil atât dezvoltarea piețelor, cât și menținerea stabilității financiare.
“Acest memorandum face parte din viziunea de dezvoltare a Autorității de Supraveghere Financiară, ca autoritate integrată. Vrem să creștem capacitatea de supraveghere eficientă și vrem să beneficiem de cele mai bune strategii pe care experții Băncii Mondiale le pot oferi. La final vor câștiga atât consumatorii de servicii financiare non-bancare, cât și entitățile supravegheate. Eficiență înseamnă costuri mai mici pentru toți pe termen lung și rezultate mai bune atât în ceea ce privește dezvoltarea pieței, cât și stabilitatea financiară”, a declarat Mișu Negrițoiu, Președintele ASF.
“Banca Mondială a semnat astăzi un acord pentru o analiză-diagnostic la nivel înalt pe probleme de reglementare, de supraveghere și de organizare, astfel încât Autoritatea de Supraveghere Financiară să aibă cea mai bună structură și cele mai eficiente procese instituționale. Noi credem că eforturile de reformă ale ASF vor da tonul pentru modernizarea celor trei piețe pe care Autoritatea are atât un rol de dezvoltare, cât și unul de supraveghere. Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost înființată în urma comasării celor trei instituții autonome cu atribuții și prerogative în piața de capital, asigurări și pensii private. O abordare instituțională integrată și eficientă va fi utilă pentru toți participanții de pe piață, asigurând stabilitatea și dezvoltarea acestor sectoare”, a declarat Elisabetta Capannelli, Directorul de țară pentru România al Băncii Mondiale.
Nu există comentarii pentru această știre.
În prezent, conform legii, FGA primește și înregistrează atât cereri de plată (despăgubiri-indemnizații Anexa 10/ restituire primă-Anexa 9) cât și cereri de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7) pentru... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) aduce clarificări cu privire la intrarea în faliment a unui distribuitor de polițe obligatorii împotriva dezastrelor naturale (PAD), context care nu afectează valabilitatea asigurării sau instrumentarea daunelor înregistrate de beneficiari, conform unui comunicat, in care se adauga:„Asigurarea obligatorie împotriva dezastrelor naturale este o poliță gestionată de PAID, fiind doar distribuită de alte entități. Din acest motiv, PAD rămâne valabilă până la data expirării, indiferent de ceea ce se întâmplă cu distribuitorul poliței. PAID are stabilitate din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate, are fonduri proprii și deține de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în cuantum de un miliard de euro”, a explicat Directorul General al PAID, Nicoleta Radu.În ceea ce privește instrumentarea daunelor, PAID va dispune trimiterea de constatatori spre... detalii
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare... detalii
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) atrage atenția asupra faptului că, în procesul de instrumentare a daunelor, asigurații nu au nevoie de documente de confirmare a seismelor din 13 și 14 februarie, conform unui comunicat al PAID, in care se adauga:Compania subliniază că, în baza protocolului de colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), raportul privind cele două cutremure a fost transmis deja către toate societățile de asigurare implicate.„Asigurații nu trebuie să se deplaseze sau să se adreseze INCDFP pentru obținerea dovezilor privind producerea cutremurelor, rapoartele în acest sens fiind deja atât în posesia PAID, cât și a tuturor asigurătorilor implicați în gestionarea dosarelor de daună. Avem toate detaliile necesare și suficiente pentru instrumentarea corectă a daunelor înregistrate. Continuăm demersurile de digitalizare și automatizare a procedurii, astfel încât proprietarii ale căror... detalii